استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بها اجباری است | پلمب ۱۶ بنگاه املاک در مشهد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است
سرخط خبرها

خراسان رضوی تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی قرار گرفت + ویدئو

  • کد خبر: ۱۵۴۳۹۸
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
خراسان رضوی تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی قرار گرفت + ویدئو
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در همه ۳۳ شهرستان استان کامل شد و فروشگاه ها و خرده فروشان مورد نظر توزیع کالاها را آغاز کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدامین بابایی افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی مبتنی بر یارانه است، در این راستا خرده فروشان حوزه خواروبارفروشی، پروتیئنی ها، لبنیاتی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف استان می‌توانند مجری طرح کالابرگ الکترونیکی باشند.


وی با بیان این که فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجری طرح کالابرگ الکترونیک افق کوروش، جامبو و رفاه هستند ادامه داد: تاکنون ۲ هزار شرکت پشتیبان برای تامین کالا‌های مورد نیاز طرح کالابرگ الکترونیک در خراسان رضوی ثبت شده است و مردم می‌توانند ۱۰ قلم کالای اساسی و یارانه‌ای شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج را از این فروشگاه‌ها و خرده فروشان یاد شده خریداری کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی در استان خراسان رضوی می‌توانند با ورود به سامانه https://shoma.sfara.ir در این طرح ثبت نام کنند و در آینده‌ای نزدیک اعتبار یارانه‌ای افراد سرپرست خانوار به حسابشان واریز می‌شود.

بابایی با بیان این که شبکه "ملی اعتبار شما" بستر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است افزود: دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی خود نیاز به بستر فنی مطمئن و فراگیر دارد از این رو برای رفع این نیاز شکل گیری شبکه ملی اعتبار در دستور کار دولت قرار گرفت که این سامانه بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص همه اعتبار‌های حمایتی براساس هر کد ملی است و در صورت تحقق کامل این سامانه، ظرفیت‌های متعددی برای دولت فراهم می‌شود که در این مقطع یکی از کاربرد‌های این سامانه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.

وی ادامه داد: فروشگاه‌ها باید از طریق سامانه یاد شده متقاضی شوند و لازم نیست به صورت حضوری به این اداره کل و سایر ادارات مراجعه کنند همچنین نیازی نیست که حتما در هر روستایی حداقل یک فروشگاه نیز در این سامانه ثبت نام کند یا ۱۰۰ درصد فروشگاه‌های یک استان به سامانه وصل شوند بلکه مهم فراگیری و در دسترس بودن فروشگاه‌ها برای مردم است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری بوده و هیچ اجباری در کار نیست، مردم هر چه از اعتبار یارانه خود از کالا‌های یاد شده خریداری کرده باشند باقی اعتبار آن‌ها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بابایی افزود:امکان دریافت نقدی، امکان خرید از هر بند و نشان تجاری، عدم وجود سقف وزنی برای هر قلم کالا، امکان خرید با تمامی کارت‌های بانکی خانوار، عدم نیاز به نظارت جدید بر قیمت کالا‌ها و امکان پیوستن رایگان همه فروشگاه‌ها به این طرح از دیگر مزایای کالابرگ الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: طرح کالابرگ ویژه مشمولان یارانه است و اگر کسی یارانه نمی‌گیرد باید ابتدا در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس my.gov.ir و یا سامانه حمایت به آدرس https://hemayat.mcis.gov.ir ثبت نام کند و چنانچه مشمول یارانه شد، می‌تواند از کالابرگ الکترونیکی هم استفاده کند.

او ادامه داد: اعتبار به کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر تخصیص داده می‌شود (دهک ۱ تا ۹) و با کارت‌های عضو شتاب سرپرست خانوار قابل خرید است.

بر اساس آمار اردیبهشت ماه امسال که همزمان با آغاز اجرایی کردن طرح مردمی سازی یارانه‌ها منتشر شد از ۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۷۷۴ نفر جمعیت استان ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۹۷ نفر در قالب یک میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۵۰ خانوار، یارانه بگیر دولت شده اند. از بین ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۹۷ نفر جمعیت یارانه بگیر خراسان رضوی، ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۳۳ درصد از جمعیت در دهک اول تا سوم قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->