«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

کارگردان فیلم دوار: می‌توان با بودجه‌های کم در شهری مانند مشهد فیلم‌هایی ساخت که جهانی شود

  • کد خبر: ۱۵۴۴۳۵
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کارگردان فیلم دوار: می‌توان با بودجه‌های کم در شهری مانند مشهد فیلم‌هایی ساخت که جهانی شود
کارگردان فیلم سینمایی دوار گفت: شاید بزرگ‌ترین علت مهاجرت اکثر بازیگران و هنرمندان از مشهد به تهران این باشد که اتصال بین فضای حرفه‌ای شکل نمی‌گیرد. می‌توان با بودجه‌های کم در شهری مانند مشهد که پتانسیل دارد فیلم‌هایی ساخت که جهانی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم حسن‌زاده در حاشیه مراسم اکران فیلم سینمایی دوار که در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: من خودم متولد مشهد و فارغ‌التحصیل کارگردانی هستم. اولین فیلم بلند من دوار به تهیه‌کنندگی علیرضا علویان است که در حال حاضر اولین اکران و نشست نقد و بررسی آن را در مشهد داریم.

وی بیان کرد: ما این فیلم را در لوکیشن‌های شهر مشهد و با استفاده از پتانسیل و فضاهای شهری و همچنین پتانسیل افراد و نیروهایی که در این شهر حضور دارند فیلمبرداری کردیم. داوود رحمانی، مدیر فیلمبرداری از مدیران فیلمبرداری حرفه‌ای سینما و تلویزیون، رضا سنایی و مهسا اکبرپور بازیگران این فیلم مشهدی هستند. از نظر استاندارد شاید هر کسی این فیلم را می‌بیند تشخیص ندهد که فیلم در تهران ساخته شده یا مشهد که این اتفاق خوشایندی در ساخت اثر است.

حسن‌زاده در خصوص فیلم دوار گفت: فیلم دوار فیلم سختی بود زیرا روایت آن غیر خطی است و شاید فهم آن برای مخاطب ایرانی سخت باشد اما ما این تجربه را انجام دادیم و به سمت ناشناخته‌ها رفتیم. با توجه به بازخوردی که از مخاطبان دریافت می‌کنیم اتفاق مثبتی رخ داده است.

کارگردان فیلم سینمایی دوار افزود: این فیلم در خصوص یک موریسین است که زندگی‌اش دچار چالش‌هایی از جمله حواسپرتی شده، اتفاقی که شاید این روزها بسیار با آن مواجه هستیم و به واسطه زندگی مدرنیته از جمله استفاده از گوشی و لب‌تاب در زندگی مدرن ایجاد شده است. فیلم دغدغه‌مند بوده که تلاش کرده به این موضوع اشاره و آن را از روایت و‌ دیدگاه جدیدی دنبال کند.

وی ادامه داد: همچنین در شهری که ما پتانسیل و فضای موسیقی داریم، بسیاری از موزیسین‌های ما اهل خراسان هستند و خراسان در زمینه موسیقی قدمت دیرینه‌ای دارد. این فیلم به موسیقی نیز اشاره می‌کند و به نوعی روایت موزیکال دارد.

حسن‌زا‌ده با بیان اینکه فیلمسازی در مشهد حسن‌ها و سختی‌هایی دارد، عنوان کرد: یکی از سختی‌های فیلمسازی در مشهد این است که ما پتانسیل بسیار بالایی در این شهر داریم اما باید این باور در مدیران فرهنگی مشهد وجود داشته باشد که پنانسیل می‌تواند بالاتر هم باشد. بسیاری از همکاران و فیلمسازانی که در عرصه فیلمسازی فعالیت می‌کنند متولد مشهد هستند اما به دلایل مختلف به تهران مهاجرت می‌کنند. مشهد و بافت شهری آن برای فیلمسازی مناسب است و چیزی از لحاظ لوکیشن، کمی و کیفی از شهرهایی مانند تهران کم ندارد اما باید این باور برای تهیه‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و مدیران فرهنگی ایجاد شود که فیلمسازان مشهدی هم می‌توانند کار درجه یک بسازند.

کارگردان فیلم سینمایی دوار با اشاره به اینکه باید راهی پیدا کنیم که بتوانیم ارتباطی با مرکزیت تهران داشته باشیم، تصریح کرد: این ارتباط با فیلمسازی حرفه‌ای مهم است. شاید بزرگ‌ترین علت مهاجرت اکثر بازیگران و هنرمندان از مشهد به تهران این باشد که اتصال بین فضای حرفه‌ای شکل نمی‌گیرد. مدیران فرهنگی باید این فضا را بیشتر درک کنند. می‌توان با بودجه‌های کمتر در شهری مانند مشهد که پتانسیل دارد فیلم‌هایی ساخت که جهانی شود. بعد از اکران داخلی، اکران خارجی این فیلم شروع می‌شود. فیلم دوار با استانداردهای خوبی ساخته شده از جمله صداگذاری آن که توسط علیرضا علویان تهیه‌کننده فیلم انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->