رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم
سرخط خبرها

آیا وزیر صمت، گزینه بعدی تغییر است؟

  • کد خبر: ۱۵۸۶۰۵
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
آیا وزیر صمت، گزینه بعدی تغییر است؟
عزم جدی دولت سیزدهم برای تقویب کارآمدی و حل چالش‌ها به‌ویژه در حوزه مهار تورم و رشد تولید، انتظار برای تغییر وزیر صمت را به‌دلیل بروز برخی ناکارآمدی‌ها به‌ویژه در حوزه خودرو بیش از پیش ایجاد کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ادامه برنامه دولت سیزدهم در راستای تقویت کارآمدی بدنه دولت، به‌تازگی شاهد سه تغییر در مدیران ارشد اجرایی کشور بودیم که شامل جابه‌جایی در ریاست سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت صندوق نوآوری و شکوفایی بود.

همان‌طور که بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز تصریح کرد، برنامه دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی رئیس جمهور از آغاز فعالیت این بوده است که مدیران‌ مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند و این در پیام نوروزی رئیس جمهور هم مورد تأکید قرار گرفت.

تصریح رئیس‌جمهور نیز همین بوده است که در حوزه کارآمدی اگر ضرورت جایگزینی و ظرفیت مدیریتی بهتری وجود داشته باشد بدون فوت وقت تصمیم می‌گیرند.

پیش از این هم تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی  و وزیر آموزش و پرورش در راستای همین رویه‌های درست مدیریتی آقای رئیس جمهور انجام شده است.

حال و در شرایطی که تغییر مدیران در راستای تقویت کارآمدی و حذف برخی کاستی‌ها بدون تعارفات در حال انجام است، به‌نظر می‌رسد، درباره مدیریت عالی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که اتفاقاً چالش‌های قابل‌توجهی هم برای دولت و هم شخص رئیس جمهور ایجاد کرده است، احتمالاً تصمیم‌گیری شود تا شاهد اصلاح برخی رویه‌ها و بهبود وضعیت خودرو باشیم.

مسئله خودرو به‌تنهایی چالش‌های مهمی ایجاد کرده است و به‌نظر می‌رسد تغییر وزیر صمت که پیش از این هم به همین دلیل در مجلس استیضاح شد می‌تواند بخشی از مشکلات را حل‌وفصل کند و اعتماد مردم را به مدیریت دولت در این بخش برگرداند.

بروز برخی مشکلات و چالش‌ها در دیگر حوزه‌های تحت مدیریت وزیر صمت از جمله بازار لوازم خانگی و فولاد و مس ضرورت این تغییر را جدی‌تر می‌کند و چه‌بسا این تغییر نسبت به جابه‌جایی وزرای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش هم اولویت داشت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->