نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نساجی و هوادار (۸ خرداد ۱۴۰۳) | برد پرگل برای بقا در لیگ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و آلومینیوم اراک در لیگ برتر (۸ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو گل اول پرسپولیس به شمس آذر توسط اورونوف (۸ خرداد ۱۴۰۳) چرا بازی‌های پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌ونهم با تاخیر آغاز شد؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) ژاوی دستمزدش را بخشید پخش زنده بازی شمس آذر و پرسپولیس در لیگ برتر (۸ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و گل گهر در لیگ برتر (۸ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین خروج فرجی از ترکیب اصلی بازی با شمس آذر آنچلوتی: بعد از رئال بازنشسته می‌شوم شمسایی: آقاپور مزد تلاشش را گرفت سالار آقاپور بهترین بازیکن جوان فوتسال جهان شد استقلال ملزم به تشکیل تیم بانوان هشتمی کشتی خراسان‌رضوی در بین ۳۵ استان کشور! ماشاریپوف به دنبال تمدید قرارداد با استقلال سه مسابقه امروز لیگ برتر فوتبال زیر ذره‌بین ناظران ویژه(۸ خرداد ۱۴۰۳) افشای نام داورانی که از نکونام شکایت کردند| برادران حیدری در صدر باشگاه استقلال ستاره عراقی را نمی‌خواهد پرچمداران ایران در المپیک پاریس مشخص شدند بازگشت یزدانی به تشک کشتی
سرخط خبرها

مشهدی‌ها مغلوب بازی سریع و خشن گرگانی‌ها

  • کد خبر: ۱۵۸۷۴
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
مشهدی‌ها مغلوب بازی سریع و خشن گرگانی‌ها
مرحله پلی‌آف بسکتبال بانوان به میزبانی تیم آویژه‌صنعت پارسا در مشهد برگزار شد
مژده رنگیان - رقابت‌های جذاب پلی‌آف بسکتبال بانوان از روز شنبه پنجم بهمن‌ها در ۳ شهر مشهد، تهران و بوشهر آغاز شد و مشهدی‌های لیگ نیز در اولین قدم به‌مصاف قهرمان گروه‌الف رفتند و اولین شکست این مرحله را تجربه کردند.
تیم آویژه‌صنعت پارسای مشهد در بخش بانوان در آخرین بازی خود در مرحله نخست لیگ برتر، توانست خارج از خانه حریف کردستانی خود را شکست دهد و با تفاضل گل بهتر نسبت به ۲ رقیب خود در انتهای جدول گروه‌ب به‌عنوان تیم چهارم به پلی‌آف رقابت‌ها صعود کند و قهرمان گروه‌الف حریف آن‌ها در پلی‌آف شد.

حضور تماشاچیان فوتسالی و هندبالی در سالن بسکتبال
درحالی‌که زمان برگزاری رقابت ۲ تیم آویژه‌صنعت پارسا مشهد و بانوان شهر گرگان ساعت ۱۱ روز شنبه اعلام شده بود، اما سوت آغاز دیدار ساعت ۱۲ زده شد. یک سمت سالن دختران دبستانی در زنگ ورزش به‌همراه معلمان خود برای تماشا به سالن آمده‌اند. در ابتدای بازی تماشاچیان حاضر در سالن زیاد نیستند، اما به‌مرور در طول بازی به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. این دیدار میهمانان ویژه‌ای هم داشت، سارا شیربیگی، فاطمه عامل و فرناز محمدیان از اعضای تیم فوتسال هیئت فوتبال خراسان رضوی روی سکو‌ها این بازی را تماشا می‌کردند. بازیکنان تیم هندبال اشتادسازه مشهد هم که روز گذشته مقابل حریف خود به میدان رفته بودند، از تماشاچیان این بازی حساس بودند.

جدال با یک تیم پرسر‌وصدا و جنگنده
یکی از جذابیت‌های این دیدار، حضور تیم پرمهره و ستاره شهر گرگان بود. نیکا بیک‌لیک‌لی، سرمربی تیم ملی، هدایت این تیم را برعهده داشت و در بین شاگردان او نیز ملی‌پوشان زیادی دیده می‌شد. علاوه بر بازیکنان بومی، تینا عیسائیان کاپیتان تیم ملی بسکتبال زنان، شادی عبدالوند ملی‌پوش تیم بزرگ‌سالان و شیدا شجاعی و یاسمن محمدی بازیکنان ملی‌پوش تیم زیر ۲۳سال، ازجمله این چهره‌ها بودند. یکی از بازیکنان ستاره و البته حاشیه‌ساز بازی، تینا عیسائیان، بازیکن ارمنی‌تبار لیگ ایران بود که شماره ۹۹ این تیم را به تن داشت و سال‌ها برای تیم‌هایی مانند آرارات و دانشگاه آزاد به میدان رفته است. این ستاره بسکتبال همچنین سابقه چندین‌ساله در بستن بازوبند کاپیتانی دارد. او در سال‌های ۹۳- ۹۲ گران‌ترین بازیکن بسکتبال بانوان بود و در آن زمان که قرارداد‌ها در ورزش بانوان جدی گرفته نمی‌شد، برای هر فصل معمولا ۴۰ میلیون تومان می‌گرفت و در مدتی که در ایران حضور نداشت، همراه با تیم ارامنه آمریکا تمرین می‌کرد و بعد از چندین سال دوری از لیگ برتر ایران، از سال قبل با پیوستن به تیم هیرو در مسابقات ایران به میدان آمد و در فصل پیش‌رو نیز پیراهن تیم گرگان را به تن کرد.
همه او را به‌دلیل پرتاب‌های سه‌امتیازی‌اش می‌شناسند و در این بازی نیز با پرتاب‌هایش، نقشی پررنگ و اساسی در پیروزی تیمش داشت.

سریع و خشن به سبک گرگانی‌ها
تیم بانوان شهر گرگان در مرحله قبل تیم صدرنشین گروه اول بود و در طول فصل تنها یک شکست را تجربه کرده است و با تیم گروه بهمن بر سر کاپ قهرمانی رقابت دارد. نکته بارز تیم گرگان، بازی خشن و سریع بود. گرگانی‌ها هیچ مراعاتی در زمین نداشتند و نگران آسیب‌رساندن به بازیکنان حریف نبودند و تنهاهدفشان رساندن توپ به سبد آویژه بود. در بین تمام خطا‌های بازیکنان گرگان، در کوارتر سوم یکی از مهره‌های اصلی آویژه دچار آسیب شد و کوارتر چهارم دور از میدان بود.
اولین امتیاز بازی را مشهدی‌ها کسب می‌کنند، اما خیلی زود موتور تیم قرمزپوش گرگان روشن می‌شود و ۱۸ بر ۹ از تیم مشهد پیش می‌افتد. شاگردان قائم‌مقامی تلاش می‌کنند تا فاصله را کاهش دهندو بازی را ۲۷ بر ۳۲ می‌کنند، اما در کوارتر دوم این فاصله بیشتر می‌شود. بازهم شوت‌های دختران آویژه با بدشانسی داخل سبد نمی‌رود و در مقابل، تمامی شوت‌های گرگان، حتی پرتاب‌های والیبالی و عجیب آن‌ها، درون سبد می‌نشیند و کار را برای جبران امتیاز سخت می‌کند. درنهایت کوارتر دوم با نتیجه ۵۶ بر ۴۰ به پایان می‌رسد.

مصدومیت خواهران ستاره
آویژه‌صنعت پارسا در این مرحله یکی از مهره‌های اصلی خود را ندارد و بهاره کتابدار، بازیکن شماره ۹ تیم، بازی را از روی نیمکت تماشا می‌کند. در بازی گذشته، انگشت او دچار شکستگی شد که مجبور به جراحی شده و مدت‌ها باید از میادین دور باشد. اما در کوارتر سوم بازی، خواهر دوقلوی این بازیکن، یعنی عاطفه کتابدار که نقش زیادی در امتیازات تیمش داشت، آسیب می‌بیند و مجبور می‌شود با کمک مربیان و هم‌تیمی‌هایش زمین را ترک کند و قائم‌مقامی برای یک کوارتر او را از دست داد و همین موضوع باعث تغییر در ترکیب تیم شد و در همین کوارتر جای خالی او به چشم آمد و تیم گرگان توانست فاصله گل‌های خود را بیشتر کند. کوارتر سوم ۵۲ بر ۹۴ به پایان رسید، اما در کوارتر چهارم تماشاچیان شاهد چهره دیگری از تیم آویژه بودند، بااراده‌تر و مصمم‌تر به میدان آمدند و توانستند حریف را غافل‌گیر کنند؛ اما این تلاش کافی نبود و بازی با نتیجه ۸۸ بر ۱۲۰ به پایان رسید.
تیم آویژه آخر هفته راهی گرگان می‌شود تا بازی برگشت در زمین حریف برگزار شود. درصورتی‌که نماینده مشهد به پیروزی دست پیدا کند، سرنوشت تیم صعودکننده به بازی سوم کشیده می‌شود که این رقابت ۱۱ بهمن‌ماه به میزبانی گرگان برگزار خواهد شد و پس از آن تیم‌های برنده به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر صعود خواهند کرد.

سرمربی آویژه: برابر تیم پرمهره گرگان، عملکرد خوبی داشتیم
یاس قائم‌مقامی، سرمربی تیم آویژه‌صنعت پارسای مشهد، پس از این نتیجه اظهار کرد: تیم گرگان را خیلی خوب آنالیز کرده بودیم. ۲ کوارتر اول بازی پایاپای پیش رفت، اما در کواتر سوم، یکی از بازیکنان مؤثر ما دچار گرفتگی شدید عضله شد و نتوانست بازی کند. این موضوع برای ما مشکل ایجاد کرد و در کوارتر سوم باخت بدی را تجربه کردیم. در کوارتر چهارم کتابدار به زمین بازگشت و ترکیب تغییر کرد و توانستیم عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم، اما فاصله را نتوانستیم جبران کنیم و شکست خوردیم.
او با اشاره به تیم حریف اظهار کرد: تیم گرگان پرمهره است و ملی‌پوشان غیربومی زیادی دارد. تیم بسیار خوبی است و مدعی جدی قهرمانی بوده و به‌همین‌دلیل کار سختی در پیش داریم. پنجشنبه بازی برگشت برگزار می‌شود که گرگان میزبان است و در صورت پیروزی باید در بازی سوم روز جمعه به میدان برویم. قطعا ضعف‌های بازی را جبران می‌کنیم، اما بردن این تیم در شهر خودش بسیار سخت است. اگر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد، می‌توانیم نمایش خوبی در گرگان داشته باشیم. قائم‌مقامی تصریح کرد: هدف ما در طول فصل صعود به پلی‌آف بود که به آن رسیدیم و راضی‌کننده بود. از بازی برگشت با نفت، تغییراتی در تیم ایجاد شد، تاکتیک‌ها در دفاع و حمله تغییر کرد که جواب داد و این نتایج برای یک تیم کاملا بومی، نتیجه مطلوبی است.

پیروزی مدعیان
در تهران نیز شهرآورد بسکتبالیست‌ها برگزار شد و تیم‌های پاز و گروه بهمن مقابل هم قرار گرفتند که در پایان، گروه بهمن با نتیجه ۶۵بر۵۱ به پیروزی رسید. این تیم در مرحله گروهی به‌عنوان صدرنشین گروه دوم راهی پلی‌آف شد. نامی‌نو اصفهان نیز که به‌عنوان تیم دوم گروه به این مرحله رسیده است، با حساب ۶۴بر۴۱، خانه بسکتبال هرمزگان را از پیش‌رو برداشت. در آخرین دیدار مرحله پلی‌آف نیز تیم آسمان سترگ سپهرداد ۸۲بر۱۰۲ مغلوب پالایش نفت آبادان شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->