جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها
نگاهی به ویژه برنامه های تلویزیون در دهه فجر

سیمای انقلاب

  • کد خبر: ۱۶۲۹۳
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
سیمای انقلاب
شبکه‌های سیما به مناسبت آغاز دهه فجر و چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان خود تدارک دیده اند.
گروه هنر _  براساس خبر پایگاه اطلاع رسانی سیما، در این ایام بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه ترکیبی، تولیدی، گفت وگومحور، مستند، فیلم سینمایی و تلویزیونی و مجموعه‌های نمایشی روی آنتن شبکه‌های مختلف خواهد رفت. در این گزارش، نگاهی انداخته ایم به برخی برنامه‌هایی که قرار است در دهه فجر از تلویزیون پخش شود.

سریال دهه فجری شبکه یک
شبکه یک پخش سریال تاریخی «جلال» را برای دهه فجر درنظر گرفته است. این سریال، درامی اجتماعی به کارگردانی حسن نجفی در سال های۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ شمسی را به تصویر می‌کشد و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال‌ها روایت می‌کند. حمیرا ریاضی، عمار تفتی،  هادی افتخارزاده و مهران رجبی، در شمار بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.
 
سریال پانزده قسمتی «جلال» از جمعه ۱۱ بهمن، هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه یک می‌رود.
 
مجموعه نمایشی اپیزودیک «چایخانه هم زبان» به کارگردانی علی عمرانی، دیگر برنامه شبکه یک برای دهه فجر است. این برنامه، قالبی طنز و کمدی دارد و موقعیت تولیدشده و پاسداشت زبان فارسی، موضوع اصلی آن است. «چایخانه هم زبان» از ۱۲ بهمن، شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ پخش خواهد شد.

پخش مستند از شبکه ۲ و ۳
یکی از اقدامات شبکه ۲ برای دهه فجر، پخش جشنواره فیلم‌های سینمایی است. این برنامه با هدف پخش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی برتر و گلچین سریال‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی، هر شب در این روزها، ساعت۲۴ روانه آنتن می‌شود.

برنامه شبانه «گام دو» با تاکید بر بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه ترکیبی «زعفران» با حضور میهمانان و چهره‌های فرهنگی و هنری و مستند‌های «رزم آهنگ» و «پرسنل اداره سوم» از دیگر برنامه‌های شبکه ۲ هستند که برای پخش در این ایام درنظر گرفته شده اند.
 
شبکه ۳ نیز در ایام پیش رو ‎مجموعه کوتاه «خاطرات سعدآباد» به کارگردانی یوسف جعفری را در ‎۲۰قسمت روی آنتن می‌برد. هر قسمت از این مجموعه به روایت داستان یکی از افراد نزدیک به محمدرضاشاه پهلوی و برخی دیپلمات‌های خارجی می‌پردازد.

مستند‌های مناسبتی «شاپور بختیار»، «تمدن بزرگ»، «بند یازدهم»، «املاک رضاشاه»، «بحرین» و «پسر اول»، از دیگر برنامه‌های شبکه ۳ برای دهه فجر است.

جشنواره تئاتر فجر در قاب شبکه ۴
شبکه ۴ سیما از ۱۱ بهمن به صورت زنده به پوشش تصویری سی وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درقالب برنامه «شب تئاتر» می‌پردازد. این برنامه در روز‌های ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن، هرشب ساعت ۲۲:۳۰ از محل برگزاری جشنواره به صورت زنده روی آنتن می‌رود.
 
در «شب تئاتر» منوچهر اکبرلو، مجری برنامه، میزبان کارشناسان، منتقدان و شرکت کنندگان جشنواره می‌شود و با آن‌ها درباره رخداد‌های جشنواره امسال گفتگو می‌کند. «شب سینما» دیگر برنامه شبکه ۴ برای پخش در این دهه است. این برنامه که درقالب یک ویژه برنامه سه قسمتی، میزبان بزرگان سینمای ایران است، ۱۵ تا ۱۷ بهمن، ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای امیرحسن ندایی به صورت زنده از شبکه ۴ پخش می‌شود.

مجموعه مستند «انقلاب در قاب» نیز که به روایت و تحلیل چگونگی تأثیرپذیری سینمای ایران از انقلاب اسلامی‌ می‌پردازد، جزو ویژه برنامه‌های شبکه ۴ در این ایام است. این مجموعه در ۱۳ قسمت، هر روز ساعت ۱۲ از شبکه ۴ سیما پخش می‌شود.

حال وهوای انقلاب در شبکه‌های نسیم و نمایش
برنامه ترکیبی «چهل تیکه» در دهه فجر شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود و به پخش بازخوانی سرود‌های خاطره انگیز ایام انقلاب و مروری بر خاطرات ایام پیروزی انقلاب با پخش تصاویر آن روز‌ها می‌پردازد.
 
«نسیم دانش» دیگر برنامه‌ای است که در ۱۰ قسمت، ساعت ۱۸:۳۰ در دهه فجر پخش می‌شود و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری‌های نوین را معرفی می‌کند. همچنین در این دهه، برنامه «دست فرمون»، شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۲، «دورهمی» چهارشنبه تا جمعه، ساعت ۲۲ و «کتاب باز» هر شب ساعت ۱۹ از قاب شبکه نسیم پخش خواهد شد.
 
شبکه نمایش نیز از ۱۲ تا ۲۲بهمن در ساعت های۱۳ و ۲۱ تعدادی فیلم مناسبتی برای پخش درنظر گرفته است. این شبکه در ساعت ۱۳ به ترتیب فیلم‌های «زمانی برای ماندن»، «روزی که مینا گم شد»، «دیوار‌های یخی»، «دربرابر باد»، «غبار زمان»، «قیام»، «حادثه»، «خلبان»، «کمی آن سوتر»، «میهمانی خصوصی» و «شکار» را پخش می‌کند.
 
شبکه نمایش در ساعت۲۱ نیز فیلم‌های «جنگ نفت کش ها»، «آوار»، «در مسیر تندباد»، «ساوالان»، «کشتی آنجلیکا»، «تشکیلات»، «تنوره دیو»، «عقاب ها»، «امکان مینا»، «یک گزارش واقعی» و «خبرچین» را به ترتیب تا ۲۲بهمن روی آنتن می‌برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->