همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند
سرخط خبرها

طرفین درگیری در سودان با آتش‌بس قابل تمدید ۷ روزه موافقت کردند

  • کد خبر: ۱۶۵۱۳۰
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
طرفین درگیری در سودان با آتش‌بس قابل تمدید ۷ روزه موافقت کردند
بامداد امروز یکشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که توافق آتش‌بس در سودان پس از ۴۸ ساعت اجرایی می‌شود و ممکن است با موافقت ارتش و نیروهای واکنش سریع تمدید شود. وزارت خارجه عربستان نیز شامگاه شنبه اعلام کرد طرفین درگیر در سودان توافقنامه‌ای برای آتش‌بس ۷ روزه و قابل تمدید در جده امضا کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: "این توافق شامل توافق طرف‌های درگیر برای تسهیل تحویل و توزیع کمک‌های بشردوستانه، احیای خدمات اولیه و خروج نیروها از بیمارستان‌ها و تاسیسات عمومی است."

این بیانیه می‌افزاید: «این توافق شامل تسهیل عبور و مرور امن عوامل بشردوستانه و دسترسی به کالاهای ضروری است که امکان انتقال بدون مانع آنها را فراهم می‌کند».

در این بیانیه اشاره شده است که "دو طرف متعهد شدند که در طول ۴۸ ساعت قبل از آغاز آتش‌بس بشردوستانه به دنبال دستاوردهای میدانی نباشند."

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان، مذاکرات جاری برای دستیابی به یک آتش بس موثر کوتاه مدت را بررسی کرده است.

بلینکن در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «در یک گفت‌وگوی تلفنی با رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره مذاکرات جاری برای دستیابی به یک آتش‌بس مؤثر در کوتاه‌مدت به منظور تسهیل کمک‌های بشردوستانه و احیای خدمات اولیه برای مردم سودان صحبت کردم.»

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که بلینکن به ژنرال البرهان بر اهمیت پایبندی به نتایج مذاکرات جده با هدف دستیابی به یک آتش‌بس مؤثر تاکید کرد.

براساس گفته وزارت خارجه آمریکا، بلینکن تاکید کرد که توافق در مذاکرات جده امکان ارائه کمک‌های بشردوستانه و خدمات اساسی مورد نیاز مردم سودان را فراهم می‌کند. وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده مصمم به انتقال به یک حکومت غیرنظامی دموکراتیک در سودان است و ادامه خشونت در سودان و کشتار غیرنظامیان طی درگیری‌ها را محکوم می‌کند.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان صبح امروز گفت که توافق آتش‌بس بارقه امیدی به مردم سودان می‌دهد و گامی در مسیر درست است.

وزیر امور خارجه عربستان در اظهارات خود پس از امضای توافقنامه بین نمایندگان نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع، بر اصرار عربستان به امنیت و ثبات سودان و ملت برادر تاکید کرد.

ائتلاف «نیروهای آزادی و تغییر» در سودان صبح یکشنبه از توافقی که عصر دیروز شنبه در جده بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع امضا شد، استقبال کردند.

نیروهای آزادی و تغییر در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواست تا به طور کامل به اصول توافق جده پایبند باشند و آتش‌بس کوتاه‌مدت و ترتیبات بشردوستانه را رعایت کنند.

درگیری بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دقلو "حمیداتی" در ۱۵ آوریل پس از اختلاف نظر در مورد طرح‌های ادغام "واکنش سریع" در ارتش و تسلسل فرماندهی در آینده تحت یک توافقنامه پشتیبانی شده در سطح بین‌المللی آغاز شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->