مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ سینما شهر قصه

  • کد خبر: ۱۶۵۶۵
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ سینما شهر قصه
فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» به کارگردانی کیوان علی‌محمدی و علی اکبر حیدری در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید.
«سینما شهر قصه» عنوان فیلمی به کارگردانی مشترک کیوان علی‌محمدی و علی اکبر حیدری است که با مضمون کلی تاریخ سینمای ایران در بستر یک داستان عاشقانه ساخته شده است.

علی‌محمدی علاوه بر کارگردانی، به همراه محمدرضا مصباح تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز به عهده دارد. در کارنامه کاری او کارگردانی فیلم‌هایی همچون گیلدا، ارغوان، شبانه و شبانه روز دیده می‌شود.

او در گفتگویی درباره این فیلم گفت: «سینما شهر قصه» تاریخ معاصر ما، از پیش از انقلاب تا امروز را روایت می‌کند؛ با این تفاوت که زاویه دید این فیلم سینما است. یعنی تاریخ معاصر را روایت کرده و در دل آن تاریخ سینمای ایران را هم مرور می‌کنیم. «سینما شهر قصه» فیلمی مفرح در ژانر کمدی عاشقانه است؛ یعنی همزمان در یک داستان عاشقانه، علاقه و عشق آدم‌ها به سینما را هم می‌بینیم.

کارگردان فیلم سینما شهر قصه این اثر را یک اثر مستند با نمایش تصویر واقعی نمی‌داند. او می‌گوید که تمامی صحنه‌های فیلم بدون استثنا ساخته شده است، اما با این وجود در بخش‌هایی از فیلم ممکن است، مخاطب فکر کند، تصاویر مستند و واقعی می‌بیند، در حالی که اینطور نیست.

فیلمنامه سینما شهر قصه دوسال پیش نوشته شده و فیلمبرداری آن نیز ۵۲ جلسه طول کشیده است. این فیلم یکی از پربازیگرترین آثار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است.

بازیگرانی همچون حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی، رویا میرعلمی، فریبا جدیکار، سیاوش پورخلیلی، حمیدرضا پگاه، علی اوجی و افشین هاشمی در سینما شهر قصه بازایفای نقش کرده اند. یکی از نکات جالب این فیلم حضور هدیه تهرانی و زنده‌یاد جمشید مشایخی برای بازسازی سکانسی از فیلم کاغذ بی خط ناصر تقوایی است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «داوود: سینما اونجوری نیست که شما فکر می‌کنید. شما هیچوقت نرفتید سینما، شما از سینما فقط برای خودتون یه چیزِ سیاهِ کثیف ساختید. برای یه بار هم شده برید سینما و فیلم خوب ببینید. ببینید که دنیاتون چقدر عوض می‌شه.

آقا اردشیر: من به فکر دنیام نیستم. به فکر آخرتمم».

عوامل این فیلم عبارتند از:
 
کارگردان: کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری

تهیه‌کننده: کیوان علی‌محمدی و محمدرضا مصباح

نویسنده: کیوان علی‌محمدی، علی‌اکبر حیدری

فیلم‌برداری: مرتضی پورصمدی

تدوین: سیاوش پورخلیلی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->