اسرائیل مدعی ترور دوتن از رهبران مقاومت حماس شد بورل: اسرائیل، اعتبار اروپا را در مخاطره می اندازد حماس: آمریکا و بایدن مسئول جنایت در رفح هستند جنایتی دیگر در رفح با بیش از ۳۰ شهید توسط صهیونیست‌ها (۷ خرداد ۱۴۰۳) شهادت بیش از ۱۹۰ فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته (۶ خرداد ۱۴۰۳) وزیر خارجه سودان: ایران این مرحله حساس را با موفقیت پشت سر می‌گذارد جهاد اسلامی: عملیات جبالیا ضربه استراتژیک بزرگی به اسرائیل و آمریکا بود لاپید: دفتر نتانیاهو عامل انتشار ویدئوی تمرد نظامی است دیدار سفیر کویت در ایران با استاندار خراسان رضوی هلاکت و زخمی‌شدن ۲ نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) عملیات استشهادی در شمالی شرقی الخلیل (۶ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: ثبات قدم اعضای دولت، نشان از اقتدار است تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و مطالبه توافق تبادل اسرا رایزنی سفیر ایران با وزیر کشور عربستان درباره حج شهادت ۲ رزمنده دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳) وحیدی درگذشت مادر گرامی «سید حسن نصرالله» را تسلیت گفت شلیک بیش از ۶۰ راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت والده دبیرکل حزب‌الله لبنان درخواست نمایندگان مشهد از سعید جلیلی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حمله موشکی گسترده از لبنان به الجلیل و جولان اشغالی
سرخط خبرها

آیا ثبت‌نام کودکان اوتیسمی در مدارس عادی تخلف است؟

  • کد خبر: ۱۶۶۳۵۸
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
آیا ثبت‌نام کودکان اوتیسمی در مدارس عادی تخلف است؟
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: غیرقانونی بودن ثبت‌نام دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی توسط ناظم و مدیر باید به‌واسطه وزارتخانه آموزش و پرورش مشخص شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسماعیلی در مورد تحصیل ۳۴۹ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس عادی گفت: بیماری اوتیسم مربوط به اختلالات روانی افراد است و طبق آخرین آمار منتشر شده، حدود سه هزار و ۴۶۷ نفر دانش آموز استثنایی در کشور داریم که از این تعداد ۳۴۹ نفر آن‌ها به دلیل داشتن عملکرد بالا امکان تحصیل در مدارس عادی را دارند، برای آموزش این دانش آموزان شرایط خاصی لازم است.

نماینده مردم میانه در مجلس با تاکید براینکه مدارس استثنایی باید شرایط خاصی را برای آموزش کودکان استثنایی به‌ویژه اوتیسم فراهم کند، افزود: به اعتقاد بنده اگر با توجه به نوع اختلال روانی به دانش‌آموزان استثنایی خدمات ارائه می‌شد بسیار اثربخش بود؛ اما برخی از کمبود‌ها همچون محدودیت امکانات آموزشی در کنار تعداد کم اینگونه دانش‌آموزان منجر شده تا آموزش و پرورش نتواند به صورت گروه‌بندی با توجه به نوع اختلال آموزش‌های تخصصی برای آن‌ها فراهم کند، با تمام این تفاسیر آموزش و پرورش با احداث مدارس استثنایی توانسته گام بلندی در جهت خدمت رسانی به این گروه بردارد.

وی تصریح کرد: شدت و ضعف دانش‌آموزان مبتلا اوتیسم در روند یادگیری و تحصیل آن‌ها تاثیر دارد، بی‌تردید تعدادی از این دانش آموزان از این بیماری رنج می‌برند و نمی‌توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند، اما گاهی برخی از خانواده‌های این گروه اصرار دارند فرزندانشان در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند براساس گزارشاتی که ارائه می‌شود شاهد حضور این دانش آموزان در مدارس عادی هستیم که بی تردید مشکلاتی به لحاظ تعلیم و تربیت برای آن‌ها ایجاد می‌شود.  

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: خانواده کودکان استثنایی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان خود باید حداکثر همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند تا مسئولان بتوانند مسیر را برای پیشرفت این گروه هموار کنند.

اسماعیلی در مورد ادامه تحصیل دانش آموز اوتیسمی در مدارس عادی نقض قانون است یا خیر؟؛ گفت: در مسئله غربالگری به والدین تاکید می‌شود که فرزندان خود را قبل از ورود به مدرسه در همان پایه اول ابتدایی تست غربالگری کنند تا دانش آموزانی که از اختلالات حرکتی و جسمی رنج می‌برد به نوعی پالایش شده و به مدارس خاص و استثنایی هدایت شوند، اما در نظر داشته باشیم که گاهی شدت بیماری به قدری ضعیف بوده و اصرار خانواده‌ها باعث ثبت نام این کودکان در مدارس عادی می‌شود، بیشتر این مسئله به مسئولیت اولیای دانش آموزان باز می‌گردد که با رضایت خود آن‌ها را در مدارس استثنایی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مشخص کند ثبت نام اینگونه دانش‌آموزان در مدارس عادی توسط مدیران تخلف است، ادامه داد: غیر قانونی بودن ثبت نام دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی توسط ناظم و مدیر باید به واسطه وزارتخانه آموزش و پرورش مشخص شود که آیا تخلفی صورت گرفته یا خیر؛ تا مسئولان مربوطه پاسخگو باشند. بهتر است این دانش آموزان در مدارس استثنایی ادامه تحصیل دهند تا بار روانی کمی برای دانش آموزان و والدین به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در مورد اعتبارات بودجه مدارس استثنایی، گفت: آموزش و پرورش به صورت سرجمع در هر سال درخواست اعتبارات بودجه‌ای می‌کند، تنوع مدارس در وزارتخانه مربوطه به قدری زیاد است که ما سطح بندی می‌کنیم و برای مدارس ابتدایی متوسطه دوم و یا هنرستانها، کارو دانش و … سطحی را تعریف می‌کنیم، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد وزارتخانه آموزش و پرورش (دولت) و مجلس باید توجه ویژه‌ای به نیاز مدارس استثنایی داشته باشد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->