واکنش آمریکا به گزارش ادعایی آژانس انرژی هسته‌ای درباره ایران حزب کارگزاران از پزشکیان حمایت کرد علی باقری با مسعود بارزانی دیدار کرد زاکانی: مهم‌ترین تقاضای مردم از من تحقق عدالت و آزادی است وضعیت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در سرچ گوگل چگونه است؟ + اینفوگرافیک بایدن باز هم سرگردان شد+ فیلم برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) بایدن: آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع نیست آمریکا به شکست در برابر انصارالله یمن اذعان کرد باقری‌کنی بغداد را به مقصد اربیل ترک کرد شهادت ۳۲ کودک در غزه بر اثر گرسنگی پزشکیان: تورم کمر مردم را خرد کرده | با تصورات غیرعلمی به جایی نخواهیم رسید+فیلم رهبر معظم انقلاب: برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در جهان ادامه یابد قاضی زاده هاشمی: با یک لایحه مشکل اینترنت و صندوق بازنشستگی را حل می‌کنیم+فیلم شرح حدیثی از امام محمد باقر(علیه‌السلام) توسط رهبر معظم انقلاب قالیباف در میزگرد فرهنگی تلویزیون: مدیر پروژه‌ای نیستم، مدیر پروسه‌ای هستم+فیلم علیرضا زاکانی: رئیس‌جمهور آینده باید بگوید از کجا میخواهد منابع به دست بیاورد+فیلم جلیلی: از پایین‌ترین سطح شروع به کار دولتی کردم+فیلم
سرخط خبرها

برنامه پرتاب ماهواره کره شمالی به اطلاع ژاپن رسید

  • کد خبر: ۱۶۶۵۸۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
برنامه پرتاب ماهواره کره شمالی به اطلاع ژاپن رسید
کره شمالی به ژاپن اطلاع داد که قصد دارد در فاصله روزهای ۳۱ می تا یازده ژوئن (۱۰ تا ۲۱ خرداد) یک ماهواره به فضا پرتاب کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر نخست وزیر ژاپن دوشنبه در توئیتی نوشت: ما قویا از کره شمالی می‌خواهیم که از این پرتاب خودداری کند. ما در عین حال، در این باره با کشورهای مرتبط از جمله آمریکا و کره جنوبی همکاری می‌کنیم.

دفتر نخست وزیری ژاپن تاکید کرد که دولت این کشور تلاش می‌کند تا اطلاعات مربوط به این پرتاب را جمع‌آوری و تحلیل کند.

چو تائه یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کره شمالی احتمالا اولین ماهواره نظامی خود را در آینده نزدیک به فضا پرتاب می‌کند.

وی هشدار داد در صورت ادامه روند فعلی، کره شمالی با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چندی پیش از یک مرکز ماهواره‌های نظامی بازدید و تاکید کرد که تسریع در آماده‌سازی پرتاب ماهواره‌ای شناسایی نظامی یک «الزام فوری» است.

کیم در این بازدید برنامه اقدامات بعدی کمیته آماده‌سازی پرتاب ماهواره را تایید کرد. این کمیته مسئول پرتاب اولین ماهواره اطلاعاتی ارتش کره شمالی است.

کیم در جریان بازدید خود گفت که پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره شناسایی ارتش «یک الزام فوری است» و این فوریت را «فضای امنیتی غالب در کشور» ایجاب کرده است.

خبرگزاری کره شمالی اوایل سال جاری میلادی گزارش داد که پیونگ یانگ ساخت اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را تکمیل کرده و کیم خواستار تسریع در آماده‌سازی پرتاب آن شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->