جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

ثبت ۱۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی

  • کد خبر: ۱۶۹۲۳
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
ثبت ۱۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی
تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ارائه مشوق‌های لازم به سرمایه‌گذاران را در حوزه گردشگری ضروری توصیف و بیان کرد: این امر باعث افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و رشد ماندگاری زائر و گردشگر در مقصد می‌شود.
وی افزود: بر همین اساس حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران گردشگری و معرفی آنان برای دریافت تسهیلات از نظام بانکی دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اینک در چارچوب ارائه پنج هزار میلیارد تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، همه متقاضیان در این استان به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و در مسیر روند دریافت آن قرار گرفته‌اند.
وی گفت: این اقدام در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری صورت گرفته لذا امید است به رشد هرچه بیشتر کیفیت و کمیت خدمات گردشگری در خراسان رضوی بیانجامد.

دیناری همچنین خراسان رضوی را قطب گردشگری مذهبی در ایران توصیف و بیان کرد: مشهد و این استان به لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه زیارت و گردشگری برخوردار است. وی افزود: حجم تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها در بخش گردشگری خراسان رضوی از ابتدای امسال به میزان پنج درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.
خراسان رضوی به عنوان مقصد نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران، سالانه میزبان حدود ۳۵ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط کشور و جهان است. مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با افزون بر ۲۵۰ هزار نفر گنجایش اقامت گردشگری موقت و دائم مقصد اصلی این جمعیت است. بر این اساس هزار و ۶۲۲ واحد اقامتی رسمی با گنجایش افزون بر ۱۰۰ هزار تخت برای پذیرایی از زائران و گردشگران در خراسان رضوی و بطور عمده در مشهد دایر است.

تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. این تعداد اثر که از سال ۱۳۱۰ تاکنون ثبت و دارای شماره ملی شده اند شامل ۹۳۰ بنای تاریخی، ۴۷۱ تپه و محوطه تاریخی، ۵۸ مورد میراث معنوی، ۲۸ مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول است. خراسان رضوی همچنین حدود ۱۰ هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد.
خراسان رضوی همچنین با ۹۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است. ۱۴ موزه و ۲۲ مکان تاریخی و فرهنگی نیز در سطح این استان زیر نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارند.
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->