پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز افزایش یافت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها
سرخط خبرها

خراسان رضوی ۱۰ درصد داروی کشور را تولید می‌کند

  • کد خبر: ۱۷۱۵۲۶
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
خراسان رضوی ۱۰ درصد داروی کشور را تولید می‌کند
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تهیه و تولید می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، فیروز ابراهیمی با اشاره به جایگاه ویژه خراسان رضوی در زمینه آمار تولید و کیفیت محصولات دارویی و پزشکی، افزود: بخش دارویی و تجهیزات پزشکی جزو صنایع پیشرو خراسان رضوی است و بر این اساس باید نگاه ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش از این برای تامین و خرید ماشین آلات مورد نیاز این صنعت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تعلق گرفته بود که اکنون ارز ۴۲ هزار تومانی در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.



رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: اکنون فعالان این حوزه برای تامین ارز مورد نیاز به منظور واردات مواد اولیه دچار مشکلاتی هستند که امید است مسوولان در این خصوص برنامه‌ای حمایتی را مد نظر داشته باشند.

ابراهیمی اظهار کرد: از سوی دیگر برخی از واحد‌های دارویی و ساخت تجهیزات پزشکی، طرح‌های توسعه‌ای دارند که با حمایت مسوولان امکان رفع مشکلات آن‌ها وجود دارد تا در نهایت و با افزایش تولید، شاهد تامین برخی از دارو‌های جدید مورد نیاز کشور و همچنین گردش اقتصادی مناسب برای استان باشیم.

وی در خصوص صادرات دارو و تجهیزات درمانی و بهداشتی به دیگر کشور‌ها نیز گفت: اولویت اصلی صنایع دارویی، تامین نیاز داخلی کشور است و از سوی دیگر با توجه به اینکه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی از ارز مرجع استفاده می‌کنند به صورت محدود امکان صدور تولیدات آن‌ها به برخی کشور‌های پیرامونی فراهم شده است که امید است در آینده به جایگاهی برسیم که بتوانیم نیاز دارویی منطقه و کشور‌های همسایه را نیز، با توجه به کیفیت محصولات تولیدی خود، در اختیار بگیریم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تهیه و تولید می‌کنند.

همچنین ۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->