رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۴۶۸۲
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه برگزاری کارگاه های انتقال تجربه سینمایی، کارگاه آموزشی با موضوع «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» با حضور دکتر «احمد الستی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر سینما و مترجم و جمعی از علاقمندان به سینما برگزار شد.

در این برنامه که صبح و عصر امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد، مباحثی در ارتباط با نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم بیان شد.
الستی در ابتدای این نشست به خصوصیات الگوهای قدیمی فیلم کوتاه تا پیش از قرن بیست و یکم اشاره کرد و گفت: روایت های خطی، داستان های سرراست و الگوی کلاسیک داستان گویی، از خصوصیات این سینما است.

وی افزود: اما در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم، وضعیتی کاملا متفاوت را می بینیم. دیگر خبری از روایت های ساده و خطی نیست و این فیلم ها مشتمل بر پیچیدگی های روایت معاصر است.

الستی خاطرنشان کرد: برداشت های بلند از طریق میزانسن و برداشت های بلند با کات های پنهان از جمله مواردی است که در فیلم های بلند معاصر دیده می شود.

وی افزود: در این فیلم ها، ابعاد تازه زمان در روایت بیان می شود و زمان به صورت غیرخطی در هم تنیده وجود دارد.

الستی در ادامه گفت: سینمای قرن بیست و یکم و خصوصا سینمای پست مدرن که در سال های پایانی این قرن به وجود آمد، انتظاراتی بسیار فراتر از مخاطب دارد. این سینما نیاز دارد که مخاطب درباره تاریخ سینما، متون و سایر فیلم ها، ادبیات، موسیقی و ... اطلاعات زیادی داشته باشد و در غیر این صورت، فهم این فیلم ها بسیار دشوار است. فیلم های پست مدرن گاه به خودش و گاه به متون دیگر ارجاع می دهد و این موضوع، فهم آن را دچار مشکل می کند.

وی افزود: گذر از آینده به حال، تلقی بدنه داستان به مثابه روایت کلانو نقش ویژه تخیل از جمله دیگر خصوصیات سینمای فیلم کوتاه و بلند در قرن بیست و یکم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->