مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد
سرخط خبرها

شناسایی ۷۰۰ واحد تولیدی غیر مجاز پوشاک در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۴۷۴
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
شناسایی ۷۰۰ واحد تولیدی غیر مجاز پوشاک در مشهد
رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان پوشاک: لباس عید گران نمی‌شود
فرزانه شهامت - رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک مشهد از شناسایی ۷۰۰ واحد غیر مجاز تولید پوشاک در این کلان‌شهر خبر می‌دهد. آماری که علی‌اکبر طاهری ارائه می‌کند، دست‌کم ۲ بعد اقتصادی و فرهنگی دارد و این جنبه دوگانه، زنگ خطر آسیب‌هایی را که همین حالا هم دامن‌گیرمان شده است بلندتر می‌کند. او در گفتگو با شهرآرا اضافه می‌کند: نیرو‌های شاغل در این واحد‌های بی‌مجوز، اتباع بیگانه هستند.
به گفته وی این آمار، نتیجه ۶ ماه کار شناسایی از سوی اتحادیه با انواع گرفتاری‌ها بوده است که مجوز نداشتن برای ورود به کارگاه‌های یادشده که در واحد‌های مسکونی مستقر هستند، یکی از این مشکلات است.
او دراین‌باره می‌گوید: ورود ما برای شناسایی این واحدها، در پوشش کارگر و در ظاهر، برای پیدا کردن کار است تا به این وسیله از هر نوع مقاومت و درگیری احتمالی جلوگیری کنیم. اداره اماکن نیروی انتظامی نیز با همراه کردن یک نیرو، ما را در شناسایی واحد‌های غیر مجاز کمک کرده است، اما اگر بقیه دستگاه‌ها پای کار نیایند، این شناسایی‌ها و هزینه‌هایی که روی دوش اتحادیه گذاشته است، فایده‌ای نخواهد داشت.
طاهری با اشاره به موضوع پوشاک نامتعارف که به ساماندهی آن در صحبت‌های اخیر محمد بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، نیز اشاره شده بود، تأکید می‌کند: مانتو‌های جلوباز و شیشه‌ای، شلوار‌های جین پاره و ... در هیچ‌کدام از ۱۷۸۰ واحد پروانه‌دار تولید پوشاک مشهد، تولید نمی‌شود. به نظر ما این دست لباس‌ها از تهران به مشهد می‌آید. گزینه محتمل دوم، واحد‌های غیر مجازی است که بر ساماندهی آن‌ها تأکید داریم، اما هنوز جوابی از دستگاه‌های ذی‌ربط نگرفته‌ایم. او با اشاره به برگزاری جلسات و نامه‌هایی که به اداره امور اتباع استانداری خراسان رضوی، سازمان صمت، دادگستری، اتاق اصناف و اداره کل کار ارسال شده است، می‌گوید: ما به عنوان اتحادیه موافق پلمب واحد‌های غیر مجاز نیستیم بلکه صرفا بر ساماندهی تأکید می‌کنیم. ما می‌گوییم اگر مجوز حضور اتباع بیگانه به کشور داده شده است، باید برای اشتغال آن‌ها هم فکری شود. پیشنهادمان این است که به طور مثال با دادن مجوز‌های یک‌ساله به این افراد، آن‌ها را تحت پوشش نظارت‌ها در بیاوریم. در غیر این صورت حتی اگر مباشر ایرانی آن‌ها اقدام به اخذ مجوز از اتحادیه بکند، باز هم به دلیل استفاده از نیروی تبعه خارجی، بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان جریمه خواهد شد. این‌ها مشکلات ما را در این اتحادیه و در دیگر واحد‌های صنفی حل نخواهد کرد.
رئیس اتحادیه خیاطان و تولید‌کنندگان پوشاک مشهد در مورد آخرین وضعیت بازار پوشاک در یک‌ماهه منتهی به نوروز ۹۹ نیز اظهار می‌کند: تا الان بازار رونقی نگرفته است و مردم همچنان دست به‌عصا راه می‌روند. لااقل ما قیمت‌ها را بالا نبرده‌ایم، چون بازار کشش افزایش قیمت ندارد. ضمن اینکه قیمت مواد اولیه‌ای مثل نخ نسبت به پارسال کاهش داشته و پارچه در همان نرخ‌های پارسال باقی مانده است.
طاهری کاهش قدرت خرید مردم را باعث سقوط پوشاک به اولویت‌های پایین‌تر خرید، بیان و اضافه می‌کند: طرف حساب ما جیب مردم است. اگر وضعیت مالی‌شان خوب باشد، خرید ۲ مانتو در سال را به ۳ مانتو تبدیل می‌کنند، اما وقتی حقوقشان به آخر برج نمی‌رسد، معلوم است که خرید پوشاک را به حداقل ممکن می‌رسانند.
او تعداد نیرو‌های شاغل در تولیدی‌های مجاز را بین ۵ تا ۳۰۰ نفر بیان کرد و گفت: بالغ بر ۵۰۰۰ خانواده با اشتغال مجاز در این صنف ارتزاق می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->