دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور اردوغان: ایتالیا نیز مانند اسپانیا، فلسطین را به رسمیت بشناسد حملات ترکیبی سنگین حزب‌الله به «البغدادی» سرزمین‌های اشغالی (۹ خرداد ۱۴۰۳) برزیل سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند وزارت خارجه طالبان: عملکرد موفق ما دلیل تصمیم مسکو برای تقویت روابط با کابل است احکام اعضای ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری صادر شد مرحله چهارم عملیات ارتش یمن در دریا‌های سرخ، عرب و مدیترانه تشریح شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) ادعای واشنگتن‌تایمز درباره آمادگی اوکراینی‌ها برای جایگزینی زلنسکی ویدئو | طحان‌نظیف: در انتخابات ریاست‌جمهوری امکان اعتراض به ردصلاحیت‌ها وجود ندارد استاندار خراسان رضوی: راه شهدای خدمت ادامه دارد مخبر: حمایت از بازار بورس تداوم می‌یابد | اجرای قراردادها و توافقات خارجی پیگیری شود خاندوزی: شرط پایان خدمت برای مجوز کسب و کار حذف شد مصوبات مهم هیئت دولت برای حذف سخت‌گیری‌های صدور مجوز‌های کسب‌وکار ناتو از زلنسکی خواست در اجلاس امسال به فکر عضویت نباشد درخواست صلیب سرخ برای آتش بس فوری در غزه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ با چه مدارکی می‌توان رای داد؟ کاخ سفید می‌گوید که حمله رفح عبور از خط قرمز بایدن نبوده است! وزیر کار: موضوع کالابرگ الکترونیک نیازمند برخی مجوزهاست معاون حقوقی رئیس جمهور شهید: اعضای شورای سران می‌توانند در انتخابات نامزد شوند سلاجقه: تعداد زیادی از سد‌های کشور سرریز شده‌اند
سرخط خبرها

جزئیات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

  • کد خبر: ۱۷۵۲۰۱
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
  • ۳
جزئیات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه از اعمال «تدابیر محدودکننده جدید علیه ایران» با ادعای "حمایت نظامی از سوریه و جنگ روسیه در اوکراین" خبر داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا آمده است که مطابق با تدابیر محدودکننده جدید، اتحادیه اروپا از صادارات قطعاتی که در ساخت و تولید پهپاد به کار می‌روند، به ایران منع شده است. این تدابیر همچنین علیه اشخاصی که حامی و برنامه پهپادی ایران بوده یا در آن دخیل هستند، می‌تواند اعمال شوند و شامل محدودیت‌های مسافرتی و همچنین توقیف اموال می‌شوند.

این تدابیر جدید مکمل سه بسته تحریمی پیشین اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهاد‌های دخیل در برنامه پهپادی هستند.

شورای اروپا همچنین تصمیم گرفت که شش ایرانی را به دلیل آنچه که "حمایت از تهاجم روسیه علیه اوکراین (با استفاده پهپاد) و همچنین حمایت از سوریه (با استفاده از سیستم ضدهوایی) " خواند به دو لیست تحریمی موجود اضافه کند.

اموال افراد تحریم شده بلوکه شده و شهروندان و شرکت‌های اتحادیه اروپا از تبادلات مالی با آن‌ها منع خواهند شد. همچنین تدابیر مسافرتی علیه این اشخاص اعمال خواهد شد و باعث می‌شود که نتوانند وارد خاک اتحادیه اروپا شوند و یا از اراضی این اتحادیه به مقاصد دیگر بروند.

در این بیانیه اتحادیه اروپا ادعا شده است: اقدامات امروز، عزم اتحادیه اروپا در پاسخ‌دهی سریع و قاطع به اقدامات ایران را نشان می‌دهد. اتحادیه اروپا هرگونه ارسال پهپاد‌های ایران به روسیه و استفاده مرگبار آن‌ها در تهاجم علیه اوکراین را محکوم می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
1
0
و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 2015 تاکنون تسلیحات ائتلاف متجاوز سعودی را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
و این در حالی است که اروپا جنایتکار از سال 1400 تاکنون تسلیحات اوکراین را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
0
0
اتحادیه اروپا جنایتکار از سال 1400 تاکنون در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم است، نه مدعی
غرب جنایتکار به همراه ناتو و به رهبری آمریکا از سال 1400 تاکنون تسلیحات اوکراین را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
0
0
اوکراین از بمب های خوشه ای علیه روسیه استفاده کرده است سوال اینجاست که پس چرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت محسوب نمی شود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->