مستمری کمک‌هزینه لوازم بهداشتی اردیبهشت واریز شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بحران لوازم بهداشتی برای معلولان | مستمری لوازم بهداشتی واریز نشد آزمون بزرگ معلولان در نخستین آزمون استخدامی اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد مسکن ویژه معلولان خراسان رضوی در انتظار اعتبار | مبلغ وام اشتغال معلولان در سال جدید هنوز مشخص نیست مستمری حق پرستاری اردیبهشت ماه معلولان بسترگرا واریز شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) مستمری حق پرستاری و لوازم بهداشتی اردیبهشت معلولان کی پرداخت خواهد شد؟ سالی که نکوست از بهارش پیداست درخواست فعالان حقوق معلولین از سرپرست ریاست جمهوری برای اجرای قانون حمایت از معلولان خداحافظی با آقا سید ابراهیم | روایت بچه های آسایشگاه شهید بهشتی مشهد از رئیس جمهور شهید + فیلم مستمری اردیبهشت ۱۴۰۳ جاماندگان بهزیستی کشور واریز شد | مستمری حق پرستاری در نوبت واریز منازل مددجویان سیل‌زده بهزیستی خراسان رضوی بازسازی خواهد شد مستمری اردیبهشت ماه معلولان سازمان بهزیستی واریز شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان ۹۰درصد معوقات دانشجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

معاون سازمان بهزیستی: وزارت بهداشت مکلف است حقوق معلولان را پیگیری کند

  • کد خبر: ۱۷۸۷۸۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
معاون سازمان بهزیستی: وزارت بهداشت مکلف است حقوق معلولان را پیگیری کند
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: وزارت بهداشت مکلف است این هزینه‌ها را به رایگان برای معلولان انجام دهد، اما متأسفانه در سال گذشته بودجه‌ای که برای معلولان به بیمه سلامت داده شد؛ بیمه سلامت این مبلغ را به خزانه بازگرداند.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه عباسی در خصوص هزینه‌های درمان معلولان، اظهار کرد: وزارت بهداشت مکلف است این هزینه‌ها را به رایگان برای معلولان انجام دهد، اما متأسفانه در سال گذشته بودجه‌ای که برای معلولان به بیمه سلامت داده شد؛ بیمه سلامت این مبلغ را به خزانه بازگرداند.

عباسی خاطر نشان کرد: البته بیمه سلامت در وب‌سایت خود اعلان کرده که با منابع خود هزینه‌هایی را برای معلولان انجام داده است، اما ما پیگیر مطالبات گروه‌های هدفمان هستیم.سال گذشته زیر یک میلیارد تومان برای درمان معلولان هزینه شد. در حالی که ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده بود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از معلولان، وزارت بهداشت باید مطالبه‌گری کند؛ گفت: وزارت بهداشت باید بودجه این افراد را از سازمان برنامه و بودجه بگیرد. ما در بهزیستی هم گروه‌های هدف را به آن‌ها اعلام می‌کنیم که سال گذشته هم این اقدام صورت گرفت سال گذشته به همه مراکز استان‌ها و کلینیک‌های وزارت بهداشت اعلان کردیم، اما چندان خدمت‌رسانی انجام نشد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: متأسفانه سال گذشته زیر یک میلیارد تومان برای درمان معلولان هزینه شد. در حالی که ۱۰۰ میلیارد تومان برای این مسئله بودجه اختصاص داده شده بود.در برنامه هفتم توسعه یکی از موارد جدی که در حال پیگیری آن هستیم بحث بیمه‌هاست بیمه‌های پایه حتی به دنبال بیمه‌های پایه برای افراد سالمند هستیم تا بتوانند در زمانی که مسن می‌شوند آن بیمه را هم به عنوان یک کمک داشته باشند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه ماده ۶ وزارت بهداشت را مکلف است که حقوق معلولان را پیگیری کند؛ گفت: متأسفانه گاهی در نامه نگاری‌ها گفته می‌شود که سازمان بهزیستی باید پیگیر این بودجه باشد در حالی که هیچ جای قانون اعلام نکرده است که سازمان بهزیستی باید این بودجه را بگیرد. قانون وزارت بهداشت مکلف کرده است که آن‌ها باید دنبال منابع بروند و در اختیار گروه‌های هدف سازمان بهزیستی قرار دهند.خدماتی همچون کاردرمانی، تخصصی فرسایشی است و مراکز توانبخشی معتقدند نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت هزینه‌ها را پایین بیاورند.

هزینه‌های توانبخشی بسیار بالا است؛ بیمه‌ها هزینه‌های کاردرمانی را حمایت نمی‌کنند و گاهی تنها خدمت فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که آن هم معمولاً بیمه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ جلسه در سال را قبول می‌کنند. کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی هم هرکدام هزینه‌های خودشان را دارند و معلولانی که نیازمند این خدمات هستند باید در هفته کلاس‌های متعددی بروند.

انجمن‌هایی همچون کار درمانی یا گفتار درمانی نرخ‌هایی را اعلام می‌کنند، اما در عمل هزینه‌های بسیار بیشتری از معلولان گرفته می‌شود و معلوم نیست خانواده‌های افراد دارای معلولیت چگونه توانایی پرداخت هزینه‌های توانبخشی را دارند.

به نظر می‌رسد تا زمانی که بیمه، مداخله مستقیم نداشته باشد، مشکلات هزینه‌های توان‌بخشی روز به روز معیشت این خانواده‌ها را سخت‌تر خواهد کرد، زیرا درمان و بهبود وضعیت معلولان نیازمند جلسات متعدد در ماه است و از سوی دیگر هم خدماتی همچون کاردرمانی، تخصصی فرسایشی است و مراکز و کلینیک‌های درمانی و توانبخشی معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت هزینه‌ها را پایین بیاورند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->