«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

رویداد هنرمندانه «حسین (ع) تصویرگر قرآن» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۹۱۷۹
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
رویداد هنرمندانه «حسین (ع) تصویرگر قرآن» در مشهد برگزار شد
در راستای حمایت هنرمندان از ساحت قرآن کریم و اعتراض به هتک حرمت قرآن، رویداد هنرمندانه «حسین (ع) تصویرگر قرآن» در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پویش «حسین (ع) تصویرگر قرآن» رویدادی هنرمندانه است که توسط هنرمندان سراسر کشور، در راستای حمایت از ساحت قرآن کریم و اعتراض به هتک حرمت قرآن در برخی از کشور‌های اروپایی برگزار می‌شود.

در این رویداد که از عاشورای حسینی آغاز شده و تا اربعین ادامه دارد، هنرمندان تلاش می‌کنند در قالب‌های مختلف هنری، ضمن ابراز ارادت به سید و سالار شهیدان، اعتراض خود به هتک حرمت قرآن را با زبان هنر بیان کنند.

اما این رویداد، ظهر امروز و با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویسی مشهد، در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد. در قالب این رویداد، ۱۵هنرمند شاخص خوشنویسی استان، به همنویسی و نگارش آیات سوره مبارکه فجر پرداختند.

یوسف امینی، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره برگزاری این رویداد هنری به شهرآرانیوز گفت: در راستای پویش هنرمندانه «حسین (ع) تصویرگر قرآن» و با همراهی انجمن خوشنویسان و سازمان بسیج هنرمندان، فرصتی ایجاد شد که این حرکت در جامعه هنری خوشنویسان شکل بگیرد که با استقبال آن‌ها همراه بود.

وی افزود: در این حرکت، جمعی از خوشنویسان مطرح استان از جمله استاد اسماعیلی قوچانی و استاد باصری، به کتابت و همنویسی آیاتی از سوره مبارکه فجر که به سوره امام حسین (ع) مشهور است پرداختند.

امینی خاطرنشان کرد: قرآن، کتاب آسمانی است که تعلیمات آن، نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه ادیان و ملت‌ها راهگشاست و هنرمندان در این‌گونه حرکت‌ها تلاش می‌کنند تا ضمن اعتراض به هتک حرمت قرآن و با استفاده از ابزار هنر، جلوه‌هایی از زیبایی‌های قرآن را به جوامع معرفی کنند.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این رویداد، یکی از صفحات بزرگ‌ترین قرآن دنیا به خط استاد اسماعیلی قوچانی و نیز تعدادی از تابلو‌های قرآنی کتابت شده توسط هنرمندان خوشنویس استان نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->