اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی
سرخط خبرها

ایلان ماسک قصد دارد تیتر را از لینک‌ مقالات خبری پلتفرم X حذف کند

  • کد خبر: ۱۸۰۵۲۳
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
ایلان ماسک قصد دارد تیتر را از لینک‌ مقالات خبری پلتفرم X حذف کند
ایلان ماسک می‌خواهد در نحوه ظاهرشدن لینک‌های خبری در پلتفرم رسانه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، انجام دهد. این اقدام او به طور بالقوه می‌تواند توانایی ناشران اخبار برای جذب مخاطب را تضعیف کند.

گزارش شهرآرانیوز - ایلان ماسک اواخر روز دوشنبه در پستی اعلام کرد که X قصد دارد عنوان و متن را از لینک‌های خبری حذف کند و فقط تصویر اصلی را حفظ کند.

این حرکت احتمالاً تلاشی برای ترغیب کاربران به صرف زمان بیشتر در X و مجبورکردن آن‌ها به خرید سرویس اشتراکی برای دیدن جزئیات بیشتر است.

در حال حاضر لینک خبری در فید کاربران به صورت «کارت» (همراه با یک تصویر، آدرس منبع و یک عنوان خلاصه‌شده) به نمایش در می‌آید. چنین بسته‌بندی‌ای به جلب کلیک‌ها کمک می‌کند و به ناشران کمک می‌کند تا خوانندگان را جذب کنند.

تغییر جدید به این معنی است که هر کاربری که لینکی را در X به اشتراک می‌گذارد - از کاربران عمومی گرفته تا ناشران - باید متن خود را به‌صورت دستی در کنار لینک‌ها اضافه کند. در غیر این صورت توییت فقط یک تصویر را نمایش می‌دهد. همچنان کلیک روی تصویر کاربر را به مقاله کامل در وب‌سایت ناشر می‌رساند، اما این تغییر می‌تواند پیامد‌های منفی زیادی برای ناشران داشته باشد.

به گفته یک منبع آگاه، این تغییر را مستقیماً خود ایلان ماسک اعمال کرده و به نظر می‌رسد هدف اصلی او کاهش ارتفاع توییت‌ها باشد. به این شکل پست‌های بیشتری در فید کاربران نمایش داده می‌شود.

زمانی که کاربر در فیدش با لینک یک مقاله (که در زبان توییتر «کارت» نامیده می‌شود) مواجه می‌شود، این مقاله شامل چندین عنصر بصری است: یک تصویر، یک عنوان کوتاه و یک توضیح مختصر از مقاله. همان‌طور که در مستندات توسعه‌دهنده X ذکر شده است، انواع مختلفی از «کارت‌ها» وجود دارد که مقالات خبری در دسته‌بندی «خلاصه با تصویر بزرگ» قرار می‌گیرند.

فرمت Cards سال‌ها پیش توسعه یافت، زمانی که توییت‌ها به ۱۴۰ کاراکتر محدود می‌شدند. از آنجاکه متن داخل کارت در محدودیت کاراکتر توییت حساب نمی‌شود، این قالب راهی حیاتی برای اشتراک‌گذاری محتوا در توییتر بدون تجاوز از محدودیت کاراکتر بود.

چون سرفصل‌ها و سایر متن‌ها در کارت‌ها برای تناسب با قالب خلاصه می‌شوند، تیتر‌ها اغلب ساده هستند. با حذف تمام محتوا به جز تصویر، هدف X این است که افراد مجبور به نوشتن یک پست جذاب‌تر شوند.

نسخه پولی توییتر به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌هایی حاوی ۲۵۰۰۰ کاراکتر بنویسند. در این نسخه فضای بیشتری برای شرکت‌های رسانه‌ای، تبلیغ‌کنندگان و روزنامه‌نگاران وجود دارد تا چیز‌های بیشتری را درباره یک مقاله ارائه کنند.

روز دوشنبه، ماسک در یک پست نوشت: روزنامه‌نگارانی که خواهان «آزادی بیشتر در نوشتن و درآمد بیشتر» هستند، باید مطالبشان را مستقیماً در این پلتفرم منتشر کنند!

به نظر می‌رسد درخواست برای پست‌های طولانی‌تر با هدف فشرده‌کردن توییت‌ها در فید مغایرت دارد، اما ماسک سابقه مدیریت توییتر با حرکات غیرقابل درک و اغلب به ظاهر متناقض را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->