بازدید میدانی معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم ترافیک در تمامی معابر شهری مشهد پر حجم است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی

  • کد خبر: ۱۸۰۷۶۳
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد در مراحل پایانی
مطالعات شهر فرودگاهی مشهد که قرار بود پیش از هفته دولت پارسال نهایی شود، با یک سال تأخیر پایان یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «بیشتر مطالعات مربوط به ساخت شهر فرودگاهی مشهد مانند سنجش سرعت و جهش وزش باد اکنون پایان یافته است و منتظر توافق کلی برای مکان مشخص شده هستیم.» این خبر را استاندار خراسان‌رضوی دیروز در چهاردهمین جلسه قرارگاه رسانه استان اعلام کرده است. مطالعاتی که یعقوبعلی نظری اکنون از نهایی شدن آن سخن گفته است، قرار بود پیش از هفته دولت پارسال، یعنی پیش از شهریور‌ماه ۱۴۰۱ نهایی شود؛ وعده‌ای که اگرچه تحقق آن به هفته دولت پارسال نرسید، گویا سرانجام به سرانجام رسیده است.

اردیبهشت‌ماه پارسال بود که حمیدرضا سیدی، سرپرست وقت شرکت فرودگاه‌های کشور، در نشستی میهمان استاندار خراسان‌رضوی بود. سیدی آنجا گفته بود که برای ساخت شهر فرودگاهی مشهد موقعیت مکان‌های اعلام‌شده در حال امکان‌سنجی است و پس از تأیید سازمان هواپیمایی کشوری وارد مذاکرات برای سرمایه‌گذاری و شروع پروژه خواهیم شد. در همان نشست هم مقرر شد گزارش نهایی امکان‌سنجی این پروژه پیش از هفته دولت آماده و از سوی مشاور طرح ارائه شود.

پیشینه زمزمه‌ها برای ساخت یک فرودگاه جدید در مشهد به اوایل دهه‌۹۰ شمسی بازمی‌گردد؛ طرحی‌که اگرچه حوالی سال‌۹۴ با پیشنهاد ساخت یک باند مورب روی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به حاشیه رفت، از سال‌۹۸ زمزمه‌ها درباره آن، بار دیگر قوت گرفت و کار تا آنجا پیش رفت که پروژه شهر فرودگاهی مشهد در سفر فروردین‌ماه پارسال هیئت‌دولت به این شهر، در فهرست مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نظری دیروز در جلسه قرارگاه رسانه خراسان‌رضوی در‌این‌باره اظهار کرد: ساخت شهر فرودگاهی، قطار سریع‌السیر مشهد-‌تهران و آزادراه حرم‌تا‌حرم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌رضوی است و از ظرفیت‌های مختلف ملی برای انجام این طرح‌ها استفاده می‌شود.

مسئله هواشناسی

تازه‌ترین وضعیت مطالعات شهر فرودگاهی را از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی پرسیدیم.

جواد خدایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با بیان اینکه مطالعات جانمایی شهر فرودگاهی تمام شده است، اظهار کرد: این پروژه مسئله‌ای در حوزه هواشناسی دارد، زیرا جهت باد مهم‌ترین مؤلفه محیطی تعیین مکان فرودگاه و جهت باند است.

او ادامه داد: در موقعیت مدنظر از گذشته ایستگاه هواشناسی مستقر نبود. با تشخیص شرکت فرودگاه‌ها مقرر شد ایستگاه هواشناسی در این مکان مستقر شود که حدود دو ماهی است که این ایستگاه مستقر شده است.

از خدایی درباره موقعیت مکانی نهایی شهر فرودگاهی بر‌اساس مطالعات انجام‌شده نیز پرسیدیم که البته او پاسخگویی در‌این‌باره را به زمان دیگری موکول کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی که پیش‌تر، مساحت پیش‌بینی‌شده برای شهر فرودگاهی مشهد را حدود ۵ هزار هکتار اعلام کرده بود، درباره تأمین مالی پروژه نیز بیان کرد: منابع مالی این پروژه از طریق سرمایه‌‎گذاری تأمین خواهد شد.

خدایی پیش‌تر در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از رایزنی با سرمایه‌گذاران چینی و سرمایه‌گذارانی از دیگر کشور‌ها برای تأمین مالی شهر فرودگاهی مشهد خبر داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->