سرخط خبرها

شروع مأموریت سخت تیم ملی بسکتبال در جام جهانی

  • کد خبر: ۱۸۰۹۶۹
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
شروع مأموریت سخت تیم ملی بسکتبال در جام جهانی
تیم ملی بسکتبال کشورمان از ساعت ۱۳:۳۰ امروز در مسابقات جام جهانی به مصاف برزیل می‌رود.

شهرآرانیوز - تیم‌ملی بسکتبال ایران کارش در جام‌جهانی۲۰۲۳ را امروز با یک بازی سخت مقابل برزیل آغاز می‌کند.
رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال۲۰۲۳ درحالی از دیروز به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی آغاز شده است که تیم‌ملی ایران کارش در این رویداد بزرگ را از امروز شروع خواهد کرد.

تیم‌ملی ایران که با هدایت سعید ارمغانی به‌عنوان سرمربی جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد، اکنون با تصمیم فدراسیون بسکتبال، هاکان دمیر ترکیه‌ای را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت دارد تا شاید بتواند با وجود تیم‌های قدرتمند آسیایی مانند ژاپن، چین و فیلیپین در این رقابت‌ها، به‌عنوان بهترین تیم آسیایی در رده‌بندی نهایی جام‌جهانی۲۰۲۳ جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴پاریس را کسب کند. با روی‌کارآمدن دمیر، تغییرات درخورتوجهی نیز در ترکیب تیم‌ملی ایران برای حضور در جام‌جهانی۲۰۲۳ رخ داد که می‌توان خط‌خوردن محمد جمشیدی، بازیکن نام‌آشنای بسکتبال ایران، از فهرست تیم‌ملی را مهم‌ترین آن‌ها در نظر گرفت که با واکنش‌های زیادی نیز همراه شد.

تیم‌ملی ایران امروز از ساعت۱۳:۱۵ نخستین بازی‌اش در گروه G رقابت‌ها را مقابل برزیل برگزار می‌کند. این دومین تقابل دو تیم در تاریخ رقابت‌های جام‌جهانی است. ایران و برزیل در جام‌جهانی۲۰۱۴ نیز هم‌گروه بودند. آن بازی با پیروزی برزیل، قهرمان دو دوره جام‌جهانی، همراه بود. ایران در گروه G با اسپانیا، قهرمان دوره گذشته جام‌جهانی (۲۰۱۹ چین) نیز هم‌گروه است. این دو تیم در دو جام‌جهانی دیگر نیز هم‌گروه بودند و هردو مسابقه با برتری اسپانیا همراه بوده است.

دیگرتیم هم‌گروه ایران ساحل‌عاج است که می‌توان اصلی‌ترین شانس ایران برای کسب پیروزی در این جام را بازی مقابل این حریف آفریقایی در نظر گرفت که البته کار راحتی نخواهد بود. در فهرست دوازده‌نفره‌ای که هاکان دمیر برای تیم‌ملی ایران در نظر گرفته است، به‌ترتیب حامد حدادی، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی باتجربه‌ترین بازیکنان به شمار می‌روند، اما نام جوانانی ازجمله محمد امینی و پیتر گریگوریان نیز دیده می‌شود. در بین نفرات جوان تیم، محمد امینی به‌دلیل درخشش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و آسیا، زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی و رسانه‌های خارجی قرار دارد که شاید نوید ظهور یک ستاره جدید در بسکتبال ایران را بدهد.

هاکان دمیر از زمان حضور روی نیمکت تیم‌ملی بسکتبال ایران به‌عنوان سرمربی، در هشت مسابقه تدارکاتی فقط دو برد مقابل اردن و ونزوئلا به دست آورده و در دیگردیدار‌ها به تیم‌هایی مانند روسیه، لبنان و گرجستان باخته است. با این اوضاع باید منتظر ماند و دید که آیا او می‌تواند نتایج قابل‌قبولی با بسکتبالیست‌های ایران در اندونزی کسب کند یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->