حجازی: نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود طلای تورنمنت قزاقستان بر گردن بوکسور مشهدی اخراج زاهدی در ژاپن + فیلم بارگشت صالح حردانی و روزبه چشمی به ترکیب استقلال ملی پوش بسکتبال ایران در راه فرانسه تلاش استقلال برای بخشش هاشمی‌نسب درخشش دوچرخه سواران استان در مسابقات قهرمانی کشور استارت رسمی حسن یزدانی برای المپیک + عکس شهباززاده استقلال را نقره داغ کرد پاداش برد فولاد، در جیب استقلالی‌ها بونجاح در راه لیگ عربستان درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک!
سرخط خبرها

مسیر عجیب آماده‌سازی نمایندگان آسیایی فوتبال ایران

  • کد خبر: ۱۸۵۷۳۰
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
مسیر عجیب آماده‌سازی نمایندگان آسیایی فوتبال ایران
نمایندگان ایران و رقبای آسیایی در هفته دوم لیگ قهرمانان به میدان می‌روند.

شهرآرانیوز، در شرایطی که سه تیم ایرانی بین ۲ بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا هیچ دیدار رسمی‌ای نداشته‌اند، رقبایشان با برنامه فشرده‌ای روبه‌رو شدند. سه نماینده ایران در هفته اول دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا یک برد، یک تساوی و یک باخت عایدشان شد و در روز‌های دهم و یازدهم مهرماه شاهد به انجام رسیدن دیدار‌های هفته دوم خواهیم بود.

نساجی و سپاهان به‌ترتیب میزبان ۲ تیم عربستانی الهلال و الاتحاد خواهند بود و پرسپولیس باید در قطر رودرروی الدحیل قطر قرار بگیرد. نکته جالب توجه این است که سه تیم ایرانی بین ۲ بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا هیچ مسابقه رسمی‌ای برگزار نمی‌کنند، اما رقبایشان روز‌های شلوغی را پشت سر می‌گذارند تا آماده به ادامه رقابت پا بگذارند.

۳ بازی برای حریفان سپاهان و نساجی

سپاهان در شرایطی میزبان الاتحاد است که شاگردان نونو اسپریتو بین دو بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا باید چهار بازی را پشت سر بگذارند. این در حالی است که فعلا یکی از آن‌ها برگزار شده است. آن‌ها ۷۲ ساعت پس از غلبه بر آلمالیق به مصاف الفتح رفتند و در ادامه، طی روز‌های چهارم و هفتم مهرماه، به ترتیب در جام پادشاهی و لیگ حرفه‌ای عربستان باید مقابل الخلود و الفیحاء پیکار کنند. زرد و مشکی‌ها تنها سه روز پس از انجام بازی برابر الفیحاء باید در اصفهان به مصاف شاگردان ژوزه مورایس بروند.

این در حالی است که طلایی‌پوشان ایران آخرین بازی خود پیش از دوئل با الاتحاد را چهار روز قبل برابر نیروی هوایی عراق به انجام رسانده‌اند. شرایط حریف نساجی، یعنی باشگاه الهلال، هم تقریبا همانند الاتحاد است. الهلال هم هر سه یا چهار روز یک بار باید یک مسابقه را برگزار کند. آن‌ها سه روز پس از توقف برابر نوفباخور ازبکستان، در لیگ به مصاف داماک رفتند.

فردا هم در جام پادشاهی حریفی به نام الجبلین را پیش روی خود دارند. روز جمعه، هفتم مهرماه، زمان انجام بازی حساس برابر الشباب در لیگ حرفه‌ای است و چهار روز بعد، نوبت به پیکار با تیم تحت هدایت مهدی رحمتی خواهد بود. الهلال یک روز بیشتر از اتحاد استراحت دارد، اما آن‌ها هم بین دو بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا دو دیدار در لیگ و یک جدال در جام پادشاهی را باید به انجام برسانند. نساجی، اما بین ۲ بازی خود در چمپیونزلیگ قاره کهن ۱۵ روز فاصله داشت و هیچ دیدار رسمی‌ای نداشت.

شوالیه‌های قرمز با دو بازی آماده مصاف با پرسپولیس

نهایتا به پرسپولیس برسیم، تیم پایتخت‌نشینی که پس از قبول شکست تلخ ۲ بر صفر برابر النصر عربستان باید در قطر بازی سرنوشت‌سازی را مقابل الدحیل برگزار کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی به این مسابقه پا خواهند گذاشت که سیزده روز از آخرین بازی رسمی‌شان گذشته است، اما اوضاع برای تیم هرنان کرسپوی آرژانتینی متفاوت است.

شوالیه‌های قرمز پس از توقف برابر استقلال تاجیکستان در تاریخ ۲۸ شهریورماه، امروز باید به مصاف الغرافه بروند. چهار روز بعد، نوبت به دیدار مقابل المرخیه می‌رسد. آن‌ها باید رودرروی پرسپولیس قرار بگیرند. نماینده قطر مثل دو تیم عربستانی بین دو بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا سه مسابقه تدارک دیده نشده، اما با انجام دو بازی، مهیای جدال با سرخ‌پوشان تهرانی می‌شود.

دوری طولانی باشگاه‌های ایرانی از شرایط مسابقه

اگرچه یکی از مسابقات دو تیم عربستانی در جام پادشاهی مقابل تیم‌های کم‌نام‌ونشان است و آن‌ها احتمالا به ستاره‌های خود استراحت می‌دهند، برنامه فشرده رقبای کشورمان می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود و احتمال مصدومیت ستاره‌های این تیم‌ها را افزایش دهد. روی دیگر سکه، اما این است که این سه تیم قطری و عربستانی کاملا در شرایط مسابقه هستند و با فرم ایده‌آلی به مصاف تیم‌های ایرانی خواهند آمد، اما نساجی، پرسپولیس و سپاهان حدودا ۲ هفته از آخرین بازی رسمی‌شان گذشته و هیچ بازی دوستانه‌ای نمی‌تواند شرایط بازی رسمی را تداعی کند.

حضور ایران در بازی‌های آسیایی و اینکه سپاهان و پرسپولیس در تیم امید نماینده‌های زیادی دارند در منتفی شدن بازی‌های این دو تیم در لیگ برتر بی‌تأثیر نبود، اما باید قبول کرد تقویم حرفه‌ای فوتبال به گونه‌ای است که تیم‌ها باید آمادگی انجام ۲ بازی در یک هفته را داشته باشند و به واسطه حضور تیم‌هایی در تورنمنت‌های بین‌المللی، مسابقات داخلی نباید قربانی شوند. بعد از اروپا، حالا در آسیا هم شاهد این ماجرا هستیم و فوتبال ایران هم باید به همین سمت حرکت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->