مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو
سرخط خبرها

اولویت بسیج اصناف، توانمند‌سازی واحد‌های صنفی تولیدی است

  • کد خبر: ۱۹۰۷۸۰
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
اولویت بسیج اصناف، توانمند‌سازی واحد‌های صنفی تولیدی است
مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: توانمندسازی واحد‌های صنفی تولیدی در امر صادرات یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست. ما ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی داریم که در تولید یا فروش مشکل دارند و این‌ها را باید شناسایی کرده و به بازار‌های دنیا وصل کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا حسن‌پور در همایش گردهمایی روسای اتاق اصناف، روسای سازمان‌های بسیج اصناف و هیئت‌های اندیشه‌ورز استان‌های سراسر کشور که صبح روز چهارشنبه ۳ آبان ماه، در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: در آیه ۴۱ سوره مبارک شورا آمده به کسانی که پس از ستم دیدنشان، به حکم حق و برابر اسلام در مقام انتقام برایند، ایرادی بر آنان نیست. در آیه بعدی نیز می‌فرماید ایراد و محکومیت فقط متوجه کسانی است که به مردم ستم روا می‌دارند و به ناحق سرکشی می‌کنند. ما سرکش‌تر از رژیم صهیونیستی در دنیا نداریم.

وی ادامه داد: در اتفاقات غزه نزدیک به ۶ هزار نفر شهید شدند که نزدیک به ۴ هزار نفر آن‌ها زن و کودک هستند. در سال ۱۳۶۱ وقتی به اردوگاه صبرا و شتیلا حمله کردند، طی سه روز ۶ هزار نفر را کشتند. این موضوع از سمت اسرائیل عجیب و جدید نیست. عملیات طوفان الاقصی تمام حصار‌های اطراف غزه را شکست و آبروی نداشته اسرائیل را ریخت.

وی درخصوص برنامه‌های اولویت‌دار بسیج اصناف گفت: توانمندسازی واحد‌های صنفی تولیدی در امر صادرات یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست. ما ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی داریم که در تولید یا فروش مشکل دارند و این‌ها را باید شناسایی کرده و به بازار‌های دنیا وصل کنیم. عراق کشوری با ظرفیت بالاست و حالا در بغداد مجموعه‌ای آماده شده تا واحد‌های صنفی در عراق بتوانند محصولاتشان را عرضه کنند. این طرحی کاملا عملیاتی است و اگر بتواینم در بغداد جای پای خود را باز کنیم، در بقیه کشور‌ها هم می‌توانیم.

مسول سازمان بسیج اصناف افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اولویت بعدی ماست.

حسن‌پور توسعه گروه‌های جهادی تخصصی فنی را دیگر اولویت بسیج اصناف معرفی کرد و گفت: نزدیک به ۶۰۰ هزار گروه جهادی تخصصی در روستا و حاشیه شهر‌ها وجود دارند که گاهی با مراجعه به منازل مردم، نیاز‌های آن‌ها را بررسی می‌کنند و به بازار مراجعه کرده تا اصناف نیاز‌های مردم را برطرف کنند و گروه‌های جهادی اصناف به سمت منطقه حرکت کنند.

 

وی افزود: بحث حجاب در بازار نیز از اولویت‌های ماست. در این مسئله مردم باید پای کار باشند و برخی شرایط این‌ها در شان بازار نیست. همچنین توقع داریم هر اتحادیه، یک ستاد مشارکت حداکثری در انتخابات داشته و به صورت پررنگ در انتخابات حاضر شود.
حسن‌پور با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: از شما بازاریان توقع داریم در برهه‌های حساس سنگر‌های اقتصادی را حفظ و فتح کنید. این بزرگ‌ترین انتظار ما از اصناف است.

در ادامه این مراسم پس از آن تفاهم‌نامه فقه بازار میان اتاق اصناف ایران و بسیج اصناف امضا شد و همچنین از خانواده شهدای اصناف نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، این گردهمایی با حضور حدود ۴۰۰ نفر از اعضای اصناف و اتحادیه‌ها از سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->