امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام مروی: رونمایی از «مصحف مشهد رضوی» در حرم مطهر، نمود پیوند ظاهر و باطن قرآن است

  • کد خبر: ۱۹۴۸۷۹
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
  • ۱
حجت‌الاسلام مروی: رونمایی از «مصحف مشهد رضوی» در حرم مطهر، نمود پیوند ظاهر و باطن قرآن است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: افتخار می‌کنیم که در مضجع شریف رضوی از قدیمی‌ترین نسخه قرآن کریم رونمایی شد و پیوند قرآن و عترت خدا را این‌گونه به نمایش می‌گذاریم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی صبح امروز در آیین رونمایی از قدیمی‌ترین نسخه قرآن به خط حجازی در حرم مطهر رضوی، ضمن تشکر از نقش‌آفرینی پژوهشگران و محققان در آماده‌سازی و رونمایی از «مصحف مشهد رضوی» اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «انّی تارک فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتی اهل بیتی.» افتخار می‌کنیم در کنار بارگاه قدسی حضرت ثامن‌الحجج(ع) از این اثر ماندگار رونمایی کنیم که آن را جلوه و عینیتی از عترت و قرآن می‌دانیم که بهترین یادگاران خدا بر روی زمین هستند.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: دو اثر و یادگار ارزشمند، قرآن و عترت است. اگر یکی از این دو برای هدایت و سعادت بشری کفایت می‌کرد پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) ما را برای انتخاب یکی از این دو مختار قرار می‌داد. اینکه پیامبر گرامی اسلام این دو را کنار هم قرار داده یعنی برای نجات بشریت چنگ زدن به هر دو لازم و ضروری است کمااینکه امروز می‌بینیم آن‌ها که حقایق و باطن قرآن را کنار گذاشتند و تنها به یکی از آن‌ها اکتفا کردند چنین جنایت‌هایی را امروز در غزه رقم زدند که دل هر انسانی را آزرده می‌کند.

این‌ها همان کشور‌های اسلامی با نعمات الهی هستند که گرفتار چندصد میلیون صهیونیست انسان‌ستیز شدند و این نتیجه آن است که قرآن ناطق و مفسّران حقیقی قرآن یعنی اهل بیت(ع) که حقایق قرآن در فکر و زبان و کلام آن‌ها جاری است را کنار گذاشتند.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که در دستگاه عترت رسول خدا و در کنار مضجع شریف و حجت خدا، از قدیمی‌ترین نسخه قرآن کریم و شریف رونمایی می‌کنیم و این پیوند قرآن و عترت را این‌گونه به نمایش می‌گذاریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تصریح کرد: ما در آستان قدس، هماره اهتمام جدی به امور فرهنگی و علمی داریم. اینجا فقط یک مرجع که جنبه تاریخی داشته باشد، نیست. این نگاه جفا به امام معصوم(ع) است. اینجا مضجع شریف امام حی و حاضر است و محلی برای آموختن سبک زندگی و حیات حقیقی و واقعی است که زائران باید در کنار این مضجع شریف بیاموزند و صرفاً یک پیوند تاریخی نیست.

وی افزود: در کنار این مضجع شریف از ابتدا کتابخانه آستان قدس وجود داشت که این خود معنادار است. همواره رهبر معظم انقلاب ما را بر کار فرهنگی و بالابردن معرفت زائران توصیه کردند و تأکید می‌کنند تا بتوانیم پیوندی بین زائران با حجت خدا ایجاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیابانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
0
خانم دهقان شکم بچهای منه سکته ایی را این چیزها سیر نمی کنه من یه بدبختی هستم خانه نشین سکته ایی با پنج تا خردسال وروستا زاده این حرفها شکم کالابرگی ها را سیر نمیکنه خانم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->