رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم
سرخط خبرها

جهان حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان الشفاء غزه را محکوم کرد

  • کد خبر: ۱۹۴۸۹۱
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
جهان حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان الشفاء غزه را محکوم کرد
حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «الشفاء» در غزه با محکومیت‌های جهانی رو به رو شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: «ما یورش نیرو‌های رژیم اشغالگر به بیمارستان «الشفاء» در غزه و بمباران اطراف بیمارستان صحرایی اردن را به شدت محکوم می‌کنیم.»

براساس گزارش الجزیره، این وزارتخانه خواستار فعالسازی مکانیزم‌های پاسخگویی بین‌المللی در قبال این نقض‌های پیاپی و اقدامات وحشیانه نیرو‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه کویت نیز با عبارات شدیداللحنی یورش نیرو‌های رژیم اشغالگر به بیمارستان الشفاء را محکوم کرد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «کویت یورش اشغالگران به بیمارستان الشفاء و به خطر انداختن جان بیماران و کادر درمان که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و توافق چهارم ژنو در خصوص حفاظت از جان غیرنظامیان است را به شدت محکوم می‌کند.»

وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، هدف قرار دادن ملت فلسطین و بیمارستان‌ها توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی تنشی جدید به شمار می‌آید و ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.

این وزارتخانه از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست مسئولیت‌های خود را در قبال توقف این جنایت‌های پیاپی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه برعهده بگیرند و از ملت فلسطین حمایت بین‌المللی شود.

در همین راستا، مفتی مصر نیز با صدور بیانیه‌ای یورش نیرو‌های رژیم اشغالگر به بیمارستان الشفاء و افزایش حملات و تجاوزات وحشیانه علیه بیمارستان‌ها، مدارس، کودکان، زنان و غیرنظامیان را محکوم کرد.

مفتی مصر اعلام کرد که این جنایت‌ها و تجاوزات شنیع رژیم صهیونیستی به سلسله جنایت‌های اشغالگران علیه ملت فلسطین که خواهان حقوق مشروع خود هستند، می‌افزاید و این جنایت‌ها تمامی احساسات انسانی را خدشه‌دار می‌کنند و لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

مفتی مصر از جامعه جهانی خواست برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و تاسیسات مدنی وارد عمل شود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه قطر نیز یورش نیرو‌های رژیم اشغالگر به بیمارستان «الشفاء» که منجر به شهادت رسیدن شماری از بیماران از جمله کودکان شد را محکوم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که حمله به این بیمارستان به مثابه جنایت جنگی است و قوانین و معاهده‌های بین‌المللی را آشکارا نقض می‌کند.

وزارت خارجه قطر خواستار انجام تحقیق بین‌المللی فوری برای کشف حقایق مربوط به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها توسط نیرو‌های ارتش رژیم اشغالگر و اتخاذ اقدامی فوری برای مجازات رژیم صهیونیستی شد.

این وزارتخانه هشدار داد که سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های ضدبشریت اشغالگران علیه ملت فلسطین، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر، توسعه دایره خشم و خشونت، افزایش تنش و بی‌ثباتی در منطقه سوق خواهد داد و منجر به ایجاد بی‌اعتمادی به جامعه جهانی و نهاد‌های بین‌المللی می‌شود.

وزارت خارجه قطر همچنین بر موضع ثابت دوحه در قبال عادلانه بودن مسأله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل خود در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهل و یکمین روز ادامه دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->