یاسین رامین کیست؟ + حواشی آبیِ آسِمون برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ در مشهد، فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ زینب رفیعی بازیگر نقش نورا در سریال رخنه کیست؟ هم افزایی هنر سنتی و مدرن در بازنمایی شاهنامه آجر‌هایی برای عمارت خیالی فردوسی و فرهنگ پرسشگری معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی «امتزاج» به جشنواره پونای هند می‌رود نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخب حوزه پژوهش اهدا می‌شود زمان پخش و بازپخش سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌ شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی + جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

جشنواره سیمرغ نشان از توجه شورای ششم به شاهنامه فردوسی است

  • کد خبر: ۱۹۶۲۸۳
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
جشنواره سیمرغ نشان از توجه شورای ششم به شاهنامه فردوسی است
رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای مشهد گفت: خروجی و بخشی از نگاه ویژه شورای ششم به شاهنامه فردوسی و هنر حماسی، برگزاری جشنواره سیمرغ است.

مجید طهوریان عسکری در حاشیه اختتامیه جشنواره عروسکی سیمرغ در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: شاهنامه و کارکردش در زندگی اجتماعی ایرانی‌ها نقش موثری دارد از این جنس که در ادبیات گفتگویی ما چه به عنوان زبان ادبیات فارسی و چه در نقش زبان و ادبیات حماسی که نقش پر رنگی بعد از انقلاب اسلامی در گفتگوی ادبیاتی ما داشت بر هیچ کسی پوشیده نیست.

طهوریان عسکری بیان کرد: شاهنامه نقش مهمی در ارتباطات اجتماعی هم ایفا کرده و رشد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است مشروط بر اینکه ما نهفته‌های داخل شاهنامه را با قرائت صحیح و درست استفاده کنیم.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: تاریخ هم نشان می‌دهد در جنگ‌های قدیم ایران زمین وقتی می‌خواستند شهامت و شجاعت دلیرمردان ایرانی را برانگیزند و نقش محوری یک دلاور را نشان دهند از کتاب شاهنامه استفاده می‌کردند و از این طریق به ایرانی‌ها عزت می‌داد.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: کاراکتر‌های متنوع شاهنامه برای گفتگوی نسلی در رده سنی کودک و نوجوان فرصت مهم و جدی است از این جهت که می‌تواند ماندگاری یک گفتگو را در نسل‌های مختلف ایجاد کند. طبیعتا آموزش‌های نسل کودک فرصت خوبی برای گفتمان تایخ و هویت است.

طهوریان عسکری افزود: محور عروسک هم برای نقل تاریخ و داستان و هویت ابزار ثبت کننده خوبی است و همذات پنداری کودک با عروسک و داستان فرصت کم نظیری است که فرد خود را در آن موقعیت قرار می‌دهد و درک موضوعات برای آن آسان می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه سیاست‌های شورای ششم حمایت از جشنواره سیمرغ است ادامه داد: خروجی و بخشی از نگاه ویژه شورای ششم به شاهنامه فردوسی و هنر حماسی، برگزاری جشنواره سیمرغ است که ما فرصت خلق عروسک‌هایی که تثبیت کننده تاریخ و هویت برای نسل در حال رشد و آینده این سرزمین را ایجاد کند فراهم کنیم.

وی افزود: توقع ما در شورا این است که این آخرین جشنواره نباشد و استمرار این اتفاق در سال‌های آینده می‌تواند تبدیل به یک جشنواره ماندگار و سالیانه در حوزه کودک و نوجوان و محور کتاب شاهنامه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->