«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

«چپ دست» از جشنواره اسپانیایی جایزه گرفت

  • کد خبر: ۲۰۱۸۷۰
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
«چپ دست» از جشنواره اسپانیایی جایزه گرفت
فیلم کوتاه «چپ دست» توانست تندیس و جایزه ویژه هیات داوران دهمین جشنواره «نگاه تابو» را دریافت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، فیلم کوتاه «چپ دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور، کارگردان اهل مشهد، و تهیه‌کنندگی فریبا عرب (کمپانی CHOSEN IMAGE) تندیس و جایزه ویژه هیات داوران دهمین جشنواره نگاه تابو را از آن خود کرد.

دهمین جشنواره «نگاه تابو» که در شهر زاراگوزا اسپانیا برگزار شد، با هدف بررسی تابو‌های کشور‌ها با زبان سینما است. هدف این جشنواره ایجاد انگیزه در هنرمندان و سازندگان است تا دیدگاه خود را نسبت به مفهوم «تابو» نشان دهند؛ مفهومی که گسترده و متنوع است و رویاها، ناخودآگاه، جهان‌های ذهنی و ارواح ساکن در آنها، رمز و راز، جادو و ... را در بر می‌گیرد.

فیلم کوتاه «چپ دست» پیش از این علاوه بر حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی، در جشنواره ورودی اسکار ددسنتر آمریکا حضور داشت و از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول در بخش رقابت بین المللی، جایزه bnp را از آن خود کرد. مدال افتخار سیزدهمین جوایز آکادمی ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران)، جایزه ویژه تماشاگران جشنواره Gobeklitepe ترکیه و همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره پوزیتیو یونان از دیگر جوایز این فیلم کوتاه است.

یاسمن نصیری، رهام اسدی، سهیل رضایی، لیلا دلیر، رضا موسی زاده گلستانی، علی جوان، ناصر شجاعی‌فر، رضا لیودانی، رحیم اسدی، شهرزاد خوشخو، مصطفی رضایی، مسعود خانزاده، تکتم محمدی و محمدامین مجدی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

پخش بین‌الملل این فیلم کوتاه برعهده فرست اسکرین (مجتبی عبدالرحیم‌خان) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->