سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ارسال درخواست شهرداری مشهد به فرمانداری برای جمع‌آوری زباله گرد‌ها

  • کد خبر: ۲۰۴۹۳
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
ارسال درخواست شهرداری مشهد به فرمانداری برای جمع‌آوری زباله گرد‌ها
چند روز پیش این موضوع در جلسه‌ای مشترک با فرمانداری مشهد مطرح شده بود.
به گزارش شهرآرانیوز، چند روز پیش دادستانی تهران در پی شیوع ویروس کرونا طی نامه‌ای از پلیس خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در شهر شوند، چون فعالیت زباله‌گرد‌ها در شهر باعث شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌شود. در مشهد هم شهروندان با مشاهده فعالیت زباله‌گردها، این نگرانی را به گوش مدیران شهری رسانده‌اند.
واقعیت این است که سطل‌های زباله در حاشیه خیابان‌ها امکان سرایت هرگونه بیماری ازجمله کرونا را دارد و فعالیت این افراد به شیوع و گسترش بیماری کمک می‌کند.
 
حتی اگر مدیریت شهری سعی فراوانی در جمع آوری و تخلیه به موقع و چندباره سطل‌های زباله طی شبانه روز داشته باشد، باز هم نیاز به مقابل و جلوگیری از زباله گرد‌ها که به راحتی می‌توانند باعث انتقال ویروس کرونا شوند، احساس می‌شود. به همین خاطر با درخواست شهرداری مشهد، بنا است با کمک نیروی انتظامی از زباله گردی جلوگیری شود.
فرماندار مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و درجه اهمیت موضوع گفت: قرار شده است معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد درخواستی را در زمینه ممنوعیت فعالیت زباله‌گرد‌ها در شهر به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کند.

سیدمحمدرضا هاشمی ادامه داد: می‌توان این درخواست را در شورای تأمین مطرح کرد تا به تصویب این شورا برسد.
وی با بیان اینکه اگر همین امروز (دوشنبه) نامه درخواست به دست ما برسد، می‌توانیم آن را به تصویب کمیته امنیتی شورای تأمین برسانیم، اضافه کرد: با این اقدام، دادستان مشهد نیروی انتظامی را مکلف می‌کند تا با زباله‌گرد‌ها برخورد و آنان را از شهر جمع‌آوری کند.
 
 ارسال درخواست جمع آوری زباله گرد‌ها توسط شهرداری مشهد

 معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: همین امروز (دوشنبه) به مدیریت پسماند شهرداری می‌گویم تا درخواست خود را به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کند.
به گفته مهدی یعقوبی، پیش از این و چند روز پیش هم این موضوع در جلسه‌ای مشترک با فرمانداری مشهد مطرح شده بود.
وی با بیان اینکه پیش از این هم دغدغه شهروندان به گوش ما رسیده بود، اما اختیار قانونی برای برخورد با زباله‌گرد‌ها نداشتیم، ادامه داد: شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها را برعهده دارد. متأسفانه برخی شهروندان زباله‌های خود را سر ساعت مقرر بیرون نمی‌گذارند یا زباله‌ها را در باکس‌های زباله حاشیه خیابان می‌ریزند که این کار باعث می‌شود زباله‌گرد‌ها در شهر همچنان فعالیت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->