توافق شهرداری مشهد با بانک تجارت برای دریافت تسهیلات خرید اتوبوس، قیر و تجهیزات شهری واکسیناسیون ۱۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری بروسلوز در طرقبه شاندیز وزیر نیرو: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مشهد دوبرابر می‌شود + فیلم تسویه مطالبات بانک آینده از طریق تهاتر توسط شهرداری مشهد مبارزه با آفت سن گندم در ۱۴ هزار هکتار از مزارع مشهد آغاز آیین بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه طرح «یادگار ابراهیم» در مشهد و خراسان‌رضوی شهردار مشهد: مودیان از فرصت تخفیف ۲۵ درصدی تا پایان خردادماه استفاده کنند | عملیات احداث فاز یک خط سه مترو مشهد با سرعت مناسبی در حال اجرا است شهربازی پارک ملت مشهد در دهه ولایت و امامت بازگشایی می‌شود (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) رشد ۱۰۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری منطقه ۲ مشهد ماجرای کشف سنگ قبر ۹۰۰ ساله امام رضا(ع) در یک عتیقه‌فروشی در تهران پیش‎‌بینی تمهیدات لازم برای رفع خطر سیل مشهد برعهده شهرداری است کیفیت زیست شهری در اسماعیل‌آباد مشهد ارتقا می‌یابد انجام مطالعات بازتنظیمی شهری برای محدوده پزشکان خیابان احمدآباد مشهد فضای سبز مشهد با پساب تصفیه شده آبیاری می‌شود کمبود قابل‌توجه بلیت پرواز‌های داخلی هم‌زمان با افزایش پرواز‌های عراق و ترکیه از مشهد | جمعاً ۱۰ هواپیمای سالم در کشور داریم! شهروند خبرنگار | درخواست افزایش ساعت کار قطارشهری مشهد + پاسخ ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، خیابان دانشگاه و میدان شریعتی مشهد (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) برگزاری رویداد دعوت ۲ به همت سازمان بسیج شهرداری مشهد نابودی بیخ گوش دیواره‌های تاریخی خلج در نزدیکی مشهد بهبود ورودی و خروجی محله ایثارگران مشهد، شاید وقتی دیگر
سرخط خبرها

خروج ۳ سد تامین‌کننده آب مشهد از مدار بهره‌برداری

  • کد خبر: ۲۰۶۵۰۵
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
خروج ۳ سد تامین‌کننده آب مشهد از مدار بهره‌برداری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هم‌اکنون از چهار سد تامین‌کننده آب این کلانشهر، سه سد از مدار بهره‌برداری خارج شده است و آب فقط از سد دوستی برداشت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین اسماعیلیان با اعلام این خبر اظهار کرد: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد «طُرُق، اَرداک، دوستی و کاردِه» می‌شود که سد دوستی مهم‌ترین آن‌هاست.

وی اضافه کرد: از مهرماه امسال تاکنون ۲۳ میلیمتر بارندگی در مشهد ثبت شده است که نسبت به دوره بلندمدت ۶۰ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بارندگی‌های انجام شده هم غیرموثر بوده است و رواناب و ورودی به سد‌ها نداشته‌ایم.

اسماعیلیان افزود: هم‌اینک با ۶۰ درصد کاهش میزان ذخیره آب سد‌ها نسبت به سال قبل مواجه هستیم و سال سختی را به لحاظ تأمین آب برای این کلانشهر در پیش‌رو داریم و حتی اگر در روز‌ها و ماه‌های آینده، بارندگی داشته باشیم، باز هم اثرات سه سال خشکسالی پیاپی جبران نخواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی سختی‌های تامین آب سه سال گذشته هم اضافه شده است و همان‌طور که در بحث اجرای طرح‌ها باید پروژه‌های ویژه‌تر، خاص‌تر و سخت‌تری را اجرا کنیم و در حوزه مدیریت مصرف هم باید اقدامات ویژه‌تری را انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و کاهش ۲۰ درصد مصرف آب انجام شده است و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

اسماعیلیان افزود: طی سال‌های گذشته اقدامات مدیریت مصرف در شروع فصل تابستان و هم زمان با اوج مصرف در دستورکار بود، اما به دلیل شرایط بحرانی، امسال این کار را از فصل زمستان شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشترکان خوش‌مصرف هستند و انتظار دارند با بخشی از مشترکان که بدمصرف هستند، برخورد شود و در همین خصوص انشعابات عمومی متعلق به مجتمع‌های مسکونی که دارای استخر هستند و نیز انشعاب آب باغ ویلا‌های داخل و اطراف شهر مشهد که مصرف نامتعارف دارند قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: فضا‌های عمومی مثل هتل‌ها و کارواش‌ها به شکل دقیقی پایش شده‌اند و مصرف بخش زیادی از آن‌ها با اقداماتی نظیر نصب تجهیزات کاهنده مصرف متعادل شده است و انشعاب بخشی که مصرف نامتعارف دارند قطع می‌شود.

اسماعیلیان افزود: الزام برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب ادارات اطلاع‌رسانی شده و با ادارات و سازمان‌هایی که مصرف آب نامتعارف دارند برخورد و آب این ادارات قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: مشهد با ادامه خشکسالی و عدم بارندگی با کاهش ۴۰ درصدی آب روبه‌رو است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->