سرخط خبرها

گزارشی از آمار صدور مجوز‌های دفتر موسیقی وزارت ارشاد در آذر ماه ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۰۶۶۱۸
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
گزارشی از آمار صدور مجوز‌های دفتر موسیقی وزارت ارشاد در آذر ماه ۱۴۰۲
دفتر موسیقی وزارت ارشاد آمار مجوز‌های صادر شده آذر ماه ۱۴۰۲ را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز گذشته درحالی آمار‌های رسمی دفتر موسیقی وزارت ارشاد از صدور مجوز‌های مرتبط منتشر شد که مقایسه این آمار در دو ماه متوالی آبان و آذر نشان دهنده رشد ۷۲ درصدی صدور مجوز نماهنگ‌ها بوده و در همین دوره مجوز صدور کتاب گویا هم شاهد رشد ۱۸ برابری بوده است.

آن طور که در آمار‌های رسمی دفتر موسیقی وزارت ارشاد مرتبط با آخرین ماه پاییز امسال آمده طی این دوره مجوز ۳۱۷ تک آهنگ، ۲۱ آلبوم موسیقی، ۳۱ نماهنگ، ۳۶ کتاب گویا و ۵۲ مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر شده است.

این درحالی است که در بخش دیگری از همین گزارش آمده در مدت یاد شده دو گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و ۱۴۷ اجرای موسیقی با ۳۳۳ دفعه اجرا روی صحنه رفته‌اند.

از سوی دیگر براساس همین گزارش در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۲۴۰ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۲۵ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۸ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۲ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، ۱۰ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک، سه اثر در ژانر موسیقی ارکسترال تولید شده‌اند.

همچنین در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز ۵ آلبوم موسیقی سنتی، ۵ آلبوم موسیقی پاپ، ۶ آلبوم موسیقی نواحی، ۲ آلبوم موسیقی تلفیقی و ۳ آلبوم موسیقی کلاسیک در آذر ماه ۱۴۰۲ صادر شده است.

این درحالی است که آمار‌های رسمی منتشر شده مجوز از دفتر موسیقی برای آبان‌ماه گذشته نشان می‌دهد در این دوره ۳۸۰ تک آهنگ، ۱۸ آلبوم موسیقی، ۱۸ نماهنگ، دو کتاب گویا و پنج مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری صادر شده است.

از سوی دیگر براساس همین آمار‌ها در مدت یاد شده یک گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و ۲۴۶ اجرای موسیقی با ۵۳۹ دفعه اجرا روی صحنه رفته‌اند.

همچنین در دومین ماه پاییز امسال در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۲۷۶ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۸ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۲۵ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۲۵ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۸ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، ۱۴ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک، ۲ اثر در ژانر موسیقی کودک و ۲ اثر در ژانر موسیقی ارکسترال تولید شده‌اند.

در همین حال در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز ۴ آلبوم موسیقی سنتی، ۴ آلبوم موسیقی پاپ، یک آلبوم موسیقی نواحی، ۴ آلبوم موسیقی تلفیقی، یک آلبوم موسیقی کودک و ۴ آلبوم موسیقی کلاسیک در آبان ماه ۱۴۰۲ صادر شده است.

به‌این ترتیب مقایسه آمار مربوط به آخرین ماه پاییز با آمار‌های یک ماه قبل‌تر از دوره مورد نظر یعنی آبان‌ماه گذشته نشان دهند این نکته است که در بخش تک‌آهنگ‌ها ۱۶.۵ درصد نزول صدور مجوز ثبت شده درحالی که نماهنگ‌ها در همین دوره رشد ۷۲ درصدی را تجربه کرده است هرچند این روند رشد آمار‌ها در بخش کتاب گویا جالب توجه‌تر است به این دلیل که مقایسه دو دوره مورد نظر نشان می‌دهد در این بخش رشد ۱۸ برابر تجربه شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->