سرخط خبرها

گیشه سینماهای خراسان رضوی همچنان بر مدار کمدی می‌چرخد

  • کد خبر: ۲۰۷۴۱۶
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
گیشه سینماهای خراسان رضوی همچنان بر مدار کمدی می‌چرخد
نگاهی به آنچه در دی ماه بر گیشه سینما‌های استان گذشت.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز سینما‌های خراسان رضوی در دی ماه ۱۴۰۲ به طور تقریبی فروشی مشابه با ماه آذر را تجربه کردند و با همراه کردن ۳۹۲ هزارو ۷۱ مخاطب، رقم فروش ۱۷ میلیاردو ۳۲۴ میلیون تومان را برای خود ثبت کردند. البته در ماهی که گذشت، قیمت بلیت سینما‌ها افزایش پیدا کرد و در برخی سیانس‌ها به ۸۰ هزار تومان رسید؛ اما در کنار این اتفاق، با تصمیم مسئولان سینمایی، دو روز در هفته قیمت بلیت‌ها نیمه بها شد. این تصمیم قطعا در میزان فروش سینما‌ها بی تأثیر نبوده است، اما هنوز برای بررسی ابعاد مثبت و منفی آن بسیار زود است. با پایان نخستین ماه زمستان، نگاهی داشتیم به برخی اتفاقات ویژه‌ای که در جدول فروش سینما‌های خراسان رضوی رخ داده است.

صدرنشین جدول

فیلم «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی، با وجود کاهش فروش ۳ میلیارد تومانی نسبت به ماه آذر، همچنان صدرنشین جدول فروش سینما‌های استان است؛ فیلمی که از حضور پژمان جمشیدی و محسن کیایی، دو بازیگر موفق آثار کمدی سال‌های گذشته، بهره گرفته و از ۵ مهر اکرانش در سینما‌ها آغاز شده است. «هتل» داستان دو زوج را روایت می‌کند که در سفر به کیش دچار چالش‌های کمدی می‌شوند؛ داستانی که با وجود سادگی توانسته است مخاطبان زیادی را با خودش همراه کند، به طوری که بعد از گذشت چهارماه از آغاز اکرانش، همچنان در ۶۹ سالن سینمای استان درحال اکران است.

شگفتی ماه

استقبال مردم از فیلم «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته را می‌توان شگفتی دی ماه دانست؛ فیلمی کمدی که پیش بینی می‌شد مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند، اما شاید کمتر کسی فکر می‌کرد «هاوایی» در هفده روز بتواند به فروش ۳ میلیاردو ۶۸۲ میلیون تومانی دست پیدا کند و فیلم‌های پرمخاطبی مثل «ویلای ساحلی»، «ورود و خروج ممنوع» و «فسیل» را پشت سر بگذارد.

در این فیلم که در رتبه دوم جدول فروش دی ماه قرار گرفته است، امیر جعفری و امین حیایی ایفای نقش می‌کنند. فیلم «هاوایی» با محوریت هشدار به افرادی که بدون مطالعه، شناخت کافی و درست، مسیر مهاجرت یا پناهندگی را در پیش می‌گیرند، با زبان طنز به مسائل و مشکلات پیش روی این افراد پرداخته است. این فیلم که محصول سال ۱۳۹۸ است، در روز‌های گذشته در روند اکرانش دچار چالش شد، اما با اعمال اصلاحات توانست همچنان روی پرده باقی بماند.

فیلم جدید سینما‌ها

«توچال» جدیدترین فیلمی است که اکرانش در سینما‌های مشهد و کشور آغاز شده است. این فیلم به کارگردانی محمد آهنگرانی و نویسندگی علی تهرانی، بعد از گذشت شش سال از زمان تولیدش روی پرده سینما‌ها رفته است و پژمان بازغی که این روز‌ها با برنامه «جام آرزوها» در قاب تلویزیون دیده می‌شود، بازیگر اصلی آن است. در کنار او بازیگرانی ازجمله لیلا زارع و دیبا زاهدی نیز به ایفای نقش می‌پردازند. «توچال» فیلمی عاشقانه است؛ ژانری که کمتر در تولیدات جدید سینمای ایران به آن پرداخته شده است. در خلاصه داستان این فیلم نیز چنین آمده است:

«عشق گاهی در یک ظهر داغ تابستان می‌آید و گاهی در عصر برفی یک روز زمستان. در انتهای روز آفتاب غروب می‌کند و در گذر زمان برف‌ها آب خواهند شد، اما عشق، چون قله توچال استوار و باشکوه خواهد ماند.» اکران «توچال» از ۲۷ دی ماه در سینما‌های مشهد آغاز شده است و این فیلم با دراختیارداشتن چهار سالن، در چهار روز به فروش ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان دست پیدا کرده است که شروعی ضعیف برای یک فیلم محسوب می‌شود.

شکست خورده ماه

زمانی که فیلم «ویلای ساحلی» ساخته کیانوش عیاری با بهره گیری از ترکیب بازیگرانی مثل رضا عطاران، پژمان جمشیدی و ریما رامین فر روی پرده سینما‌ها رفت، بسیاری انتظار داشتند رکورد‌های جدیدی در گیشه سینمای ایران ثبت شود، اما این اتفاق رخ نداد. «ویلای ساحلی» فقط در روز‌های آغازین اکرانش توانست تعداد مخاطبان زیادی را با خود همراه کند، اما رفته رفته استقبال از آن کم شد، به طوری که این اثر رتبه دومش در ماه آذر را از دست داد و در جدول فروش دی ماه در جایگاه سوم قرار گرفت؛ جایگاهی که باتوجه به فروش خوب «ورود و خروج ممنوع» ممکن است در ماه آینده هم از دست برود.

موفق‌ترین اثر کودک ونوجوان

پویانمایی «مسافری از گانورا» به کارگردانی سیداحمد علمدار، هنرمند مشهدی که از ۱۵ آذرماه روی پرده سینما رفته است، با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شده و توانسته است با پشت سرگذاشتن پویانمایی «بچه زرنگ»، بعد از پنج فیلم کمدی در رتبه ششم جدول فروش ماه دی قرار بگیرد. اتفاقی که می‌تواند بار دیگر توانایی‌های هنرمندان مشهدی را در حوزه ساخت پویانمایی ثابت کند. «مسافری از گانورا» روایتگر داستان یک موجود فضایی است که به زمین سفر می‌کند و با کمک پسری معلول و دوستانش به جست وجوی فرمانروای گم شده سیاره گانورا می‌پردازد تا صلح را به سرزمینشان بازگرداند. فروش این اثر در دی ماه ۷۳۲ میلیون تومان بوده است.

قدیمی‌ترین اثر درحال اکران

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی با ۱۰ ماه اکران در سینما‌های کشور و استان، قدیمی‌ترین فیلم روی پرده سینما‌ها محسوب می‌شود. این فیلم از زمان آغاز اکرانش با استقبال مخاطبان رکورد‌های زیادی را جابه جا کرد و مدت‌ها در صدر جدول قرار داشت. این فیلم همچنان ۴۵ سالن سینما در استان در اختیار دارد، درحالی که بسیاری از فیلم‌های جدیدتر امکان اکران در بیش از بیست سالن را ندارند. این اتفاق نشان دهنده استقبال ادامه دار مردم از «فسیل» است. این فیلم با بازی بهرام افشاری و هادی کاظمی در دی ماه، فروش یکسانی با ماه آذر را تجربه کرده، اما در جدول فروش با دو پله سقوط در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در تعقیب آثار کودک و کمدی

«ضد» موفق‌ترین فیلم سیاسی اجتماعی درحال اکران در سینما‌ها محسوب می‌شود که بعد از یازده فیلم در ژانر‌های کمدی و کودک ونوجوان در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. البته فروش این فیلم در دی ماه به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد. این فیلم که اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، حدود دو سال توقیف بود تا درنهایت توانست از ۱۵ آذر روی پرده سینما‌ها برود. قصه «ضد» درباره یک عشق در دل حوادث سیاسی دهه ۶۰ است که پس از سال‌ها دوباره شعله ور می‌شود.

گیشه همچنان بر مدار کمدی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->