کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهای خدمات مترو و اتوبوس در مشهد برای سال آینده ۱۵۰۰ تومان شد (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) + جزئیات

  • کد خبر: ۲۱۰۰۱۳
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
بهای خدمات مترو و اتوبوس در مشهد برای سال آینده ۱۵۰۰ تومان شد (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) + جزئیات
امروز، ۱۵ بهمن‌ماه، در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با رای اکثریت اعضا بهای خدمات مترو و اتوبوس در مشهد تغییر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، ۱۵ بهمن‌ماه، در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد و سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های وابسته تصویب شد.

در این جلسه عوارض و بهای خدمات شرکت بهره‌برداری قطار شهری تصویب شد. بر این اساس بهای خدمات فروش بلیت در سال ۱۴۰۳ با ۲۵ درصد افزایش معادل ۱۵۰۰ تومان خواهد بود. شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل مسافران به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خطوط قطارشهری اقدام و مبلغ  ۲۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند. 

در ادامه بهای خدمات نرخ کرایه و خدمات دربستی، حق‌السهم شرکت‌های فعال در حوزه خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری مسافر به صورت دربستی، بهای خدمات صدور و تمدید پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان سواری، ون، مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس گازوئیل‌سوز، شهریه خطوط مینی‌بوس تحت نظارت به صورت ماهیانه، بهای خدمات ساماندهی و نظارت بر حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری مسافر و بهای خدمات جابه‌جایی مسافر سازمان اتوبوسرانی به تصویب رسید.

بهای خدمات خطوط روزانه سازمانی و خصوصی برای مسافر در سال ۱۴۰۳ معادل ۱۵۰۰ تومان خواهد بود که از انتهای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد و تا آن زمان تعرفه قبلی پابرجا خواهد بود. در صورت پرداخت به صورت نقدی، نرخ خدمات معادل ۳۰۰۰ تومان اخذ می‌شود. شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، نسبت به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خط یک BRT مبلغ ۲۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند. 

در بخش دیگری عوارض و بهای خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تصویب شد. عوارض صدور مجوز احداث و نصب تاسیسات شهری ۴۶ درصد، بهای خدمات ماشین‌آلات و تجهیزات از صفر تا ۱۵ درصد و بهای خدمات کارشناسی، فنی و آموزشی از ۱۰ تا ۴۶ درصد افزایش دارد.

همچنین به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، برای افزایش فروش من‌کارت، به عوامل شارژ من‌کارت اجازه فروش در قبال دریافت کارمزد تا سقف ۱۰ درصد قیمت داده شود. این کارمزد نباید باعث افزایش قیمت فروش من‌کارت به شهروندان، بیشتر از سقف افزایش تصویب شده باشد. 

بهای خدمات اتوبوس و مترو در سال آینده به قیمت ۱۴۰۲ است

مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در این باره گفت: تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۳ براساس قانون، باید تا ۱۵ بهمن‌ماه به تصویب می‌رسید و علت برگزاری جلسه فوق‌العاده امروز هم همین موضوع بود.

وی افزود: تعرفه‌های مصوب مربوط به سال آینده بوده و امسال هیچگونه تغییری در بهای حمل‌ونقل عمومی، اعم از مترو و اتوبوس نخواهیم داشت.

به گفته وی، هزینه تمام شده هر سفر با مترو، ۱۲ هزار تومان و با اتوبوس، ۸ هزار تومان است و براساس نرخ مصوب سال آینده، خدمات ارائه شده با بیش از ۹۰ درصد تخفیف است.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه بهای خدمات حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۳، در واقع همان بهای مصوب سال جاری است؛ برای سال ۱۴۰۲ بهای خدمات، ۱۵۰۰ تومان بود که ۳۰۰ تومان مشمول تخفیف شده بود.

تصویب بهای خدمات آماده‌سازی به اتباع خارجی در مشهد

در ادامه بهای خدمات آماده‌سازی به اتباع خارجی به تصویب رسید. براین اساس بهای خدمات به مهاجران و اتباع خارجی ساکن، شامل اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر، اتباع دارای پروانه اقامت تبدیل وضعیتی و طرح خانواری از ابتدای سال ۱۴۰۳ برای خانوار یک‌نفره ۵۱۱ هزار تومان، دونفره ۶۵۷ هزار تومان، سه‌نفره ۷۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان، چهارنفره ۸۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان، پنج‌نفره ۹۰۵ هزار و ۲۰۰ تومان، ۶ نفره و بیشتر ۹۴۹ هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود.

این بهای خدمات برای مدافعان حرم، تیپ فاطمیون و زینبیون به ترتیب ۱۰۲ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۳۱ هزار و ۴۰۰تومان، ۱۵۱ هزار و ۸۴۰ تومان، ۱۶۹ هزار و ۳۶۰ تومان، ۱۸۱ هزار و ۴۰ تومان و ۱۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

۳۰ درصد از بهای خدمات دریافتی از اتباع خارجی، به صورت خرید خدمات از نرخ مصوب هزینه‌های تحت نظارت اداره کل امور اتباع استان تخصیص می‌یابد.

سایر مصوبات

در بخش دیگری از جلسه بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر و همچنین سازمان عمران تصویب شد. 

در ادامه بهای خدمات سازمان پایانه‌های مسافربری به تصویب رسید که تعرفه بهای خدمات اتوبوس‌های ورودی به پایانه با ۵۶.۱ درصد افزایش تا یک ساعت اول ۴۶۸۳ تومان و از یک ساعت به بعد هر ساعت اضافه ۱۵۶۱ تومان خواهد بود.

در بخش دیگری از جلسه بهای خدمات سازمان تاکسیرانی تصویب شد. در ادامه بهای خدمات سازمان ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید که بهای خدمات آموزشی از ۳۵ تا ۱۰۰ درصد و بهای خدمات کارشناسی و فنی ۴۶ درصد افزایش یافت.

در ادامه عوارض و بهای خدمات سازمان حمل‌ونقل بار و همچنین بهای خدمات شرکت تات به تصویب رسید. بهای خدمات استفاده از سامانه دوچرخه اشتراکی در سال ۱۴۰۳ به ازای هر نیم ساعت سفر با دوچرخه ۱۸۷۵ تومان و برای دوچرخه اشتراکی ۶۲۵۰ تومان خواهد بود. بهای خدمات استفاده از سامانه اسکوتر اشتراکی نیز به ازای هر ۱۰ دقیقه سفر با اسکوتر مکانیکی ۱۸۷۵ تومان و اسکوتر برقی ۶۲۶۰ تومان تعیین شده است. 

حداقل میزان اعتبار حساب موردنیاز برای شروع سفر یا بازکردن قفل دوچرخه و اسکوتر، نداشتن بدهی قبلی است. استفاده از خدمات برای کاربرانی که اولین‌بار ثبت‌نام انجام داده‌اند، نیم ساعت اول در اولین سفر دوچرخه و اسکوتر، رایگان است. بهای خدمات استفاده از دوچرخه در پارک‌ها و سایت‌های ویژه بانوان برای ساعت اول رایگان خواهد بود.

همچنین به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شو‌د برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و توسعه حمل‌ونقل پاک، نسبت به فروش اشتراک با حداقل ضریب ۳۰ درصد تعرفه مصوب اقدام کند. هزینه استفاده از دوچرخه و اسکوتر اشتراکی برای شهروندان در ساعات ۶ تا ۸ و ۱۴ تا ۱۶ با ضریب ۰.۱ محاسبه می‌شود.

به شهرداری مشهدمقدس اجازه داده می‌شو‌د به ازای هر ۱۰ سفر، سه سفر (نیم‌ساعته) با ضریب ۰.۱ برای کاربران دوچرخه اعمال کند. همچنین به شهرداری اجازه داده می‌شود به منظور تشویق برای استفاده از دوچرخه و اسکوتر و ترویج فرهنگ حمل‌ونقل پاک در روز سه‌شنبه هر هفته با ضریب ۰٫۵ و در روز هوای پاک (۲۹ دی‌ماه)، روز حمل‌ونقل (۲۶ آذرماه)، روز جهانی بدون خودرو (۳۱ شهریور ماه)، روز جهانی دوچرخه (۲۱ دی‌ماه) و روز‌های خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری با ضریب ۰.۱ خدمت ارائه کند.

بهای استفاده از پارکینگ حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳ به ازای نیم ساعت در گروه الف ۴۵۰۰ تومان، گروه ب ۲۸۰۰ تومان و گروه ج ۲۲۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

تبصره یک: در صورتی که در زمان اعمال هزینه توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای اعتبار پلاک مثبت باشد هزینه توقف به میزان ۶۵ درصد تعرفه مصوب محاسبه می‌شود.

در صورتی که در زمان اعمال هزینه توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای، اعتبار پلاک مثبت باشد، هزینه توقف به میزان ۶۵ درصد تعرفه مصوب محاسبه می‌شود. در محاسبه حق توقف برای توقف‌های بیش از یک ساعت تا دو ساعت به تعرفه پایه ۱۵درصد و بیش از دو ساعت ۲۵ درصد نسبت به ساعت قبل اضافه می‌شود. در صورت انجام خوداظهاری استفاده‌کنندگان از پارک‌های مجاز حاشیه‌ای در سامانه نرم‌افزاری شهر من، نسبت به اعمال ۱۰ ساعت توقف در ماه به میزان ۱۰ درصد تعرفه مصوب و مازاد بر ۱۰ ساعت توقف در ماه به میزان ۷۰ درصد تعرفه مصوب در نظر گرفته شود.

جانبازان با درصد جانبازی ۲۵ تا ۵۰درصد و نیز خانواده شهدای مقیم مشهد مقدس (شامل همسر و فرزندان شهدا) برای مدت دو ساعت در خیابان‌های گروه الف و چهار ساعت در روز برای خیابان‌های گروه ب و ج و جانبازان با درصد جانبازی ۵۰ درصد و بیشتر و خودرو‌های دارای پلاک ویژه معلولان (خارج از فضای پارک ویژه معلولان) برای مدت ۶ ساعت در روز با ضریب کرایه صفر هزینه پارکینگ‌های حاشیه‌ای و ضریب کرایه ۵۰ درصدی هزینه پارکینگ غیر حاشیه‌ای متعلق به شهرداری، صرفا برای یک خودرو از هر یک از مشمولان برخوردار است.

به منظور تشویق شهروندان برای تأمین اعتبار (شارژ) به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای تا ۲۰ درصد اعتبار اضافه و غیرقابل استرداد، علاوه بر مبلغ پرداختی توسط آنان به عنوان شارژ مازاد منظور می‌شود. نیم ساعت اول توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای (به صورت ثابت برای هر میزان توقف) با ضریب ۱۰ درصد نیم ساعت پایه (در ساعت اول) محاسبه می‌شود. نرخ حق توقف در معابر گروه الف پارکینگ‌های حاشیه‌ای در بازه زمانی اوج ترافیکی صبح (ساعت ۱۰ تا ۱۳) و عصر (۱۷ تا ۲۱) با ۲۵ درصد افزایش نسبت به حالت عادی محاسبه می‌شود.

به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شو‌د در راستای وصول بدهی پلاک‌های بدهکار پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای به شهرداری با استفاده از روش‌های مناسب یا اخذ کارگزار تا سقف ۵ درصد کارمزد اقدام کند. مستند به تبصره ۳ ماده ۶ قانون درآمد پایدار و مصوبات شورای هماهنگی ترافیکی استان با هدف کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی در روز‌های دارای آلودگی هوا با اعلام مرجع رسمی نرخ توقف پارک حاشیه‌ای تا سقف ۱۰ درصد در ساعت اول به بعد قابل افزایش است.

در صورت خوداظهاری شهروندان در معابر حاشیه‌ای به ازای هر ۵ مرتبه ثبت خوداظهاری متوالی ۵ سفر رایگان دوچرخه یا اسکوتر اشتراکی اختصاص می‌یابد.

در صورت استفاده از سامانه خوداظهاری و توقف زیر نیم ساعت خودرو در معبر حاشیه‌ای هر مرتبه به ترتیب ۳۰ و ۲۰ امتیاز برای شهروند در پنل شهروندی شهر من لحاظ می‌شود که به ازای هر ۱۰۰ امتیاز، ۱۰ سفر رایگان دوچرخه یا اسکوتر اشتراکی به شهروند اختصاص می‌یابد.

در ادامه این جلسه همچنین بهای خدمات شهرسازی، نمایشگاه، گردشگری، فرهنگی، شهرآرا، سازمان پارک‌ها، معاونت خدمات شهری، سازمان میادین، سازمان آتش‌نشانی، سازمان آرامستان‌ها و سازمان پسماند نیز تصویب شد.

هاشم دائمی، عضو شورای شهر مشهد در جریان بررسی بهای خدمات سازمان میادین با ارائه فاکتور و پلاستیک خرید‌های خود از فروشگاه شهر ما اعلام کرد که نظارتی بر این فروشگاه‌ها وجود ندارد و به جای اینکه اقلام ۲۵ درصد کمتر از قیمت بازار به فروش برسد، بالاتر از قیمت است. 

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نهایت اعلام کرد که معاونت نظارت و پایش ظرف ۱۰ روز گزارشی را در این زمینه به شورا ارائه کند. 

در بخش دیگری از جلسه، لایحه تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر مشهد از طریق پیش‌خرید پساب تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به منظور استفاده از منابع آبی پایدار غیرشرب برای آبیاری فضای سبز، نسبت به انعقاد قرارداد پیش‌خرید پساب برای آبیاری و حفظ فضای سبز به ظرفیت سالانه ۱۱.۲ میلیون‌مترمکعب به مدت ۲۵ سال (مجموعا ۲۸۰ میلیون متر مکعب) و به ارزش قطعی ۱۵هزارمیلیارد ریال با شرکت تولیدی صنعتی فراسان، در قالب عقد قرارداد صلح و طبق ضوابط و مقررات و رعایت تبصره‌ها اقدام کند.

وفق قرارداد فی‌مابین شرکت فراسان و شهرداری مشهد مقدس، شرکت‌های آب‌منطقه‌ای و آب‌وفاضلاب مشهد مقدس پس از تنظیم تفاهم‌نامه سه‌جانبه (شرکت‌های آب‌منطقه‌ای و آب‌وفاضلاب مشهد با شهرداری مشهد مقدس) متعهد می‌شوند در صورت عدم تحویل پساب توسط شرکت یادشده، نسبت به تامین و تحویل پساب مورد نیاز شهرداری مشهد مقدس طبق مفاد و تعهدات شرکت فراسان اقدام کند. چنانچه تفاهم‌نامه مذکور مورد توافق طرفین نباشد، اجرای موضوع صدرالذکر و تبصره‌های ذیل آن ملغی می‌شود.

شهرداری مشهد مقدس مکلف است در انعقاد قرارداد، نسبت به الزام شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی و شرکت آب‌وفاضلاب استان خراسان رضوی در خصوص واگذاری و فروش پساب به مدت ۱۰ سال، پس از اتمام ۲۵ سال قرارداد مذکور پس از اخذ نظریه کارشناسی و بروزرسانی آن اقدام کند.

شهرداری مشهد مقدس مکلف است پس از ابلاغ قرارداد صلح خرید و ارائه ضمانت‌نامه بانکی یا ترهین ملک از سوی شرکت تولیدی صنعتی فراسان، نسبت به پرداخت مبلغ قرارداد به صورت غیر نقد و در قالب واگذاری املاک، اراضی، مستغلات یا پروژه (شامل زمین و پروانه) در اختیار خود (بدون نیاز به عرضه در تالار شهرداری) و مورد قبول شرکت مذکور، طی مدت یک سال و به مآخذ بهمن ۱۴۰۲، اقدام کند.

شهرداری مشهد مقدس مجاز است درصورتی‌که پساب مازاد بر نیاز داشته باشد، نسبت به فروش پساب در سطح شهرستان مشهد اقدام کند.

در ادامه لایحه تحویل تصفیه‌خانه سیدی با وضع موجود از شرکت تجارت بین‌الملل ثابت به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شو‌د با عنایت به مصوبه شماره ۵/۹۸/۹۸۵۲ ش مورخ ۱۳۹۸/۵/۳۰ و بند ۷ ماده ۷ قرارداد شماره ۲۱/۷۹۱۶۹ مورخ ۱۳۹۷/۴/۳۱ و همچنین تبصره ۳ مصوبه شماره ۵/۹۷/۱۴۷۳/ش مورخ ۱۳۹۷/۲/۴ در ارتباط با قرارداد BOT احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه طرق، نسبت به تحویل‌گیری پروژه تصفیه‌خانه واقع در بلوار ثامن، ثامن ۱/۱ از شرکت تجارت بین‌المللی ثابت مطابق نظریه کارشناسان رسمی دادگستری و توافق‌نامه و در قالب قرارداد صلح اقدام کند.

با توجه به گزارش هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص قیمت‌گذاری تصفیه‌خانه در حال ساخت سیدی (طرق) بر مبنای ارزش روز، طی نامه شماره ۳۳۴۲/۳۷۱۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ به مبلغ ۱۰۹۸ میلیارد و ۷۹۵ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۹۲۳ ریال، به مبنای رقم تهاتر قرارداد صلح مربوط به تحویل‌گیری پروژه تصفیه‌خانه یادشده از محل قسمتی از مطالبات شهرداری در پروژه طرق با اعمال مفاد تبصره ۲ ماده ۶ قرارداد مذکور، مبلغ ۱۱۱۹ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۴ ریال محاسبه شده است، صورت خواهد پذیرفت.

شرکت فوق‌الذکر باید مابه‌التفاوت رقم تهاتر به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۹۱ ریال را ظرف مدت حداکثر دو ماه به صورت نقدی تسویه و پرداخت کند. بدیهی است در صورت عدم پرداخت مبلغ مذکور در مهلت مقرر مطابق مفاد تبصره ۲ ماده ۶ قرارداد مذکور و به عنوان مطالبات حاصل شده، اقدام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->