اسرائیل مدعی ترور دوتن از رهبران مقاومت حماس شد بورل: اسرائیل، اعتبار اروپا را در مخاطره می اندازد حماس: آمریکا و بایدن مسئول جنایت در رفح هستند جنایتی دیگر در رفح با بیش از ۳۰ شهید توسط صهیونیست‌ها (۷ خرداد ۱۴۰۳) شهادت بیش از ۱۹۰ فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته (۶ خرداد ۱۴۰۳) وزیر خارجه سودان: ایران این مرحله حساس را با موفقیت پشت سر می‌گذارد جهاد اسلامی: عملیات جبالیا ضربه استراتژیک بزرگی به اسرائیل و آمریکا بود لاپید: دفتر نتانیاهو عامل انتشار ویدئوی تمرد نظامی است دیدار سفیر کویت در ایران با استاندار خراسان رضوی هلاکت و زخمی‌شدن ۲ نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) عملیات استشهادی در شمالی شرقی الخلیل (۶ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: ثبات قدم اعضای دولت، نشان از اقتدار است تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و مطالبه توافق تبادل اسرا رایزنی سفیر ایران با وزیر کشور عربستان درباره حج شهادت ۲ رزمنده دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳) وحیدی درگذشت مادر گرامی «سید حسن نصرالله» را تسلیت گفت شلیک بیش از ۶۰ راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت والده دبیرکل حزب‌الله لبنان درخواست نمایندگان مشهد از سعید جلیلی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حمله موشکی گسترده از لبنان به الجلیل و جولان اشغالی
سرخط خبرها

حزب‌الله لبنان به ترور و شهادت ابوباقر الساعدی واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۲۱۰۸۳۹
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
  • ۱
حزب‌الله لبنان به ترور و شهادت ابوباقر الساعدی واکنش نشان داد
حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به ترور و شهادت «ابوباقر الساعدی» یکی از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق توسط آمریکایی‌ها اعلام کرد این تجاوز آمریکا به‌مثابه نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق است.

به گزارش شهرآرانیوز - حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: «ما به شدت جنایت ترور ابوباقر الساعدی و همراهانش توسط نیرو‌های آمریکایی در عراق را محکوم می‌کنیم و آن را تداوم جنایت‌های سابق و تجاوزات مکرر آن علیه ملت‌های ما در عراق، سوریه و یمن قلمداد می‌کنیم.»

براساس گزارش شبکه خبری العهد، حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد این حمله آمریکا به‌مثابه نقض آشکار حاکمیت، امنیت و ثبات عراق است.

در این بیانیه همچنین آمده است: جنبش‌های مقاومت در منطقه به مجاهدان عراقی اعتماد کامل دارند. این ترور ناجوانمردانه تعهد و پایبندی مجاهدانی که بر رویکرد مقاومت پافشاری دارند و حامی و پشتیبان ملت مظلوم فلسطین هستند، برای تداوم این راه محکم‌تر از قبل خواهد کرد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان همچنین آمده است: به برادرانمان در کتائب حزب‌الله عراق و نیز اعضای خانواده شهدا تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای شهدا علو درجات و برای خانواده شریف آن‌ها طلب صبر می‌کنیم.

پیشتر منابع عراقی اعلام کردند، در جریان حمله به یک خودرو در شرق بغداد «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق به شهادت رسید. منابع عراقی گزارش کردند، شهید ابوباقر الساعدی، مسئول حملات راکتی و ارکان العلیاوی، مسئول اطلاعات کتائب حزب‌الله عراق به پایگاه‌های آمریکا بود.

یک مقام آمریکایی هم تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی شامگاه چهارشنبه در عراق حملاتی را انجام دادند. شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش کرد: «آمریکا علیه یکی از رهبران ارشد کتائب حزب‌الله عراق حمله پهپادی انجام داد.»

خبرنگار الجزیره در بغداد نیز گزارش کرد ورودی‌های منطقه الخضراء عراق (منطقه سبز) بسته شدند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
0
0
العهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->