حماس: با نگرانی فراوان اخبار فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم قطر: برای رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی آرزوی صحت و سلامتی داریم محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد یمن: در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ایران هستیم ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق در پی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه آخرین اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر پیرامون سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش چهره‌های سیاسی ایران به حادثه هلی‌کوپتر رئیس جمهور درس مردم ایران به جریان‌های ایران‌ستیز واکنش مقامات سیاسی ایران و جهان به حادثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران دبیر کل جمعیت هلال احمر: امیدواریم تا دقایقی دیگر، خبر خوبی دریافت کنیم + ویدئو واکنش عربستان به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور| ریاض: در شرایط دشوار کنونی در کنار کشور برادر، ایران ایستاده‌ایم واکنش ترکیه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران | اردوغان: بسیار متاسفیم منصوری: دو نفر از بالگرد رئیس جمهور با ما ارتباط گرفتند+ فیلم نخست‌وزیر هند: برای سلامتی رئیس‌جمهور ایران دعا می‌کنیم واکنش قالیباف به سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور آرزوی سلامتی رهبر معظم انقلاب برای رئیس‌جمهور و همراهان + فیلم اطلاعیه فراجا درباره اخبار سانحه سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور | صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است لاریجانی برای رئیس‌جمهور و همراهانش آرزوی سلامتی کرد روایت سخنگوی دولت از آخرین اخبار حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور
سرخط خبرها

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه (۲۵ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۷۴۲۱
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه (۲۵ اسفند ۱۴۰۲)
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، چهار کاندیدای این انتخابات «لئونید اسلاتسکی» از حزب لیبرال دموکرات، «نیکولای خاریتونف» از حزب کمونیست روسیه، «ولادیسلاو داوانکوف» از حزب مردم جدید و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور کنونی روسیه کاندیدای مستقل هستند.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، روسیه بیش از ۹۰ هزار حوزه رای‌گیری را از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به وقت محلی از ۱۵ تا ۱۷ مارس ایجاد کرده است.

با توجه به گستره وسیع روسیه در چندین منطقه زمانی، «کامچاتکا» و «چوکوتکا»، واقع در منطقه شرق دور، نخستین مناطقی هستند که شروع به رای‌گیری کردند. شعبه‌های رای گیری در کالینینگراد، واقع در انتهای غربی روسیه، آخرین مراکزی خواهند بود که رای‌گیری را آغاز می‌کنند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، حدود ۱۱۰ میلیون شهروند روسیه واجد شرایط رای دادن هستند، از جمله بیش از ۱.۸ میلیون نفر در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

بر اساس مقررات انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، کاندیدایی که بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند، پیروز خواهد شد.

در مواردی که بیش از دو کاندیدا وجود داشته باشد و هیچ کدام ۵۰ درصد آرا را کسب نکند، کمیسیون مرکزی انتخابات دور دوم رای‌گیری را برای دو نفر اول اعلام می‌کند.

نامزدی که بیشترین آرا را در دور دوم کسب کند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نتایج انتخابات را حداکثر تا ۲۸ مارس تایید خواهد کرد و متعاقبا نتایج را ظرف سه روز پس از تایید اعلام می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->