واردات ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۱۸۸۰۵
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳)
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: میانگین ضریب اشغال تمام واحدهای اقامتی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون در مشهد ۳۹ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد کماکان ظرفیت پذیرش زائر و مسافر را در مشهد داریم.

به گزارش شهرآرانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در خصوص میزان میانگین اقامت ثبت‌شده در مشهد و خراسان رضوی از ابتدای طرح نوروزی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در ۳ بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است. میانگین ضریب اشغال تمام واحد‌های اقامتی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون در خراسان رضوی ۳۷ درصد و در مشهد ۳۹ درصد بوده است. این آمار حاکی از آن است که مشهد واحد‌های اقامتی مشهد کماکان ظرفیت پذیرش زائر و مسافر را دارد.

وی در خصوص ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد در روز ۵ فروردین ماه خاطرنشان کرد: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی رسمی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به عصر پنجم فروردین ماه ۷۰ درصد، واحد‌های اقامتی موقت ۸۳ درصد و واحد‌های اقامتی اضطراری ۵۱ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: زائرانی که قصد تشرف به مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۳ را دارند، حتما پیش از عزیمت به این شهر محل اقامت خود را رزرو کنند. زائران و مسافران می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ که مربوط به قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد است، تماس حاصل کرده و نسبت به محل اقامت خود راهنمایی دریافت کنند. همچنین زائران در صورت ثبت هرگونه شکایت، می‌توانند شکایت خود را با همین شماره ثبت کنند.

گنابادی‌نژاد در خصوص آخرین آمار ورودی زائران به مشهد و خراسان رضوی تصریح کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به خراسان رضوی و مشهد مشرف شده‌اند. بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق خودروی شخصی، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی، بیش از ۳۷۰ هزار نفر از طریق قطار و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از طریق هواپیما در این مدت به مشهد سفر کرده‌اند.

وی همچنین ضمن تقاضا از ستاد مرکزی خدمات سفر کشور تاکید کرد: مشهد یکی از مهمترین مقاصد سفر در کشور محسوب می‌شود که بیشترین تقاضا و سفر را در کشور به خود اختصاص داده است. فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ایام نوروز در بیشترین حالت ممکن ۱۸۰ پرواز دارد، این در حالی است که برخی از استان‌ها به غیر از تهران تا ۲۴۰ پرواز در روز دارند. کمبود پرواز‌ها به مقصد مشهد منجر به لغو رزرو هتل‌ها می‌شود که با افزایش ظرفیت پروازی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جاده‌های خراسان رضوی ادامه داد: در ۲ سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به بهسازی جاده‌های خراسان رضوی داشته است، اما تامین نیاز‌های زائران جاده‌های منتهی به مشهد نیازمند ساز و کار ویژه‌ای است و دستگاه‌های متولی بایستی از اختیارات قانونی لازم در نظارت و ایفای نقش خود به نحو احسن در تامین نیاز زائران استفاده کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->