هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۴۵۳
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد
معاون فنی و اجرایی منطقه‌۱۲ گفت: در مجموعه ورزشی اقدسیه نیز یک فضای ورزشی برای بانوان در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز با  توسعه شهرنشینی در  مشهد نیاز‌های متنوع شهروندان در قالب‌های متعددی بروز و  ظهور‌ می‌کند. تأمین نیاز‌های آموزشی، درمانی و  امنیت از  مهم‌ترین  حداقل‌های زندگی شهری در هر محله‌ای است، اما در  یکی از محلات شهر مشهد نیاز  ورزشی تأمین نشده است. محله نقویه در منطقه ۱۲ که توسعه ساخت‌وساز  و رشد جمعیت آن به ‌شدت در حال افزایش است از  نبود فضای ورزشی رنج می‌برد. گویی بعدپانزده  سال از  شکل‌گیری بافت این منطقه، هنوز امکانات لازم و  حیاتی یک محله شهری در  آن تکامل نیافته است.

با توجه به پیامک‌های ساکنان این محله برای برگزاری یک تریبون مردمی، این هفته همراه با معاون فنی و اجرایی و مدیران منطقه‌۱۲ در جمع ساکنان محله نقویه حاضر می‌شویم. قرار ما با شهروندان محله در مسجد پنجتن آل‌عبا واقع در خیابان اقدسیه‌۴۱ است. جمع کثیری از شهروندان در محل حضور دارند و یک‌به‌یک مشکلات خود را با ما در میان می‌گذارند. عمده مشکلات درخصوص ادامه پارک خطی در امتداد بولوار صادقیه، تجهیز زمین ورزشی و احداث پارک بانوان است.

اتمام پروژه پارک خطی

در ابتدا، رئیس شورای اجتماعی محله نقویه با بیان اینکه مدیریت شهری قول کمک پنجاه‌میلیارد تومانی به ساخت مساجد در منطقه‌۱۲ داده است، می‌گوید: امیدوارم تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، دو یا سه مسجد در منطقه الهیه ساخته شود و در اختیار شهروندان قرار بگیرد. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن رضایی درباره پارک خطی در تقاطع بولوار‌های صادقیه و اقدسیه نیز اضافه می‌کند: از شهرداری منطقه‌۱۲ تقاضا داریم که ادامه این پارک خطی را به اتمام برساند تا شهروندان از آن استفاده کنند.

اتوبوس‌های فرسوده

جعفری، از فعالان اجتماعی محله، نیز با اشاره به انتقاد شهروندان از سرویس‌دهی خط ۱/۱۳ بیان می‌کند: سرفاصله این خط بسیار زیاد است، شهروندان خیلی معطل می‌شود، همچنین ایستگاه‌های اتوبوس نیز سایبان و صندلی ندارد و اتوبوس‌ها فرسوده هستند. او ادامه می‌دهد: از وقتی یکشنبه و چهارشنبه‌بازار به نقطه دیگری از الهیه منتقل شده است، اتوبوس برای آن منطقه نیست و رفت‌و‌آمد سخت شده است، برای این مورد نیز از شهرداری تقاضا داریم پیگیری کند.

او با بیان اینکه بار‌ها از شهرداری تقاضا کرده‌ایم که پارک بانوان را در گوشه‌ای از پارک مینیاتوری در نظر بگیرد یا پارک دیگری احداث کند، می‌افزاید: با این همه و با پیگیری‌های انجام شده هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است که بانوان برای فعالیت‌های ورزشی و اوقات فراغت راحت باشند.

پیگیر احداث پارک بانوان در مجیدیه هستیم

مشکلات ترافیکی

محمدرضا محمدزاده، از فعالان اجتماعی محله، نیز به ترافیک تقاطع امیریه و صادقیه اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به طرح این تقاطع، خودرو‌ها برای دور زدن ناچار هستند از وسط تقاطع دور بزنند که امکان تصادف را افزایش می‌دهد و شهرداری می‌تواند قبل از خیابان صادقیه‌۲۶ یک دوربرگردان احداث کند تا این حجم از خودرو‌ها از وسط تقاطع دور نزنند.

محمدعلی افقهی، از دیگر اعضای شورای اجتماعی محله، نیز با بیان اینکه در این محله جمعیت کودک و نوجوان زیاد است، می‌گوید: یک زمین روبه‌روی مجتمع نیکان قرار دارد که اگر شهرداری آن را تجهیز کند به محل مناسبی برای اوقات فراغت تبدیل می‌شود و نیاز به هزینه زیادی نیست.

مکاتبه با دو سازمان شهرداری

در ادامه معاون فنی و اجرایی منطقه‌۱۲ با اشاره به مشکلات ترافیکی و اتوبوس‌های محله این‌طور توضیح می‌دهد: در مورد وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی و سرفاصله آن با سازمان اتوبوس‌رانی مکاتبه می‌کنیم. جلال بیوکی همچنین در مورد ترافیک تقاطع امیریه و صادقیه می‌گوید: در اسرع وقت از تقاطع مورد نظر بازدید و با سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک مکاتبه می‌شود تا در صورت لزوم، دوربرگردان ایجاد شود. در این راستا شهروندان نیز باید از سازمان ترافیک پیگیری کنند.

پیگیر احداث پارک بانوان در مجیدیه هستیم

مجموعه ورزشی اقدسیه پاسخ‌گوی نیازهاست

او درباره کمبود فضای ورزشی این محله نیز بیان می‌کند: برای تجهیز زمین به وسایل بازی، زمین باید متعلق به شهرداری باشد، علاوه بر آن کاربری زمین مورد نظر باید ورزشی باشد. از سوی دیگر تغییراتی در کاربری‌ها به دلیل احداث مجموعه ورزشی اقدسیه به وجود آمده است.

بیوکی ادامه می‌دهد: این مجموعه ورزشی شش‌هکتاری، دو زمین چمن استاندارد، سالن ورزشی و استخر مناسب دارد و طبق طرح تفصیلی سعی می‌کنیم بهترین گزینه و دردسترس‌ترین گزینه را انتخاب کنیم. او با بیان اینکه این منطقه از لحاظ فضای ورزشی مختص بانوان، کمبود دارد، می‌گوید: در حال پیگیری و اخذ تأییدات لازم برای احداث پارک بانوان در بولوار مجیدیه هستیم. همچنین در کمپ ورزشی اقدسیه نیز یک کمپ ورزشی برای بانوان در نظر گرفته‌ایم.

معاون فنی و اجرایی منطقه‌۱۲ با اشاره به درخواست ادامه احداث پارک خطی نیز توضیح می‌دهد: با توجه به کمبود آب در این منطقه، شورای اجتماعی محله درخواست کتبی برای پیاده‌روسازی به شهرداری بدهند تا پیگیری شود.

بیوکی با اشاره به یکی از اقدامات خوب شهرداری منطقه‌۱۲ در محله نقویه می‌گوید: سرپوشیده شدن کانال نقویه یکی از اقدامات مثبت بود، زیرا کانال بسیار خطرناکی بود و خودرو‌ها داخل آن سقوط می‌کردند و مخاطرات محیط زیستی و جانی به همراه داشت. در حال حاضر پل‌های مناسبی بر روی آن احداث شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->