فرصت انتخاب خودرو‌های وارداتی امشب به پایان می‌رسد واردات گوشی‌های اپل آزاد می‌شود؟ + سند (۹ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز | حباب سکه بیشتر شد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) واکنش مثبت بورس به یک خبر خوب | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ خرداد ۱۴۰۳) انتظار کارگران برای اصلاح مزد ۱۴۰۳ قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار امروز (۹ خرداد ۱۴۰۳) درباره تبعیض میان شرکت‌های دانش‌بنیان | سهم ۹۱ درصدی تهرانی‌ها از حمایت‌ها رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی‌سروصدای یک محصول ایران‌خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست‌به‌کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳) 
سرخط خبرها

تورم ماهانه اسفند ۱۴۰۲ به تفکیک استان‌ها + جدول

  • کد خبر: ۲۲۰۰۹۶
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
تورم ماهانه اسفند ۱۴۰۲ به تفکیک استان‌ها + جدول
  با پایان سال ۱۴۰۲ مرکز آمار ایران که متولی اصلی انتشار آمار تورم در کشور است، نرخ‌های تورم این سال را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، با پایان سال ۱۴۰۲ مرکز آمار ایران که متولی اصلی انتشار آمار تورم در کشور است، نرخ‌های تورم این سال را منتشر کرد. داده‌های این گزارش نشان می‌دهند که در اسفندماه سال گذشته، نرخ تورم ماهانه صعودی شده و رقم دو درصد را ثبت کرده است. همچنین نرخ تورم سالانه ۱۴۰۲ نیز به ۴۰.۷ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز رقم ۳۲.۳ درصدی را تجربه کرده است.

این در حالیست که به واسطه تفاوت در سبد کالا‌ها و عادت‌های مصرفی خانوار‌های نقاط مختلف کشور، هر یک از استان‌های ایران، نرخ تورم متفاوتی را تجربه کرده‌اند. ریشه این اختلاف آن است که هر یک از کالا یا خدمات، از یک طرف سهم متفاوتی از سبد مصرفی خانوار‌های استان‌های مختلف را به خود اختصاص داده‌اند و از سوی دیگر، قیمت هر یک از آنها به میزان متفاوتی تغییر کرده است. مرکز آمار ایران در گزارش خود نیز این آمار را به تفکیک استان‌ها ارائه کرده و تجارت در ادامه به بررسی آن پرداخته است.



بیشترین نرخ تورم ماهانه به قم رسید

با رشد نرخ تورم ماهانه کل کشور از ۱.۴ درصد در بهمن‌ماه به دو درصد در اسفندماه، تورم ماهانه استان‌های کشور نیز صعودی شد. با این حال بیشترین افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در طول آخرین ماه سال ۱۴۰۲ در استان قم حس شد؛ جایی که تورم ماهانه عدد ۲.۶ درصد را ثبت کرد. همچنین دو استان سمنان و قزوین نیز با تورم ماهانه ۲.۵ درصدی، پشت سر قم ایستادند. به علاوه، افزون بر این سه استان، ۱۰ استان دیگر نیز تورم ماهانه‌ای بالای سطح دو درصد را ثبت کردند. از سوی دیگر، اما کمترین نرخ تورم با رقم ۱.۱ درصدی به طور مشترک به ۱.۱ درصد رسید.

تورم ماهانه اسفند ۱۴۰۲ به تفکیک استان‌ها + جدول

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->