مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل
سرخط خبرها

سفیر ایران در ایتالیا: امنیت فلسطین، امنیت کل جهان است

  • کد خبر: ۲۲۰۲۶۰
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
سفیر ایران در ایتالیا: امنیت فلسطین، امنیت کل جهان است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: امنیت فلسطین، امنیت کل جهان است و تا زمانیکه مردم فلسطین امنیت نداشته باشند، در کل خاورمیانه امنیت وجود نخواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا صبوری در سخنانی در کنفرانس روز جهانی قدس، گفت: من در جریان مذاکرات مختلف بوده‌ام و آمریکایی‌ها می‌گفتند که حتی به صورت شفاهی هم شده موجودیت (رژیم) اسرائیل را قبول کنید؛ اما ما با تمام وجود بر پای حقوق فلسطین ایستاده‌ایم.

وی افزود: چرا گفته می‌شود فقط رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد و چرا یک بار حق دفاع فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسند؟، آلمان، فرانسه، انگلیس وقاحت را به اندازه‌ای رسانده‌اند که مانع برگزاری تظاهرات در دفاع از حقوق فلسطینیان می‌شوند.

سفیر ایران تصریح کرد: امنیت فلسطین، امنیت کل جهان است و تا زمانیکه مردم فلسطین امنیت نداشته باشند، در کل خاورمیانه امنیت وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز حهانی قدس، اظهار کرد: امام از همان زمان نسبت به جنایات و ذات رژیم صهیونیستی آگاه بود و اکنون با گذشت بیش از ۴۰ سال و مشاهده سیاست‌ها و جنایات اسرائیل، حکمت این کار به خوبی مشخص شده است.

صبوری تصریح کرد: کشتار مردم فلسطین جنایت علیه بشریت است و همه اینها ناهنجاری‌های بین المللی به شمار می‌رود که در سازمان‌های جهانی هم شناخته شده است، اما جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تحت حمایت کشور‌های غربی جریان دارد.

وی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر در جایی که منافعشان اقتضا کند به خاطر مرگ یک نفر ممکن است یک کشور را به آشوب بکشند، اما در برابر کشتار بیش از ۳۳ هزار نفر سکوت کرده‌اند. اینجاست که آزادی بیان به نظر طنز می‌آید.

سفیر ایران افزود: وقتی سخن از آپارتاید می‌کنیم دقیقا این رفتار دوگانه در قبال رژیم صهیونیستی است. آمریکا تا به حال ۸۳ بار از حق وتو استفاده کرده که ۵۳ بار آن به نفع رژیم اسرائیل بوده، آیا این معنای حقوق بشر است؟

وی تصریح کرد: اسرائیل اکنون در گوشه رینگ است و نباید بگذاریم از انزوا خارج شود. حمله به دمشق برای ورود مستقیم ایران است تا کل جهان علیه ما اقدام کنند و به دنبال آن غرب و رسانه‌های غربی ایران را ظالم و اسرائیل را مظلوم معرفی کنند. ما در داخل تحت فشار افکار عمومی برای پاسخ هستیم، اما مطمئن باشید روزی این پاسخ قاطعانه داده خواهد شد.

صبوری در همین پیوند یاد شهدای کنسولگری ایران در دمشق را گرامیداشت.

عباس دی پالما امام جماعت مرکز اسلامی المهدی (عج) نیز در سخنانی برگزاری کنفرانس روز جهانی قدس را در سایه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی مهم توصیف و تصریح کرد که جنگ غزه عواطف انسانی را جریحه‌دار و وجدان‌ها را بیدار کرده است.

کنفرانس روز جهانی قدس با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و مرکز اسلامی المهدی (عج)، در ساختمان این مرکز برگزار شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->