الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد
سرخط خبرها

بزرگ‌ترین خطری که پرواز‌های طولانی‌مدت برای بدن شما دارد

  • کد خبر: ۲۲۲۰۹۶
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
بزرگ‌ترین خطری که پرواز‌های طولانی‌مدت برای بدن شما دارد
فکر می‌کنید بزرگترین خطری که پرواز‌های طولانی مدت برای بدن شما به وجود می‌آورد چیست؟

شهرآرانیوز - با نشستن بیش از حد، سیستم گوارش شما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، زیرا حرکت غذا در مسیر خود در روده‌ها کند می‌شود. مانیاک می‌گوید: «اگر کم‌تحرک هستید، به این معنی است که روده‌های خود را به خوبی تحریک نمی‌کنید. این یکی از دلایلی است که ما سعی می‌کنیم بیماران را به سرعت پس از جراحی بیدار کنیم تا راه بروند. همچنین راه رفتن برای گردش خون و بهبود زخم نیز مفید است.»

لیز می‌گوید، شکل نشستن در هواپیما می‌تواند حرکت دنده‌ها را محدود کند و منجر به تنفس آهسته‌تر و کم‌عمق‌تر شود. تنفس کم‌عمق می‌تواند منجر به کاهش دریافت اکسیژن شود و این می‌تواند باعث تار شدن افکار، سرگیجه و حتی خستگی گردد.

لیز می‌گوید رفلاکس معده نیز می‌تواند ناشی از چنین وضعیتی باشد و پتانسیل ایجاد حالت تهوع را دارد.

مانیاک معتقد است هر حالت تهوع یا بیماری حرکتی بالقوه ناشی از تلاطم کوتاه‌مدت هواپیما است، زیرا خلبانان سعی می‌کنند در اسرع وقت از مناطق متلاطم منحرف شوند. او می‌گوید: «مشکل حرکتی ما در این وضعیت تقریباً بلافاصله با تثبیت محیط از بین می‌رود.»

ترومبوز سیاهرگی عمقی و لخته شدن خون در هواپیما

تا حد زیادی، بزرگترین خطری که برای بدن شما در پرواز‌های طولانی مدت وجود دارد، مشکلی است که می‌تواند وقتی روی زمین نیز هستید تأثیر خود را ادامه دهد. 

قره‌باغیان می‌گوید: «بدترین چیز برای بدن، ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) یا لخته‌شدن خون در پا‌هاست. «اگر لخته خون از پا‌های شما به ریه‌های شما برود، می‌تواند به یک مشکل تهدیدکننده برای زندگی شما تبدیل شود.»

مانیاک نیز معتقد است: «علائم DVT شامل تورم، ضربان یا درد در یک پاست. درد به این دلیل رخ می‌دهد که شما مانع از جریان خون و بازگشت آن به قلب شده‌اید. سیاهرگ‌های درگیر متورم و باعث ایجاد درد می‌شوند.»

مانیاک که خودش پس از تجربه لخته‌شدن خون پس از پرواز در اقیانوس اطلس متوجه شد که به اختلال انعقاد خون ارثی مبتلا شده است، می‌گوید عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند مسافران پرواز را مستعد DVT کند.

او می‌گوید: «این عوامل شامل سابقه خانوادگی لخته‌شدن خون، باردار بودن یا به تازگی زایمان کردن، ابتلا به سرطان یا تحت درمان فعال بودن به این بیماری یا حتی به تازگی پشت سر گذاشتن آن است، همچنین مصرف قرص‌های کنترل کننده بارداری نیز می‌تواند فرد را مستعد این بیماری کند.»

برخی از کار‌هایی که می‌توانید در طول پرواز برای جلوگیری از تجمع خون در قسمت پایینی بدن خود انجام دهید، بلند شدن برای راه رفتن در راهرو‌ها هر یک ساعت یا کمتر در طول پرواز، بلند کردن پاشنه در هنگام نشستن روی صندلی و پوشیدن جوراب فشار است که گردش خون را در پا‌ها بهبود می‌بخشد و از جمع‌شدن خون در قسمت‌های پایینی بدن جلوگیری می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->