لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو
سرخط خبرها

بیان مطالبات دانشگاهیان از منتخبان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر: ۲۲۲۵۰۹
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
بیان مطالبات دانشگاهیان از منتخبان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی
در جلسه‌ای با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، مطالبات دانشگاهیان از منتخبان مردم مشهد مطرح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با «میثم ظهوریان ابوترابی» و «احسان عظیمی راد» به عنوان ۲ نفر از منتخبان مردم مشهد و کلات در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مطالبات دانشگاهیان از منتخبان مردم مشهد مطرح شد.

در ابتدای این نشست، دکتر «محسن مرادی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، ضمن ادای خیرمقدم به حاضران، گزارشی مختصر از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان ارائه کرد.

وی در ادامه به بیان برخی از مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و بر ضررورت همراهی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بدنه دانشگاهی تاکید کرد. مسائلی از جمله مطالبات بیمه ای، مسائل پیرامون تامین مسکن اساتید و کارکنان و همچنین ضرورت رفع وجود تبعیض بین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های دولتی در زمینه جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی، از جمله موارد مطرح شده توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بود.
در ادامه این نشست نیز مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و تعدادی از اساتید و دانشجویان، دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلفی که باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار داشته باشد، بیان کردند.

اعتقاد نمایندگان به این که مجلس باید در راس امور قرار داشته باشد، توجه نمایندگان به ماموریت اصلی خود یعنی تقنین و نظارت بر اجرای قوانین، حضور فعال نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی که تحصیلات دانشگاهی آنها در آن زمینه بوده است، حضور فعالانه نمایندگان در مجلس، استفاده از ابزار‌های قانونی مانند سوال و استیضاح در موارد ضروری و بدون رعایت تعارفات با افراد، توجه به این که آثار فعالیت نمایندگاه در سال‌های پس از پایان دوران نمایندگی آنها نیز در جامعه باقی می‌ماند، حمایت نمایندگان از جامعه دانشگاهیان، توجه به قوانین و مسائلی از جمله موضوع عفاف و حجاب، تلاش برای تحقق شعار سال، حمایت از تولیدکنندگان، توجه به مسائل و مشکلات زنان شاغل و ... از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

ضرورت توجه ویژه نمایندگان مجلس به ظرفیت‌های پژوهشی و دانشگاهی

در این جلسه، «میثم ظهوریان ابوترابی» منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش موثر نهاد‌های پژوهشی و دانشگاهی در عرصه برطرف کردن مشکلات جامعه در حوزه‌های تخصصی گفت: در کنار مجموعه متمرکز پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نهاد‌های دانشگاهی و پژوهشی محلی نیز می‌توانند نقش مهم و موثری را ناظر به نگاه‌های سیاستگزارانه و تبدیل تولید علم به گزاره‌های علمی برای سیاستگزاری ایفا کنند و از این رو، ضروری است نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای تامین پشتوانه‌های فکری در قانونگذاری، با بدنه دانشگاهی ارتباط موثر و مداوم داشته باشند.
وی از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی محلی به عنوان راهکاری برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت دانشگاهی در حوزه سیاستگزاری نام برد و افزود: تلاش می‌کنیم این موضوع را تا حد ممکن مورد توجه قرار دهیم.

ظهوریان در بخش دیگری از سخنان خود و ناظر به مسائل مطرح شده در این نشست گفت: نهاد‌های آموزشی غیردولتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، به دلیل محدودیت‌های دولت در عرصه تامین نیاز‌های آموزشی به وجود آمده است و در حقیقت برخی از بار‌های به زمین مانده دولت را برداشته اند؛ لذا نباید دولت با نگاه رقیب به آنها نگاه کند و این نگرش باید تغییر کند.

وی همچنین از ضرورت ایجاد تغییرات در زمینه تعیین حقوق و دستمزد در قانون خدمات کشوری سخن گفت.

ظهوریان همچنین درباره ضرورت توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: این موضوع از جمله مسائل هویتی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد. مصوبه حجاب و عفاف مصوب مجلس که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و برگشت است نیز به نسبت قوانین گذشته، قانون پخته تری است که بخش‌های مختلف در آن مورد توجه قرار گرفته است.

ضرورت توجه به دو کلیدواژه «تحول» و «وحدت»

«احسان عظیمی راد» دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید نصب العین نمایندگان مجلس دوازدهم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: سال‌ها است در کلام رهبر انقلاب اسلامی، موضوع اصولگرایی و اصلاح طلبی مطرح نمی‌شود و مهم، انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور بوده است.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی، دو کلیدواژه جدی دارند که می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد و این کلیدواژه‌ها «تحول» و «وحدت» است.

عظیمی راد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشور ما دانشگاه آزاد اسلامی دچار یک برخورد دوگانه سیاسی است که نقات قوت آن را به حاشیه برده است و لذا مورد کم توجهی وزارت علوم نیز قرار گرفته است و از این رو، برقراری عدالت در این زمینه باید مورد توجه مجلس شورای اسلامی نیز قرار بگیرد.

وی همچنین از نظارت بر اجرای قوانین از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی یاد کرد و تاکید کرد که این موضوع باید در مجلس دوازدهم به صورت جدی مورد توجه نمایندگان باشد تا آیین نامه‌های وضع شده در وزارتخانه ها، مانع از اجرای قوانین نشود.

عظیمی راد در بخش پایانی سخنان خود از تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در مشهد خبر داد که قرار است با حضور متخصصان، در حوزه‌های مختلف به نمایندگان مجلس کمک کنند. همچنین نمایندگان نیز با تشکیل مجلس دوازدهم، در کنار برقراری ارتباط مداوم با بدنه مردمی، جلسات ثابت را با جوامع نخبگانی دانشگاهی برگزار خواهند کرد تا نگاه تخصصی بتواند برای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین بر مطالبه مردمی از نمایندگان مشهد و کلات برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های شهرستان کلات نیز تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->