«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران

  • کد خبر: ۲۲۳۴۹۸
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران
بعد از اظهارات شانه‌ساززاده درباره بی اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران سینما، برخی سینماگران به این صحبت‌ها واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز - همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون، با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش درباره صحبت‌های نائب رئیس نماوا گفته است:

«آقای شانه‌ساززاده یکی از مدیران ارشد نماوا با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار دادند! من در چهل‌سال گذشته شاهد این میزان از وقاحت در اظهارنظر کسی در مورد هنرمندان نبودم و این صحبت‌ها بی‌سابقه است. به‌خصوص وقتی سوال‌کننده از آقای شانه‌ساززاده می‌پرسد نگران عدم همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان پس از این حرف‌ها نیستید؟ می‌گوید پول که بدهید می‌آیند!»

این کارگردان در ادامه گفته: «قیاس به نفس می‌فرمایید جناب شانه‌ساز! حداقل برای منی که در دو پروژه با شما کار کردم و چیز‌های بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تاسف است. جناب شانه‌ساز برای حفظ حرمت سینمای ایران، من، همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی‌که شما در نماوا حضور داشته باشید در هیچ سمتی با این مجموعه همکاری نخواهم کرد.»

مازیار میری نیز با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش با انتقاد از اظهارات شانه‌ساززاده گفته: «تا زمانی که ایشان رسماً از اهالی سینما عذرخواهی نکنند از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پلتفرم داشتم، رسماً انصراف می‌دهم.»

محمد حسین فرحبخش، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، نیز در واکنش به صحبت‌های شانه‌ساززاده در صفحه اینستاگرامش نوشته:

«بی اخلاقی نه در میان قاطبه هنرمندان بلکه در میان مدیران برخی پلتفرم‌ها و از جمله همین پلتفرم وجود دارد. از خودم شروع می‌کنم که فیلم مرا بی اجازه و به‌صورت دزدی در پلتفرم قرار داده بودند و به تازگی مجبور شدند بردارند.

اگر یک فرد لمپن و باج خور تحت عنوان تهیه کننده، کاری کرده ربطی به جامعه تهیه کنندگان و هنرمندان ندارد. واقعیت این است که پلتفرم مذکور اغلب در مسائل مالی، با تاخیر عمل می‌کند. فیلم شهر هرت را اجازه ندادم در نماوا نمایش دهند به خاطر همین بدعهدی‌ها.

به این مدیر پلتفرم توصیه می‌کنم به سراغ فروش سرامیک برود و عرصه هنر را برای اهالی هنر بگذارد. شأن خود را باید خودتان حفظ می‌کردید و با افراد معتبر هنرمندان کار می‌کردید، چون بخش عمده اهالی سینما افراد باشخصیت هستند؛ حتی آن آبدارچی صحنه. پس بهتر است هرچه زودتر از اهالی هنر بابت این ادعاها، عذرخواهی کنید.»

هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما، هم از این رفتار توهین‌آمیز گلایه کرده و نوشته:

«تردیدی نیست که سریال‌های شبکه نمایش خانگی که همین آدم‌های بی‌اخلاق و بی‌تعهد در تولیدشان نقش دارند مهم‌ترین عامل تداوم فعالیت پلتفرم‌ها است. بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی هیچ کس هم قابل دفاع نیست، اما در جبهه «قدرت و سرمایه»، اغلب بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی، با ستم و فساد مالی و رانت‌خواری و حق‌کشی نیز همراه است. ای کاش کسانی هم از بی‌اخلاقی جبهه «قدرت و سرمایه» بگویند؛ کسانی که خود درگیر آن بوده‌اند. ولی ما به عنوان اهل رسانه، فقط یک قلم از بی‌اخلاقی را در کسب درآمد بی‌قرارداد از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی می‌توانیم یادآوری کنیم. استفاده غیرمجاز از تولیدات صاحبان آثار، و پول گرفتن از کاربران برای تماشای آن‌ها.»

علاوه براین افراد تعدادی از بازیگران از جمله محسن کیایی، محسن تنابنده و… با انتشار استوری به صحبت‌های شانه‌ساز زاده واکنش نشان دادند، بعد از این واکنش‌ها روابط‌عمومی نماوا بیانیه‌ای منتشر کرده و از هنرمندان عذرخواهی کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->