تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند

  • کد خبر: ۲۲۵۴۴۴
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند
نام‌گذاری چند سال متوالی با محوریت تولید ازسوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان شعار سال، نشان از اهمیت تولید در کاهش مشکلات جامعه دارد.

محمدامین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی | شهرآرانیوز - در عصر حاضر یکی از الزامات و نیاز‌های روز جامعه ما تولید است. اگر قرار است جهش تولید در کشور اتفاق بیفتد، این عمل به نیروی کار و کارگر مربوط است. نیروی کار هرچقدر تکنیکی و حرفه‌ای‌تر باشد، به بالارفتن تولید و کیفیت کمک می‌کند. کارگران، سربازان جنگ اقتصادی و در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و موتور محرکه اقتصاد هر جامعه‌ای را کارگران تشکیل می‌دهند. تجلیل از کارگران و جامعه کارگری، تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

اهمیت و موقعیت کارگران به‌عنوان ستون‌های رسیدن به اهداف کلان اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است و باید در‌این‌زمینه با بهره‌مندی از سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و نیز ائمه‌معصومین (ع) مسیر درست را ترسیم کرد. نیروى کار یکى از ارکان اصلى تولید است؛ به‌همین‌دلیل در دین مبین اسلام، سفارش‌های زیادی درباره رعایت حقوق کارگران به کارفرمایان شده است. یکی از این حقوقی که کارفرمایان به رعایت آن‏‌ها سفارش شده‌‏اند، «پرداخت دستمزد عادلانه» است. 

دستمزد نیروى کار به‌صورت معمول بر اساس عرضه‌و‌تقاضاى کار تعیین مى‌‏شود؛ بنابراین در جوامعى که نیروى کار فراوان است، دستمزد‌ها کاهش مى‌‏یابد و ممکن است در حدى قرار گیرد که تأمین‌‏کننده حداقل نیازهاى ضروری آنان نیز نباشد. در اقتصاد اسلامی، دستمزد‌ها علاوه بر اینکه باید تأمین‌کننده نیازهاى اساسى انسان باشد، متناسب با کیفیت و مقدار آن باید افزایش یابد. 

هفته کارگر ایامی است برای ارج‌نهادن و تجلیل از خدمات ارزنده کارگران شریفی که در‌راستای آبادانی میهن اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور عزیز ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و خود نشان‌دهنده اهمیت کار و تلاش سازنده و جایگاه رفیع و تأثیرگذار این قشر خدوم است. کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند. بی‌شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشئت‌گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود، توسعه و پیشرفت، رونقی دو‌چندان دارد. 

کارگران، محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی هستند؛ بنابراین همه ما به‌ویژه مسئولان دولت باید به فکر تأمین و ارتقای معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آنها باشیم. روز جهانی کارگر، روز قدردانی از مردان و زنان بلند‌همتی است که در چرخه اقتصاد کشور و در مسیر توسعه پایدار جامعه نقشی کلیدی و حیاتی دارند. روز و هفته جهانی کار و کارگر فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت کار و تکریم خدمات بی‌دریغ کارگران صبور جامعه است که با اراده قوی و روحیه خستگی‌ناپذیر در راه سربلندی، خود‌اتکایی و پیشرفت کشور گام برمی‌دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->