نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند

  • کد خبر: ۲۲۵۹۰۱
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
شرکت مایکروسافت پلیس ایالات متحده را در استفاده از فناوری تشخیص چهره با ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت محدود کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، غول آمریکایی فناوری، با به‌روزرسانی شرایط عمومی استفاده از خدمات «آژور اوپن‌ای‌آی» (Azure OpenAI Service) که به متخصصان امکان دسترسی به مدل‌های زبانی و نیز تعدیل محتوا و طراحی امن برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را می‌دهد، به‌شکلی صریح استفاده از آن توسط پلیس آمریکا را ممنوع کرده است.

مایکروسافت، به‌عنوان شریک مؤسسهٔ پژوهشی هوش مصنوعی آمریکایی «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI)، تمایلی ندارد که پلیس آمریکا از سرویس هوش مصنوعی این شرکت برای تشخیص چهره استفاده کند.

مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند

طبق گزارش وب‌سایت تخصصی TechCrunch، این شرکت تأیید کرده که با به‌روزرسانی شرایط عمومی استفاده از خدمات Azure OpenAI Service دست به اعمال چنین ممنوعیتی زده است.

این سرویس به کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا به مدل‌های زبانی ارائه‌شده از سوی «اوپن‌ای‌آی»، مانند «جی‌پی‌تی۴»، دسترسی داشته باشند.

در نسخه به‌روزرسانی‌شده از شرایط عمومی استفاده از خدمات «آژور اوپن‌ای‌آی» آمده است که نباید از این سرویس برای مقاصد تشخیص چهره توسط یا برای یک آژانس اجرای قانون در ایالات متحده استفاده شود.

مایکروسافت، همچنین، به‌صراحت اعلام کرده است که مجریان قانون مجاز به استفاده از این ابزارهای جانبی برای «هیچ‌یک از فناوری‌های تشخیص چهره در زمان واقعی روی دوربین‌های موبایل [...] با هدف تلاش برای شناسایی افراد در محیط‌های کنترل‌نشده» نیستند.

به‌طور مشخص، افسران پلیس که مجهز به دوربین‌هایی با قابلیت تشخیص چهره هستند حین انجام گشت‌زنی نمی‌توانند از خدمات «آژور اوپن‌ای‌آی» در دوربین‌های خود استفاده کنند.

مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند

این ممنوعیت بر اساس به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای دوربین‌هایی که روی داشبورد خودروِ مأموران پلیس نصب می‌شوند نیز لحاظ شده است.

این به‌روزرسانی یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که «آکسون»، سازنده محصولات فناوری و تسلیحات برای مجریان قانون، از محصول جدیدی با استفاده از «جی‌پی‌تی۴»، یک مدل زبانی تحت هوش مصنوعی رونمایی کرد.

این محصول که «درافت وان» (Draft One) نام دارد ابزاری مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند به پلیس در تهیه و تولید گزارش‌هایی بر اساس محتوای دوربین‌های نصب‌شده روی یونیفرم مأموران کمک کند.

آکسون، پس از آنکه «اوپن‌ای‌آی» در ژانویه گذشته شرایط عمومی استفاده از خدمات خود را به‌روز کرد و در آن به‌طور صریح استفاده از مدل هوش مصنوعی برای مقاصد نظامی ممنوع اعلام نشده بود، توانست از فناوری این شرکت برای توسعه محصول خود استفاده کند.

تبعات ممنوعیت اعمال‌شده از سوی مایکروسافت برای دسترسی مأموران پلیس و مجریان قانون به ابزارهای هوش مصنوعی تشخیص چهره هنوز مشخص نیست.

باید دید که آیا پلیس ایالات متحده راه‌هایی برای دورزدن این ممنوعیت پیدا می‌کند و آیا این اقدام مایکروسافت بر سایر شرکت‌هایی که فناوری‌های مشابهی را ارائه می‌کنند هم تأثیر می‌گذارد یا خیر.

منبع: یورونیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->