مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد حمله به یک نفتکش در بندر «المخا» یمن دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با نمایندگان رسانه‌‌های مکتوب خراسان رضوی | سخن مرا فقط از زبان خودم بشنوید مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۶۰۰۰
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود + فیلم
فرماندار مشهد از آخرین اخبار انتخاباتی در خصوص دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی درخصوص آخرین اخبار انتخاباتی اظهار کرد: حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۵ نماینده مجلس دارد که در مرحله اول، ۴ نماینده تعیین تکلیف شدند و یک نماینده در دور دوم، انتخاب خواهد شد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در دور اول انتخابات اقدامات خوبی در مشهد انجام شد که نتایج آن را در انتخابات باشکوه مشاهده کردید، افزود: مشهد جزو کلانشهر‌هایی بود که مشارکت بالایی در انتخابات داشته و مشارکت مردمی نسبت به دوره‌های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷ درصد افزایش داشت. ضمن اینکه در دور اول انتخابات، ۱۷ درصد تعرفه بیشتری نسبت به دوره اول استفاده شد.

داوری بیان کرد: همچنین در دور اول انتخابات، حوزه انتخابیه مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، کمترین شکایت و کمترین نارضایتی از شعب اخذ رأی آن دریافت شد و ۹۸ درصد شعب آن رأس ساعت‌۸ شروع به رأی‌گیری کردند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم تدابیری اندیشیدیم که نقایص مرحله اول برطرف شود، افزود: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات جانمایی شدند که از این تعداد، هزار و ۲۰ شعبه در حوزه انتخابیه مشهد و ۴۴ شعبه در کلات هستند. در انتخابات دور دوم، شعب اخذ رأی فریمان و سرخس فعال نیستند.

در دوره اول، هیچ پرونده تخلفی تشکیل نشده است 

داوری با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی در شعب اخذ رأی فعال خواهند بود گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات، از ساعت ۰۰:۰۰ پنج‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) آغاز و تا ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه (۲۰ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. اقدامات خوبی در حوزه تلویزیونی و فضاآرایی شهری و مناظرات میدانی در سطح شهر انجام شده است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در دوره اول هیچ پرونده تخلفی تشکیل نشده است، گفت: حوزه انتخابیه مشهد و رضویه به ۱۴ حوزه تقسیم شده است که ۱۳ حوزه در مشهد و ۱ حوزه در بخش مرکزی خواهد بود. این ۱۴ حوزه ۲۳ منطقه دارند که ۲۰ منطقه در مشهد و ۳ حوزه در مرکزی فعال خواهند بود. هر منطقه فراخور شعب اخذ رأی، چند ناحیه دارد که صندوق‌های رأی را مدیریت می‌کنند. هر منطقه یک اتاق وضعیت دارد که همه فعالیت‌های شعب اخذ رأی را به‌صورت صوتی‌تصویری رصد می‌کند تا اگر مشکلی باشد، برطرف کند؛ علاوه‌براین یک اتاق وضعیت در فرمانداری فعالیت خواهد داشت.

داوری بیان کرد: شماره‌تلفن فرمانداری آماده پاسخگویی درباره صندوق‌های سیار فعال خواهد بود و در شعب اخذ رأی سیار، اولویت با مکان‌های اجتماعی است تا خانگی.

وی با بیان اینکه تمام تلاش هیئت اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان این است که انتخاباتی سالم، باشکوه و با مشارکت بالا را برگزار کنند، افزود: از روز پنج‌شنبه، اقلام را در مخازن فرعی قرار داده و در روز جمعه تمامی عوامل از  ساعت۵‌ صبح حضور خواهند داشت و رأس ساعت‌۸، رأی‌گیری برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد ادامه داد: در دور دوم انتخابات افرادی می‌توانند رأی بدهند که در دوره اول در حوزه مشهد و کلات رأی دادند، در هیچ حوزه‌ای رأی ندادند و از ۱۱ اسفند تا ۲۱ اردیبهشت، حائز شرایط رأی‌دادن شده و ۱۸سال تمام باشند. در این مرحله، شعب اخذ رأی نزدیک‌به‌هم، ادغام شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->