وقوع حادثه برای هلی کوپتر رئیس جمهور + جزئیات گزینه‌های اصلی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند رنج مردم غزه به روایت پزشک آمریکایی فراخوان سازمان وظیفه عمومی برای سربازان پایه خدمتی خرداد ۱۴۰۳ سخنگوی کرملین: مقدمات سفر پوتین به کره شمالی در جریان است بهادری جهرمی: دولت سیزدهم خود را مقید به رعایت و اجرای قانون اساسی و قوانین می‌داند آغاز محدودیت‌های ترافیکی میلاد امام‌رضا(ع) از ساعت ۱۴ امروز در مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار سلامی: امروز در برجسته‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم رئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی «ارس» به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب بازدید کرد وکیل‌مدافع تتلو از محکومیت او خبر داد ویدئو | تسلیت رئیس مجلس به بازماندگان سیل خراسان رضوی رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله
سرخط خبرها

تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۶۴۸۵
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم
دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب در خراسان رضوی آخرین اخبار انتخاباتی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرحسین قناد امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی در خصوص آخرین اخبار برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشهدوکلات اظهار کرد: مجموعه‌های قضایی سراسر کشور همت کردند تبیین حقوقی مناسبی از قانون انتخابات با توجه به تازه‌تأسیس‌بودن آن (مصوب مردادماه ۱۴۰۲) صورت بگیرد.

وی افزود: درحال‌حاضر تبیین حقوقی قانون انتخابات، کاربرد‌ها، چالش‌ها و مشکلات آن را در کتابی جمع‌آوری کرده‌ایم که هزار نسخه از آن تهیه شده و در دسترس همه عوامل اجرایی انتخابات قرار گرفته است. 

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب در خراسان‌رضوی گفت: مجموعه قضایی استان باتوجه به نوآوری جدید این قانون، کارگروه پیشگیری از جرائم انتخاباتی را در بیش از ۶ جلسه با حضور کلیه عوامل انتخابات برگزار کرد.

قناد با بیان اینکه یکی دیگر از نوآوری‌های این قانون استفاده نامزد‌ها از ستاد‌های فضای مجازی است، گفت: کمیته فضای مجازی تشکیل شد تا دستورات مناسب نسبت‌به ضابطین، جهت رصد فضای مجازی صادر شود.

وی درباره خدمات دادگستری استان در خصوص برگزاری انتخابات گفت: انتخابات با مؤلفه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب شامل رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت برگزار شد. چندین جلسه مصاحبه تلویزیونی و رادیویی با محوریت مؤلفه‌های گفته‌شده انجام شده است تا مردم هم از جرائم انتخاباتی مطلع شوند. 

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب در خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین جلساتی با حضور کلیه نامزد‌ها در خصوص سامان‌دهی ستاد تبلیغات برگزار شده است. در حال حاضر کلیه فضا‌های مجازی در اختیار دو نامزد بوده و فضا‌های شهرداری مشهد به این تبلیغات اختصاص داده شده است. 

قناد گفت: در قانون جدید جرائم انتخابات در حوزه فضای مجازی احصا و مصادیق آن را بیان کرده است؛ لذا ابهامی در این خصوص وجود ندارد و رسیدگی قضایی بر همین اساس انجام می‌گیرد. ۳ پرونده در دادسرای مشهد درخصوص جرائم انتخاباتی در دور اول انتخابات تشکیل شده و از ۱۷ نماینده قطعی استان در مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه پرونده تخلفی ثبت نشده است. سیاست دستگاه قضا پیشگیرانه است و تا حد امکان با مدیریت موضوع، از تشکیل پرونده خودداری می‌کند؛ اما اگر شکایتی واصل شود، رسیدگی قضایی انجام می‌شود و تصمیم نهایی به افراد پرونده و در وقت خود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->