قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز | حباب سکه بیشتر شد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) واکنش مثبت بورس به یک خبر خوب | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ خرداد ۱۴۰۳) انتظار کارگران برای اصلاح مزد ۱۴۰۳ قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار امروز (۹ خرداد ۱۴۰۳) درباره تبعیض میان شرکت‌های دانش‌بنیان | سهم ۹۱ درصدی تهرانی‌ها از حمایت‌ها رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی‌سروصدای یک محصول ایران‌خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست‌به‌کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند
سرخط خبرها

لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار

  • کد خبر: ۲۲۶۶۸۸
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: در بازار جهانی شاید از نظر کمّی یک‌سری کشور‌ها به دلیل وجود صنایع تبدیلی از ما جلو باشند، اما از نظر کیفی، قابل‌رقابت با ایران نیستند.

جمال حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به جای خالی صنایع تبدیلی در صنعت آجیل و خشکبار تصریح کرد: مسلماً آنچه در تجارت جهانی باید اتفاق بیفتد این است که نباید خام‌فروشی در محصولاتمان داشته باشیم و باید در مسیر استفاده از ظرفیت صنایع تبدیل و تزریق یک محصول باکیفیت و حتی جدید برای بازار جهانی گام برداریم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد افزود: ۸۰۰ واحد صنفی پروانه‌دار در مشهد داریم که تنها ۱۵ واحد به روش صنعتی فعالیت می‌کنند و خط‌تولید دارند.
وی ادامه داد: ما این پیش‌بینی را داریم که اگر تحریم‌ها برداشته شود و ایران جزو بازار‌های آزاد قرار گیرد، مسلماً یکی از صنایعی که رشد خواهد کرد صنعت آجیل و خشکبار است؛ به این دلیل که ما در این حوزه مزیت رقابتی بالایی داریم.

حسینی ادامه داد: باوجود ظرفیت‌های بالایی که استان و کشور ما دارد، متأسفانه به‌دلیل تحریم‌ها و خودتحریمی که از وضع قوانین خلق‌الساعه ایجاد می‌شود، صادرات محدود انجام می‌شود که شرایط را برای صادرکننده سخت می‌کند.



وی یادآور شد: کدام باغداری حاضر است کالایش را با نرخ نیمایی به صادرکننده به فروش برساند که بعد دولت با نرخ نیمایی ارز را از صادرکننده بگیرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: در واقع نتوانستیم برندسازی موفقی در بازار جهانی داشته باشیم. یکی‌سری از کالا‌های ما به کشور‌های همسایه می‌رود و با برند آن کشور به بازار جهانی عرضه می‌شود؛ همان بلایی که سر زعفران آمده است. پسته و زعفران اولین ارز را در صادرات غیرنفتی به خود اختصاص داده‌اند. در همین راستا خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اولین رتبه صادرات در زعفران و بعد پسته و بعد پتروشیمی است که نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این محصول است.

حسینی افزود: در مشهد هم فعالان در این حوزه با سرمایه شخصی در حوزه برندسازی گام برداشته‌اند و به جرئت می‌توان گفت نسبتاً موفق بوده‌اند. در بازار جهانی شاید از نظر کمّی یک‌سری کشور‌ها از ما جلو باشند، اما از نظر کیفی، قابل‌رقابت با ایران نیستند. خوشبختانه شرایط اقلیمی ایران به شکلی است که طعم پسته و بادام و دیگر محصولاتش به شکلی است که نسبت به کشور‌های دیگر برتری دارد. اما با توجه به پیشرفت صنایع تبدیلی، در بحث کمیت برخی کشور‌ها روز‌به‌روز از ما جلو می‌افتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->