پیام تسلیت آیت‌الله وحید خراسانی درپی شهادت رئیس جمهور «اردوغان» در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا: درباره علت سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران اطلاعی نداریم | نقشی نداشتیم حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به موتورسیکلتی در جنوب لبنان (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردوغان در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد مادورو در تماس با مخبر: آیت الله رئیسی نماد مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در دوران معاصر بود رسانه عبری: حزب الله در حال انهدام شهرک‌های شمال است پیام تسلیت سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب حمایت آمریکا از نتانیاهو در برابر تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برزیل در بیانیه‌ای با دولت و ملت ایران ابراز همدلی کرد گوترش شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد | تقویم انتخابات در جلسه سران قوا تصویب شد مولوی عبدالحمید شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت آمریکا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت اردوغان در تماس با مخبر: ملت و دولت ترکیه در کنار ایران هستند ۱۳ شهید در جنایت هولناک ارتش رژیم صهیونیستی در «جبالیا» (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخست‌وزیر روسیه: زندگی ابراهیم رئیسی، وقف خدمت به مردم بود لاپید: کابینه کنونی در جنگ پیروز نخواهد شد آغاز تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی + فیلم (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقتدی صدر: خداوند برادری، امنیت و استقلال را به ملت‌های عراق و ایران عنایت فرماید
سرخط خبرها

وزارت خارجه پاکستان خط لوله گاز ایران را اولویت خود عنوان کرد

  • کد خبر: ۲۲۷۰۵۳
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
وزارت خارجه پاکستان خط لوله گاز ایران را اولویت خود عنوان کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت سفر سید ابراهیم رئیسی به این کشور گفت: خط لوله انتقال گاز از ایران، اولویت پاکستان است.

به گزارش شهرآرانیوز، ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در اسلام آباد اظهارداشت: روابط پاکستان با ایران بسیار حائز اهمیت است و ما سفر اخیر آقاى رئیسى به اسلام‌آباد را بیانگر عزم قوی دو کشور برای تحکیم روابط فی‌مابین می‌دانیم.

او ادامه داد: ما براساس منافع ملی خود تصمیم مى‌گیریم و خط لوله انتقال گاز از ایران، اولویت پاکستان است.

«خواجه عاصف» وزیر دفاع پاکستان نیز پس از سفر رئیسی به این کشور ابراز خوش‌بینی کرد که کار تکمیل خط لوله گاز میان این کشور و ایران به‌رغم هشدار‌های آمریکا به سرانجام برسد.

او سفر سید ابراهیم رئیسی آن را تحولی مهم به‌ویژه درباره پروژه خط لوله انتقال گاز دانست.

این اظهارات عاصف در حالی بیان شده که ایالات متحده به بهانه تحریم‌ها، درباره هرگونه توافقات تجاری با ایران هشدار داده است.

کلید پروژه خط لوله گاز در سال ۲۰۱۰ و با هدف انتقال گاز از میادین پارس جنوبی در ایران برای تامین انرژی پاکستان زده شد؛ پروژه‌ای که به‌رغم تکمیل در ایران، در پاکستان با تاخیر همراه بوده است.

در میانه نیاز مبرم پاکستان به انرژی و همچنین درخواست از آمریکا برای صدور معافیت تحریمی درباره خط لوله گاز، دولت موقت پاکستان چندی پیش برنامه‌های آغاز ساخت و ساز این پروژه را تصویب کرد.

وزیر دفاع پاکستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سیاست‌های دوگانه کشور‌های غربی به‌خصوص درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در مقایسه با کشور‌های دیگر انتقاد کرد.

او با اشاره به چالش مشترک تروریسم برای ایران و پاکستان، بر تعهد مشترک ۲ کشور برای مقابله با آن تاکید کرد.

پاکستان نگران تهدید تروریستی است

ممتاز در بخش دیگری از نشست خبری هفتگی خود بار دیگر از افغانستان خواست تا اقدامات لازم علیه تحریک طالبان پاکستانی را روی دست گیرد.

بلوچ در ادامه نشست خبری هفتگی خود در اسلام آباد خاطرنشان کرد که پاکستان نگران تهدید تروریستی است که از سوی افراد و سازمان‌هایی در افغانستان اجرایی می‌شود.

این درحالی است که حکومت سرپرست طالبان این موضوع را رد کرده و پاکستان را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان کرده است.

در همین حال نشریه «المرصاد» که به دستگاه اطلاعاتی طالبان نزدیک است، با پخش ویدئویی از اعتراف دو پاکستانی دستگیر شده در خاک افغانستان که عضو کلیدی داعش هستند، برای این ادعای خود که جذب و سازماندهی داعش در پاکستان صورت می‌گیرد، سند ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->