مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مشهد برگزار شد اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان ویدئو | ائمه معصومین(ع) هادیان همه بشریت در مسائل دین و دنیا هستند ویژه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اعلام شد آمار زائران ایرانی در حج از ۵۳ هزار نفر گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مشهد بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم امام‌رضا(ع) بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن‌الحجج(ع) «انتظار»؛ سرمایه بشر برای ساخت جامعه مهدوی دکتر حسن انصاری: راه اصلاح و نوگرایی دینی از فقه و اجتهاد فقهی شروع می‌شود ارائه خدمات ویژه به زائران در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) صحن و بارگاه ملکوتی رضوی در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت | چرا ماه ذی‌القعده را ماه امام‌رضا (ع) می‌نامند؟ ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد آداب بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) + اعمال و ادعیه «شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تلاش برای نجاتِ اسناد شهدای دفاع مقدس مسئله اول آزادگان جهان
سرخط خبرها

رئیسی از مسیر خدمت خود را به کاروان شهدا رساند

  • کد خبر: ۲۲۹۴۴۸
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
رئیسی از مسیر خدمت خود را به کاروان شهدا رساند
 اینان که امروز به سوگشان سیاه پوشیده‌ایم، بقیه‌السیف شهدا بودند؛ با همان عهد عارفانه با خدا. رفتار مدیریتی‌شان شرح همان عهد بود.

‌می‌خواهم از شهادت بنویسم؛ از شهادت و مردانی که خود را از «صراط مستقیمِ» خدمت به کاروان شهدا رساندند. به‌دنبال آیه‌ای می‌گردم که نشان از حقیقت زیستی مردمانی چنین داشته باشد؛ آیه‌ای که امروز کوشندگی و اجتهاد را با عصر جهاد پیوندی وثیق باشد.

به یاد روز‌های خون و شهادت می‌رسم به آیه‌۲۳ سوره شریفه «احزاب» که خداوند علی اعلا می‌فرماید: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی‌دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.»

 اینان که امروز به سوگشان سیاه پوشیده‌ایم، بقیه‌السیف شهدا بودند؛ با همان عهد عارفانه با خدا. رفتار مدیریتی‌شان شرح همان عهد بود؛ لذا بی‌منت، خدمت به همگان را وظیفه خود می‌دانستند. خادمِ جمهور بودند. خداوند در عصر دفاع‌مقدس ماندگاری‌شان را امضا کرد تا در دورانی چنین در شکوه شهادتشان دوباره ما را به تراز پیمان و شکوه عهد توجه دهد.

 خیلی مهم است که روزگاران با هزار مشقت و سختی برای آدمی تقویم شود و هزاران ورق بخورد؛ اما در آن عهد تبدیل و تبدلی اتفاق نیفتد. پاداش زیستی چنان، حتما باید شهادت باشد. قطعا شهادتی چنین برج و باروی خدمت را ارتقا می‌بخشد. حتما هم‌افزایی ملی را ضریبی شایسته می‌بخشد. حتما دل مردمان را برای ایران عزیز همراه‌تر می‌کند. باری، همه عزاداریم. هر‌کلمه‌ای که امروز به تسلیت تحریر می‌شود، حسینیه‌ای است برای عزاداری رئیس‌جمهور شهید.

هر‌قطره‌ای که از چشم می‌بارد، شرح هجرانی است که بزرگی داغ را می‌سراید. ما همه سوگواریم، اما به همان باوری که آنان با خدا داشتند، پای می‌فشاریم. ما ملت ایرانیم؛ کم نمی‌گذاریم چنان‌که بعد از رجایی نگذاشتیم. پای‌کار انقلاب می‌مانیم. این ماندگاری خستگی‌ناپذیر را هم تقدیم می‌کنیم به روح آقا سید‌ابراهیم که به‌فرموده رهبر‌معظم‌انقلاب: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت. در این حادثه تلخ، ملت ایران خدمتگزار صمیمی و مخلص و با‌ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه‌چیز ترجیح داشت.»

این گواهی‌نامه معتبری است که صداقت و تلاش رئیس‌جمهور شهید و همراهانش را شهادت می‌دهد. شهادت‌نامه پر‌اعتباری است که نامشان را بلندتر می‌کند. ملت ایران هم پای آن را به تصدیق، امضا می‌گذارد. 

قطعا نه چهل تن و ۴۰ هزار تن و ۴۰ میلیون نفر، همه ما ایرانی‌ها گواهی خواهیم داد رئیسی، خادم جمهور و سرباز اعتلای کلمه حق و شکوه ایران بود. همه شهادت خواهیم داد در هنگام بدرقه‌اش که سید‌ابراهیم همه آتش‌ها را برای ایران گلستان می‌خواست. می‌نویسیم و گواهی می‌دهیم آدم خوبی بود و آدم‌های خوبی بودند که از صراط مستقیم خدمت خود را به کاروان شهدا رساندند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->