نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

سایه کرونا بر رؤیای آسیایی «اشتاد سازه»

  • کد خبر: ۲۴۱۸۰
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
سایه کرونا بر رؤیای آسیایی «اشتاد سازه»
بلاتکلیفی جام باشگاه‌های آسیا ممکن است نماینده هندبال بانوان مشهد را منصرف کند
مژده رنگیان - شهرآرانیوز؛ درحالی‌که برای نخستین‌بار یک تیم مشهدی مجوز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرده است، شیوع ویروس همه برنامه‌ها را نقش‌بر‌آب کرد و حتی ممکن است حسرت مشهدی‌ها برای حضور در آسیا ادامه پیدا کند و اشتادسازه قید جام باشگاه‌ها را بزند. پیش‌از‌این تیم بانوان ثامن‌الحجج سبزوار جواز حضور در آسیا را به دست آورده بود، اما هیچ‌گاه اعزام نشد.

تیم اشتادسازه مشهد امسال سروصدای زیادی به راه انداخت. جمع‌کردن بهترین ملی‌پوشان ایران با هدایت سرمربی باتجربه تیم ملی و تیم‌های قهرمان ادوار گذشته، همه نگاه‌ها را به‌سمت مشهد جلب کرد. اشتادسازه در دومین سال حضورش در ورزش بانوان، تصمیم گرفت تغییراتی بنیادی ایجاد کند، سال قبل برای بقا در لیگ جنگیده بود و امسال فقط به قهرمانی و مجوز جام باشگاه‌های آسیا فکر می‌کرد و به کمتر از آن راضی نبود.
 
اصغر سهمی، مدیرعامل باشگاه اشتادسازه، در شروع فصل درباره هدف‌گذاری تیم مشهدی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر هندبال به‌صورت رسمی اعلام کرده بود درراستای سیاست‌ها و تدابیر مالک باشگاه، هدف‌گذاری تیم این است که درنهایت با قرارگرفتن در جایگاه اول یا دوم جدول رده‌بندی، جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کند تا برگ زرینی در کارنامه ورزش خراسان ثبت شود.

این باشگاه به‌خاطر هدف بزرگ، پول خوبی نیز هزینه کرد تا به نتیجه برسد، موضوعی که وجه‌تمایز این تیم با ۷ تیم دیگر لیگ امسال شد. اشتادسازه باوجود ۲ حریف مدعی و قدرتمند، راه چندان‌همواری برای قهرمانی نداشت؛ اما توانست از این امتحان، سربلند بیرون بیاید و ۲ هفته زودتر از پایان لیگ قهرمانی‌اش را مسجل کند. با رسیدن کاپ طلایی قهرمانی به دستان دختران اشتادسازه که تنها ۳ بازیکن مشهدی در بین خود داشتند، پیام‌آور مجوز حضور در آسیا بود و به‌عبارتی با پایان لیگ، مأموریت اصلی بازیکنان آغاز شد.

براساس اعلام فدراسیون جهانی، قرار بود این مسابقات ۶ شهریورماه به میزبانی قزاقستان برگزار شود. از اول اسفندماه حتی بازیکنان منتظر شروع تمرینات و اردو‌های آسیایی بودند؛ اما شیوع سراسری ویروس، تمام برنامه‌های ورزشی را به حالت تعلیق درآورد و اماکن ورزشی تعطیل شدند. بسیاری از رقابت‌ها حتی میدان بزرگ المپیک نیز لغو شد.

هنوز لغو دیدار‌ها اعلام نشده است
الهام سلوکی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال، در پاسخ به این سؤال که خبری مبنی بر لغو جام باشگاه‌های آسیا رسیده است یا خیر، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی آسیا کلا به تعویق افتاده است و زمان برگزاری جام باشگاه‌های آسیا نیز قطعا تغییر خواهد کرد؛ اما هنوز چیزی به ما اعلام نشده است. البته در آینده برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا باید خود باشگاه‌ها اعلام‌آمادگی کنند و اگر شرایط مهیا باشد، تیم‌ها اعزام خواهند شد. او ادامه داد: حتما برای مسابقات غرب آسیا و جام باشگاه‌های آسیا برنامه داریم. قرار بود اردو‌ها برای این مسابقات از اسفند تشکیل شود، اما با این شرایط همه‌چیز به‌هم ریخت. باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

نمی‌توان توقع کسب مقام داشت
نشمین شافعیان، سرمربی تیم هندبال بانوان اشتادسازه مشهد، درباره وضعیت تیم اشتادسازه اظهار کرد: پیش‌از‌این مسئولان باشگاه گفته بودند تیم به این مسابقات اعزام خواهد شد، اما هنوز به ما اعلام نشده که در این مسابقات شرکت خواهیم کرد یا خیر. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است. امیدوارم امسال هم ایران بتواند در این مسابقات نماینده داشته باشد. او با اشاره به عملکرد نمایندگان هندبال ایران در ۳ دوره اخیر جام باشگاه‌های آسیا گفت: من ۳ دوره با تیم‌های سنندج و لارستان در این مسابقات حضور داشتم.
 
در نخستین دوره با تیم سنندج به مقام پنجم رسیدیم. در ۲ دوره بعد نیز با لارستان مقام‌های چهارم و ششم کسب شد. سطح مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بالاست، به‌ویژه زمانی که قزاقستان میزبان است. نمی‌توانیم توقع کسب مقام داشته باشیم، اما می‌توانیم بازی‌های خوبی ارائه کنیم. با توجه به تجربه‌ام از دوره‌های قبل، قزاقستان تیم‌های باشگاهی قوی دارد و زمانی که میزبان است، ۳ تیم در این مسابقات دارد. ازبکستان نیز تیم‌های خوبی دارد. باید دید در این دوره شرایط چه خواهد بود.

باشگاه تصمیم خود را اعلام نکرده است
فوزیه صادق‌زاده، نایب‌رئیس بانوان هیئت هندبال خراسان رضوی و نیز مدیر فنی تیم اشتادسازه در لیگ برتر، درباره آخرین اخبار از حضور این تیم در جام باشگاه‌های آسیا تصریح کرد: به‌خاطر شیوع ویروس هیچ جلسه‌ای تاکنون برگزار نشده و به‌همین‌دلیل باشگاه تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است. ما نیز منتظر اعلام فدراسیون هستیم که رقابت‌ها در شهریورماه برگزار می‌شود یا خیر و ازاین‌بابت در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. پس از آن باشگاه به‌صورت مستقل تصمیم خواهد گرفت که در مسابقات حاضر شود یا خیر.
 
او ادامه داد: با توجه به تعطیلی تمام سالن‌ها و فعالیت‌های ورزشی گروهی، تمرینی هم برگزار نمی‌شود. بااین‌حال بازیکنان همگی حرفه‌ای هستند و با تمرین در خانه، آمادگی بدنی خود را حفظ می‌کنند. احتمالا در پایان اردیبهشت‌ماه بتوان تمرینات را آغاز کرد.
 
صادق‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است باشگاه اشتادسازه در این مدت از حضور در آسیا پشیمان شود، تصریح کرد: تمام تلاش باشگاه از ابتدای فصل قهرمانی و رسیدن به آسیا بود و برای رسیدن به آن کار‌های بزرگی صورت گرفت. بااین‌حال هر مدیری می‌تواند دراین‌زمینه تصمیم بگیرد. مدیر فنی تیم هندبال بانوان مشهد خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد جام باشگاه‌های آسیا به تعویق خواهد افتاد و زمان خوبی برای کسب آمادگی خواهیم داشت. ممکن است ۲ بازیکن جدید به تیم اضافه شوند. براساس قانون تا ۳ بازیکن مجاز است و اردوی داخلی نیز با بهبود شرایط برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->