تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
سرخط خبرها

حکم نهایی پرونده پدیده شاندیز اعلام شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۵۲۵
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
  • ۱
حکم نهایی پرونده پدیده شاندیز اعلام شد + فیلم
صادقی دادستان مرکز خراسان رضوی: حداقل ۲ سال حبس برای متهمان مجازات تعیین شد. طلبکاران به سهام دار تبدیل شده اند و اموال شرکت مال همه است
به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی صادقی، دادستان مشهد در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده گفت: قبل از جلسه دادگاه تعقیب متهمین و حفظ اموال بود تعدادی با قرار زندان رفتند و اموال را حفظ کردیم
امروز خاطرمان جمع است، چون اموال را حفظ کردیم. سهامداران هم خاطرشان جمع باشند، پرونده را هم تکمیل کردیم و دادگاه رای صادر کرد.
تعیین مجازات و تعیین سرمایه شرکت وظیفه دادگاه بود که از حبس ابد تا حداقل ۲ سال حبس برای متهمان مجازات تعیین شد.
طلبکاران به سهام دار تبدیل شده اند و اموال شرکت مال همه است و همه در یک صف هستند و شریک یکدیگرند ۸۰ درصد سهام شرکت با اختیار قانونی از پهلوان سلب شد و در سبد شرکت گذاشته شد و از این محل مطالبه تمام طلبکاران تسویه خواهد شد.
علاوه بر این تمام اموال شرکت با این حکم رفع توقیف می‌شود و اموالی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است به شرکت باز می‌گردد.
بزرگترین طلبکاران از پدیده مجموعه بانکی است و درخواست داریم که این گروه‌ها به صورت جدی شرکت را تحویل بگیرند و برای ادامه فعالیت آن برنامه ریزی کنند.
امروز شرکت از آن طلبکاران و سهامداران و مردم است پس باید تلاش کنید و شرکت را حمایت کنید، مردم از امروز مالک شرکت هستند و باید حمایت کنند اگر افرادی در فضای مجازی و کف خیابان علیه شرکت چیزی مطرح کردند علیه منافع شما مردم است و اگر چنین اخلالی به وجود آید در منافع مردم اخلال شده است. این آمادگی را داریم که سوالاتی که مطرح می‌شود را در فرصت‌های بعدی پاسخ دهیم.


طلبکاران شرکت پدیده به اندازه مطالبات شان در شرکت سهامدار خواهند شد


رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده گفت: سود ناشی از دلالی سهام باید بازگردد و طلبکاران شرکت پدیده به اندازه مطالبات شان در شرکت سهامدار خواهند شد.
 قاضی هادی منصوری با اعلام این خبر افزود: درباره استیفای حقوق سهام داران همانطور که دادستان مشهد تاکید داشتند دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در راستای اصل ۱۰۶ قانون تشکیل ستاد تدبیر با حضور مسئولان عالی رتبه اجرایی و امنیتی متولی مدیریت و رسیدگی به تخلفات پدیده را دستور دادند.

وی ادامه داد: این ستاد موظف است که تدبیری برای رسیدگی به پدیده با کمترین آسیب اجتماعی را انجام دهد.

وی یادآور شد: محسنی ثانی در امر تبلیغات یکی از ارکان موفقیت متهمان بوده و با حضور مستمر جلسات هیات مدیره نقشی مهمی در فرایند متهمان داشته است. بابت اتهام معاونت در اخلال عمده به مجازات ۱۵ سال حبس و بابت تحصیل مال از طریق نامشروع به ۲ سال حبس محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: نظر به اینکه شرکت نقدینگی ندارد و فروش اموال به صلاح نمی‌باشد و دادگاه با عنایت به مراتب مذکور در مصوبه ستاد تدبیر که موظف است ترتیب برخورد با تخلفات را انجام دهد و فعالیت شرکت را با کمترین آسیب به مسیر قانونی هدایت کند، به منظور صیانت از حقوق عامه لذا دادگاه به شرح ذیل مواردی از مصوبات ستاد تدبیر را مورد تایید قرار می‌دهد:
سود ناشی از دلالی سهام باید بازگردد، سهام اقساطی به اعصای شورای شهر شاندیز باید مسترد شود ومطالبات گروه شرکت پدیده باید تعیین تکلیف شود.
وی تاکید کرد: سهام اعضای هیات مدیره اولیه بین سهامداران مردمی تقسیم می‌شود که نوعی سهام جبرانی است.۳۳۷۰۰ ریال قیمت هر سهم است که طلبکاران شرکت پدیده به اندازه مطالبات شان در شرکت سهامدار خواهند شد.
وی ادامه داد: از کل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم شرکت پدیده، ۳۹ و نیم درصد سهم مردم، ۴۶ و نیم درصد طلبکاران عمده بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و ۱۴ درصد برای تسویه دیون احتمالی است.
 
 

جزئیات احکام صادره دیگر متهمان پدیده

 

قاضی هادی منصوری در ادامه با اشاره به جزئیات احکام صادره دیگر متهمان، افزود:

«علیرضا یزدانی لنگرودی» به تحمل ۲۰ سال حبس به همراه استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی) محکوم گردید.

«محمدرضا محمدی» به تحمل ۲۵ سال حبس به همراه استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی) محکوم گردید.

«مجید کریمیان اقبال» به تحمل ۱۵ سال حبس و با اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس  و رد مال محکوم گردید.

رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده تصریح کرد:  ستاد تدبیر با حضور مسئولان عالی‌رتبه اجرایی و امنیتی، متولی مدیریت و رسیدگی به تخلفات پدیده با کمترین آسیب اجتماعی شد که شامل این موارد می‌شود:

- سود ناشی از دلالی سهام باید بازگردد، سهام اقساطی به اعضای شورای شهر شاندیز باید مسترد شود و مطالبات گروه شرکت پدیده باید تعیین تکلیف شود.

- سهام اعضای هیات مدیره اولیه بین سهامداران مردمی تقسیم می‌شود که نوعی سهام جبرانی است.۳۳۷۰۰ ریال قیمت هر سهم است که طلبکاران شرکت پدیده به اندازه مطالبات‌شان در شرکت سهامدار خواهند شد.

- از کل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم شرکت پدیده،۳۹ و نیم درصد سهم مردم، ۴۶ و نیم درصد طلبکاران عمده بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و ۱۴ درصد برای تسویه دیون احتمالی است.

 


+ خبرنگار: مسعود سلطانی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
آقا صلاح نمیدونن اموال شرکت نقد بشه و بدست مردم برسه، آخه ارث پدرشونه!!
انقدر کشش میدن تا مال مردم لوتی خور بشه و آخرشم میگن میخواستین پولتون رو نزارین تو پدیده.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->