سرخط خبرها
به همت شهرداری منطقه ۳ صورت گرفت

جمع‌آوری ۲۷۵ قلاده سگ ولگرد

  • کد خبر: ۲۵۸۲
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
جمع‌آوری ۲۷۵ قلاده سگ ولگرد
از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۲۷۵ قلاده سگ ولگرد در منطقه ۳ جمع‌آوری شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، شهردار منطقه با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه متأسفانه در محدوده شمالی منطقه به دلیل بافت متراکم روستایی زمینه برای ایجاد بیماری‌های دامی و حیوانی فراوان است، گفت: با توجه به این واقعیت که این محدوده‌ها پیش از الحاق به شهر‌ها عمدتاً بدنه‌ای روستایی داشته‌اند هنوز هم در بخش‌هایی برخی از این افراد به دامداری مشغول هستند که این امر باعث برهم خوردن بهداشت عمومی شهری می‌شود.


حجت فرقانی همچنین درباره نخاله‌های ساختمانی و دقت‌نکردن شهروندان در رعایت مسائل بهداشتی گفت: یکی از مشکلات این محدوده ساخت وساز‌های غیرمجاز و به تبع آن نخاله‌های ساختمانی ساما‌ن‌دهی نشده‌ای است که در بخش‌هایی از منطقه دپو می‌شود و این امر ضمن بسترسازی برای برخی بیماری‌ها موجب حضور حیوان‌های ولگرد گوناگونی می‌شود که این موضوع یکی از دغدغه‌های ما در این محدوده‌هاست.
وی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ابتلای شهروندان به بیماری سالک گفت: جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد، حذف و جمع‌آوری محل‌های نگهداری کود حیوانی، سم‌پاشی مناسب درختان، تخریب اماکن متروکه، صدور اخطاریه به افرادی که دام در منزل یا مجاور آن نگهداری می‌کنند و حذف علف‌های هرز موجود در حاشیه معابر از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
فرقانی درباره ناحیه تازه ملحق شده ۴ نیز گفت: بخش‌های زیادی از این ناحیه بافت روستایی دارد که هنوز در آن مشاغل روستایی رایج است. از این رو همواره یکی از مواردی که شهروندان در پیام‌های مردمی خود در سامانه ۱۳۷ طرح می‌کنند رسیدگی به سگ‌های ولگرد و تبعات ناشی از رها بودن آن‌ها در محلات است. از این رو شهرداری منطقه ۳ عزم خود را جزم کرده است و از ابتدای امسال تاکنون با اتلاف بیش از ۱۰۵ قلاده سگ ولگرد این ناحیه را از وجود آن‌ها پاک کرده است.
شهردار منطقه ۳ مشهد، در پایان مجموع سگ‌های اتلاف شده منطقه را از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵۵ قلاده اعلام و خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها صرفاً برای ایجاد بهداشت مطلوب در جامعه است و رفاه و امنیت شهروندان نیز از اموری است که در آن هیچ گونه مسامحه‌ای نداشته‌ایم و امیدواریم با هوشیاری و همیاری شهروندان اثرات این‌گونه بیماری‌ها و مسائل غیربهداشتی در منطقه به حداقل برسد.

بنا به قانون شهرداری‌ها جمع آوری سگ‌های ولگرد و مزاحم از جمله وظایف شهرداری است، بر همین اساس روزانه و مداوم این کار در سطح مشهد انجام می‌شود.
سگ‌های ولگرد در مناطق توسط پیمانکار جمع آوری و سپس به مرکز پسماند شهرداری منتقل می‌شوند در آنجا بر روی سگ‌ها غربالگری و معاینه دامپزشکی صورت می‌گیرد، از آنجا که برخی از سگ‌ها دارای بیماری‌های لاعلاج هستند، به لحاظ بیماری طبقه بندی می‌شوند و واکسیناسیون لازم بر روی آن‌ها انجام شده ودر صورت تایید سلامت سگ‌ها، به عنوان سگ نگهبان به مراکز متقاضی تحویل داده می‌شوند و در صورتی که سگ با بیماری قابل انتقال و غیر قابل درمان مواجه باشد، به شیوه مرگ با ترحم از بین می‌روند و بعد از آن، دفن بهداشتی لاشه‌ها انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->