پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز افزایش یافت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها
سرخط خبرها

بهترین روش حفظ سهام عدالت چیست؟

  • کد خبر: ۲۶۰۸۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
  • ۲۴
بهترین روش حفظ سهام عدالت چیست؟
عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران با تشریح بهترین روش حفظ سهام عدالت توصیه کرد: مشمولان سهام عدالت برای حفاظت از سرمایه و کسب سود بیشتر در شرکت‌های سرمایه‌گذاری باقی بمانند.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر حیدری در پاسخ به سؤالاتی که این روزها درباره نحوه تعیین مالکیت و مدیریت سهام عدالت مطرح می‌شود، اظهار کرد: اگر در کشورهای دیگر  تجربیات مشابهی درخصوص سهام عدالت بوده، سهام‌داران خرد برای آنکه دچار مشکل نشوند، شرکت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل دادند و تا امروز نیز در بازار بورس و سرمایه ایران هم هیچ شرکت سرمایه‌گذاری نبوده که دچار مشکل شده باشد، اما در مقابل، سهام‌داران خرد زیادی داشتیم که دچار مشکل و متحمل ضرر و زیان شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۵، مقام معظم رهبری با همین دیدگاه نسبت به تشکیل  شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تأکید فرمودند و ارکان مجمع این شرکت‌ها را هم شرکت‌های تعاونی انتخاب کردند، بنابراین این مسیر باید ادامه پیدا کند.

ماندن در شرکت‌های سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر است

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران تصریح کرد: در بحث تعیین مالکیت سهام عدالت مردم اهل علم و مطالعه هستند و خودشان باید تصمیم بگیرند، ولی تجربه نشان داده است که ماندن در شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای حفاظت از سرمایه و کسب سود بیشتر گزینه بهتر و مطمئن‌تری است.

حیدری در پاسخ به اینکه اگر مردم به سامانه مراجعه نکنند، آیا مدیریت سهام آن‌ها در اختیار دولت قرار می‌گیرد یا نه؟ گفت: در لایحه‌ای که در مجلس در دستور‌کار بود، مسیر به سمت‌وسویی می‌رفت که دوباره سهام عدالت را دولت در اختیار بگیرد، ولی خوشبختانه با ابلاغیه مقام معظم رهبری درخصوص آزادسازی سهام عدالت این مسئله منتفی شد. بنابراین مردم نگران نباشند، ساختار شرکت‌های سرمایه‌گذاری کاملا مردم‌نهاد است و مردم به صورت تجمیعی و متحد می‌توانند از سرمایه خود حفاظت کنند.

محافظت از سهام مشمولان توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری

وی خاطرنشان کرد: در فرایند سهام عدالت، بنیان را به‌گونه‌ای بنا نهادند که مردم در تعاونی‌های سهام عدالت هیئت مدیره‌ها را می‌توانند با یک سیستم انتخاباتی دو مرحله‌ای انتخاب کنند و نمایندگان مردم طبق اساسنامه به وکالت از آن‌ها در شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعمال رأی می‌کنند، بنابراین شرکت‌های سرمایه‌گذاری از مال مردم محافظت می‌کنند و دولت دخالتی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت در حال حاضر اتفاق افتاده است و نیازی نیست که افراد برای آزادسازی سهام خود به سامانه مراجعه کنند، اظهار کرد: متأسفانه بعضا عده‌ای به سامانه سهام عدالت مراجعه و به اشتباه گزینه مالکیت مستقیم را انتخاب کرده‌اند که توصیه می‌کنیم چنانچه افراد به دنبال خرد‌کردن سهام خود و پذیرش ریسک آن در بازار بورس نیستند، به سامانه مراجعه نکنند.

اصلاح اشتباه حق مشمولان سهام عدالت است

وی با بیان اینکه مردم حق دارند اگر دچار اشتباه شدند، آن را اصلاح کنند، گفت: اگر پس از ورود به سامانه اشتباهی در این زمینه صورت گرفت، مشمولان سهام عدالت باید اختیار داشته باشند در فرصت یک‌ماهه آن را اصلاح کنند و در شرکت‌های سرمایه‌گذاری بمانند، ولی متأسفانه مقاومت‌هایی در‌این‌باره صورت می‌گیرد و ما نسبت به این مسئله به سازمان بورس انتقاد داریم.

عضو کمیسیون بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران درباره نگرانی‌هایی که نسبت به آزادسازی سهام عدالت از سوی مشمولان سهام عدالت وجود دارد، توضیح داد: این موضوع خلط مبحثی بیش نیست و لازم نیست مردم برای آزادسازی به سامانه مراجعه کنند، چون اساسا آزادسازی سهام صورت گرفته و سهام مردم به صورت پیش‌فرض در شرکت‌های سرمایه‌گذاری محفوظ است.

حیدری تصریح کرد: در شرکت‌های سرمایه‌گذاری که هم اکنون در بازار بورس فعال‌اند، سهام‌داران به مشکلی برنخوردند، ولی سهام‌داران خرد متضرر شده‌اند، بنابراین گزینه منطقی بر مبنای تجربیات گذشته، استمرار حضور در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است و مردم بابت این کار لازم نیست اقدام خاصی انجام بدهند.

سفته‌بازان درصدد تحریک مردم به خردکردن سهام

به گفته وی، برخی سفته‌بازان و کسانی که مایل‌اند مردم سهامشان خرد شود تا بتوانند با قیمت‌های نازل از بازار جمع کنند، در روزهای اخیر این‌طور به مردم القا می‌کنند که برای آزادسازی باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند. در حالی که در اطلاعیه‌ها تأکید شده تنها کسانی که می‌خواهند سهام خود را خرد کنند و البته ریسک آن را می‌پذیرند باید به سامانه مراجعه کنند و چنانچه هیچ اقدامی صورت ندهند، به صورت پیش‌فرض سهامشان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری حفاظت می‌شود.

دریافت دو نوبت سود به شرط ماندن در شرکت‌های سرمایه‌گذاری

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران در پایان در پاسخ به این پرسش که بهترین گزینه برای آزادسازی سهام و تضمین دریافت سود سهام عدالت چیست؟ گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی علاوه بر سود روتین و معمولی که سالانه از طریق شرکت‌های سرمایه‌پذیر اخذ و به سهام‌داران پرداخت می‌کنند، سود عملیاتی خودشان را هم می‌توانند به مردم بدهند، بنابراین چنانچه مشمولان سهام عدالت تغییری در مدیریت سهام خود ایجاد نکنند و آن را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری بسپارند، برخلاف افرادی که از این چرخه خارج می‌شوند و سهامشان را خرد می‌کنند، دو نوبت سود می‌گیرند؛ یعنی علاوه بر سود روتینی که دریافت می‌کنند، از سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم بهره‌مند خواهند شد و این مسیر اگر به درستی طی شود و دست‌اندازی‌ها به فرایند یادشده متوقف شود و همه به ابلاغیه مقام معظم رهبری توجه و آن را اجرا کنند، نفع نهایی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایسنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
3
6
خواهشمندیم.ازشما ویرایش را بزارید ما به اشتباه وسهوا روش مستقیم را انتخاب کردیم.پشیمانیم.لطفاممنون
علی زادمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
روش مسقیم تغییر ب روش غیر مستقیم دهیم ممنون
ایوب نجف پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
8
با سلام‌ اقا خرد کنند یعنی چی یعنی ‌تکه‌تکه کردن یا در اختیار خود گرفتن چرا درست حرف نمی زنی دوما ساده بگید مالکیت‌مستقیم بهتر یا غیر مستقیم و در صورت غیر مستقیم ممکن نیست یه روزی سهام رو دولت یا شرکتها بالا بکشند ما که سرمون نمی شه اینو بگو من دوساعت‌مطلب حیدری رو خوندنم اخرش نفهمیدم چی می گه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
منظورش اینه که لازم نیس توی هیچ سایتی بری
بطور خودکار سهام توی شرکت های سرمایه گذار میمونه که بنفع خودتونه و مالک سهام خودتون هستید
روش مستقیم انتخاب کنید ضرر و زیان توشه چونکه باید وارد باشی تا توی بورس شرکت کنی
محسن
Germany
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
9
زیاد به اینا اعتماد نکنید!
اینا هرچی گفتن برعکسش با نسبت بالا،
همیشه درست از آب درمیاد..
مثال: پراید سکه مسکن ... بازار میخواستن کنترل کنن مثلا!!!
ایوب نجف پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
1
9
با سلام‌اخرش معلوم‌نشد روش مستقیم بهتر یا غیر مستقیم‌چون در غیر مستقبم نوشته شده سهام دار هیچ گونه دخل و تصرف نخواهد داشت خوب اینجوری ایا‌ممکن است سهام ما از بین بره شرکتها و یا خودت دولت از دستمون در بیاره و همچنین شاید بنده یک روز خواستم بفروشم و یا اضافه کنم انوقت‌چجوری می شه
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
7
سلام اگر شریکتها به قولشان عمل کنندوسوددومرحلی را عمل کنندوسودرابالاببرندواین قول رابصاحب سهام بدهندکه اگرصاحب سهام روزی احتیاج بفروش سهامش راداشت جلو فروش آن نگیرند شاید در شریکتها ماندن تا حدودی خوب باشد اگر به قولشان عمل کند واگر ن هیچ سودی برای سهامدار ندارد ( امید بخدا و موفق باشیند)
محمد اکبری
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
شرکتهای استانی هم آخرش باید دست یه آدم از خدا بی خبر بیفته و ریس بشه و یکجا و یک شبه همه سهام رو هاپولی کنه و سر از کانادا در بیاره اونوقت ما میمونیم و دست و پوست گردو..
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
2
0
با سلام بله در شریکتها ماندن تا حدودی خوب است ولی بشرتی که به صاحب سهام این اختیار را بدهند که اگر روزی احتیاج بفروش سهامش را داشت برای فروش جلو صاحب سهام را نگیرد(دووقولی شریکتها مدهندبه قولشان عمل کنند سود دو مرحلی و بالا بردن سود را انجام دهند در این صورت در شریکتهای استانی ماندن خوب است وگرن هیچ سودی برای سهامدار عین الان ندارد( اگر شریکتهای استانی به اینها عمل کنند شاید در شریکتها ماندن تا حدودی برای سهامدار نتیجه داشته باشد وگرن هیچ
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
3
با سلام به گفت ایشان در شریکتها استانی ماندن تا حدودی خوب است ولی بشرتی که اختیار را به صاحب سهام بدهند که هر موقعنیاز بفروش آن را داشت برای فروش جلو صاحب سهام را برای فروختن نگیرند دو بن یک خانواد پنج نفر هستم که فقط امیدمان بهمین سهام است کمک کنیند حق مردم از بین واز دستشان نرد مردم گرفتارند( تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
2
4
سلام: اگر کسی در مراحل بعدی روند آزاد سازی را ادامه ندهد آیا وصعیت به روش غیر مستقیم بر می گردد؟
ابراهیم اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
من وخانوادهام سهام عدالت از طریق اداره بهزیستی داریم ........ اصلا متوجه حرفهای روز در مورد این مورد نمیشیم خیال فروختن هم اصلا نداریم تورو به خدا مارا مشاوره نمایید............09109758225
آشنای غریب
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اگر نگه میداری اینجور که میگن بهتر غیر مستقیمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
1
0
سلام اگربعداز روش مستقیم زدیم تا آخر یکماهه فرصت دیگه مریم کافی نت کد بورسی درسجام بگیریم ،ما دوباره به روش غیر مستقیم برمیگردیم ،اگر برگشتیم به انتخاب غیرمستقیم ،،بعدها این سهام مون رو میتونیم،بفروشیم به شرکتهای استان مون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
سلام اگربعداز روش مستقیم زدیم تا آخر یکماهه فرصت دیگه مریم کافی نت کد بورسی درسجام بگیریم ،ما دوباره به روش غیر مستقیم برمیگردیم ،اگر برگشتیم به انتخاب غیرمستقیم ،،بعدها این سهام مون رو میتونیم،بفروشیم به شرکتهای استان مون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
2
0
سلام اگربعداز روش مستقیم زدیم تا آخر یکماهه فرصت دیگه مریم کافی نت کد بورسی درسجام بگیریم ،ما دوباره به روش غیر مستقیم برمیگردیم ،اگر برگشتیم به انتخاب غیرمستقیم ،،بعدها این سهام مون رو میتونیم،بفروشیم به شرکتهای استان مون
آشنای غریب
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
آقای معاون اول رئیس جمهور محترم هر چند که سهام قیمت داره اگر اهل شفافیت ین الان بزارید 15...16..میلیون بفروشیم من وقت شما رو هم قیمتش هم ارزش پولو چپ و راست می دونم... حالا آزاد آزاد یعنی ف وش اگه مال مال مرومه دوست دارن مفت بدن، یا تخم مرغ بخرن.... شما آزاد کن تا ببینیم کی راست رفت می راس گفت
محمد نعمت الهی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
من سهلمetfثبت نام کردم فقط شماره پیگیری بهم داد چجوری باید پیگیری کنم تا مطمعن بشم ثبت نام انجام شده یا نه
لیلی شکرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
پس از انتخاب روش غیر مستقیم آیا هیچ زمانی برای افراد حق دخل وتصرف یا فروش ، پیش نخواهد آمد ؟
محسن
United States of America
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
خواهشمند است بررسی و راهنمایی فرمایید مادر بنده مستمری بگیر از حوزه علمیه قم است ومتولد 1305 چندین سال پیش بما یک برگه سهام که مبلغ ان یک میلیون تومان تحویل دادند خوب حالا قرارشده سود سهام را به ما بدهند مادر پیر است کارهای رتق وفتق انرا من فرزند انحام می دهم برای امور دریافت مستمری شخصا به مرکز خدمات مراجعه می کنم در مورد یارانه کرونایی تا هم اکنون چیزی پرداخت نکرده اند چون مادر من پیام موبایلی را که نمی تواند بخواند تا برای شما اطلاعات ارسال کند خود من در روز یکبار سر می زنم وبر می گردم حالا برای درافت کد بورسی هزار ویک دنگ وفنگ دارد شماره ایمیل و...اخر چطور مادر من تا در خانه باید دستش را گرفت فقط در اطاق و...حرکت می کند اخر چگونه بابا راه حلی برای اینگونه افراد اتخاذ نمایید تا در این شرایط سخت زندگی سخت زندگی مرهمی برای انها باشد واقعا سخت است هر چه اطلاعات می دهیم مورد تایید واقع نمی شود مثالی می زنم تورا بخدا بخوانید قبلا برای مستمری ما تا چند سالی از طریق بانک ملی مستمری را می گرفتیم همزمان سهام عدالت هم به ان بانک ریخته می شد اما بما چند سالی است که کارت بانکی داده اما هر کاری می کنم شبای ان را بگیرم می گوید معتبر نیست باخره از طریق بانک تجارت اقدام نمودم هم یارانه وهم سهام عدالت به ان ریخته شود اخر ما را با بورس چه خودتان مبلغی را محاسبه وبه حساب انها واریز نمایید با این پیری ودشواری زندگی واقعا سخت است فکری اساسی بکنید برای اینگونه افراد خدا انروز را نیاورد که بعضی از بانکها نمی دانید با ما چگونه رفتار می کنند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
1
سلام‌ دوستم بدون اینکه چیزی بدونه روش مستقیم واسم انتخاب کرد الان که دارم میخونم دیدم اشتباه کردیم الان میتونم برگردم خاهشن راهنماییم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
1
0
خواهش میکنم ما روش مستقیم رو زدیم الان میخوام غیر مستقیم رو انتخاب کنیم چکار کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
من نا خواسته روش مستقیم رو زدم از بورس سر در نمیارم اگه سهامم رو هم اینجوری بمونه چی میشه لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
سهامی که فقط از عدالت اسمش هست.

چطور عدالتی که افرادی و تک تک اعضا خانواده اشان مشمول سهام عدالت شده اند درحالیکه در بهریتن نقطه شهر زندگی میکنند و خانه و ماشین و مغازه دارند. ولی کارگران کارخانه تولیدی هرچقدر تلاش کردند نتوانستند حداقل برای خودشان تهیه کنند!!!

خبرگزاری ها و نمایندگان مجلس هم که جیزه خور دولت هستند و از اون زمان تا الان اصلا به موضوع بصورت دستوری نپرداختند.

بخشی از سهام عادلانه توزیع شد اما بخش اعظم آن به کارمندان دولت و خانواده هایشان رسید.

هنوز هم میخواهید سکوت کنید؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->